رفع گرفتگی توالت فرنگی ✅6 روش خانگی ✅

رفع گرفتگی توالت فرنگی و توالت ایرانی
رفع گرفتگی توالت فرنگی و توالت ایرانی

رفع گرفتگی توالت فرنگی

رفع گرفتگی توالت فرنگی ، رفع گرفتگی شترگلو توالت فرنگی و ایرانی ، از خدماتی است که در مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی به مشتریان عزیز ارائه میشود. کلیه خدمات رفع گرفتگی توالت فرنگی به صورت تمیز ترین روش های ممکن و بدون کثیف شدن محل زندگی شما انجام میشود.

رفع گرفتگی توالت فرنگی و رفع گرفتگی شترگلو توالت ، با دستگاه لوله بازکنی و فنر برقی ، توسط استادکاران ماهر لوله بازکنی در تهران ، با اعزام فوری نیرو به محل شما انجام میشود.خدمات رفع گرفتگی توالت فرنگی ، تعمیر شناور توالت فرنگی و کلیه خدمات مربوط به سرویس و تعمیر توالت فرنگی را میتوانید از ما بخواهید.

ساعات خدمات دهی :✅ شبانه روزی
اعزام نیرو :✅ اعزام فوری نیرو
تضمین کار :✅ رفع 100 % مشکل گرفتگی
میزان کثیف کاری :✅ بدون کثیف کاری
رفع گرفتگی توالت فرنگی
رفع گرفتگی شترگلو توالت

گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی یکی از انواع مشکلات گرفتگی لوله فاضلاب مانند رفع گرفتگی توالت ایرانی ، گرفتگی سینک آشپزخانه و… است که ممکن است برای شما نیز به وجود بیاید. گرفتگی توالت فرنگی و یا رفع گرفتگی شترگلو توالت فرنگی به دلایل مختلفی به وجود می آید که بیشتر در اثر سهل انگاری ما است.موارد کوچکی همچون انداختن دستمال کاغذی یا نوار بهداشتی یا سایر موارد که به نظر مشکلی به وجود نمی آورند داخل توالت فرنگی باعث بروز مشکلاتی همچون گرفتگی توالت فرنگی و بالا زدن آن خواهد شد. ( لوله بازکنی سعادت آباد )

رفع گرفتگی شترگلو توالت

رفع گرفتگی شترگلو توالت ، توالت فرنگی دارای یک سیفون است که به شترگلویی معروف است.گاهی اوقات گرفتگی توالت فرنگی از لوله فاضلاب نیست و در قسمت شترگلویی توالت فرنگی این مشکل به وجود آمده است و باید از این قسمت اقدام به رفع گرفتگی توالت فرنگی کنیم.

البته این مورد که گرفتگی توالت فرنگی در قسمت لوله فاضلاب اتفاق افتاده است یا در لوله فاضلاب دچار مشکل شده است باید توسط استادکار بررسی و تشخیص داده شود اما در هنگام رفع گرفتگی توالت فرنگی توسط استادکاران مجموعه ما ، خدمات لوله بازکنی هم برای توالت فرنگی و هم برای قسمت لوله فاضلاب انجام میشود تا هر مشکلی وجود دارد رفع شود.

اکثر موراد گرفتگی های شترگلو توالت در اثر افتادن صابون یا رسوبات یا در اثر انباشته شدن مدفوع درون این قسمت اتفاق می افتد. نکته مهمی که در توالت فرنگی وجود دارد این است که اگر قصد خرید و یا تعویض توالت فرنگی دارید بهتر است که توالت فرنگی ای را انتخاب کنید که دهانه بزرگی دارد . بهترین توالت فرنگی ، توالت فرنگی ای است که دهانه آن سایز 8 یا 10 باشد چرا که این سایز باعث میشود تا گرفتگی ای به وجود نیاید و یا کمتر دچار مشکل شوید.

رفع گرفتگی شترگلو توالت

رفع گرفتگی توالت فرنگی در خانه

رفع گرفتگی توالت فرنگی در خانه بسیار ساده است، اگر با روش های کارآمد و آسانی که در این مطلب گفته شده آشنا شوید!

چقدر شرم آور است که مهمان شما وقتی به دستشویی می رود، با بالا زدن چاه دستشویی، پر شدن کاسه توالت با مدفوع، بوی بد فاضلاب و… مواجه شود! واقعیت این است که خیلی از ساکنین ساختمان ها هنگام استفاده از سرویس بهداشتی با همین مشکلات مواجه می شوند و معمولاً این مشکلات زمانی گریبان گیرشان می شود که اصلاً وقتش نیست!

✅ پادکست رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

هنگامی که توالت دائماً مسدود می شود، چندین دلیل بالقوه برای این مشکل وجود دارد. گرفتگی لوله فاضلاب توسط نوار بهداشتی، دستمال کاغذی، مدفوع، پلاستیک، صابون و… جزو رایج ترین مشکل ها و عدم کارکرد درست سیفون، رسوب گرفتگی و… جزو احتمالات بعدی هستند.

اگر دوست دارید در مورد شایع ترین دلایل گرفتگی توالت های فرنگی و ایرانی و راه حل هایی برای جلوگیری از این مشکل یا حتی رفع گرفتگی سینک آشپزخانه در خانه اطلاعاتی کسب کنید، توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با سایت خدمات تاسیسات غرب تهران همراه باشید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

شایع ترین علل مسدود شدن توالت + راه حل های رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی!

گرفتگی های مکرر توالت نشانه این است که مشکلی وجود دارد؛ مشکل معمولاً به چیزی که در آن می ریزید، مربوط می‌شود!

اگر مشکلات اصلی که باعث انسداد توالت می شوند را بشناسید، در آینده با رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی مواجه نخواهید شد و عملا نیازی هم به خدمات لوله بازکنی نخواهید داشت!

البته زمانی هم که به خدمات حرفه ای نیاز دارید، می توانید در هر مکان و زمان از خدمات لوله بازکنی شبانه روزی بهره مند شوید.

در ادامه در مورد علل متداول مسدود شدن توالت و راهکارهای رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی بحث خواهیم کرد.

اینفوگرافیک علت بالا آمدن چاه دستشویی
اینفوگرافیک علت بالا آمدن چاه دستشویی

1- داشتن مدل قدیمی توالت فرنگی با فلش تانک ضعیف  

معمولاً مدل های قدیمی توالت فرنگی به دلیل داشتن فلش تانک هایی با جریان آبی کم، مستعد گرفتگی هستند.

استفاده از فلاش تانک های کوچک در سرویس های بهداشتی، یک راه عالی برای کاهش میزان آب مصرفی در هنگام شستشوی توالت هستند. با این حال، اغلب شاهد این هستیم که برخی توالت ها،  فلاش تانک شان قدرت بسیار کمی برای انتقال آب و فشار دادن مدفوع و سایر مواد به داخل چاه زهکشی فاضلاب دارد.

این فشار ضعیف شستشو، موادی را داخل لوله زهکشی به جا می گذارد که بعد از مدتی منجر به گرفتگی دائمی می شود. گرفتگی توالت با مدفوع یکی از شایع ترین دلایل در هنگام استفاده از فلاش تانک های مدل قدیمی است.

اینفوگرافیک خرید بهترین انواع فلاش تانک و سیفون
اینفوگرافیک خرید بهترین انواع فلاش تانک و سیفون

راهکار رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از کمبود فشار فلاش تانک

باید به هر زباله ای که از  طریق توالت خارج می شود، فشار وارد شود. اگر در هنگام شستشوی توالت، مخزن فلاش تانک توالت کاملاً پر نباشد، فشار کافی برای پاک کردن کاسه وجود نخواهد داشت و این دلیلی برای کند شدن مکش توالت فرنگی و توالت ایرانی است.

برای رفع گرفتگی های دائمی توالت فرنگی ناشی از کمبود فشار فلاش تانک، باید یک فلش تانک با جریان آبی قوی بخرید. با این حال، اگر جایگزینی آن برای تان مقدور نیست، برای جلوگیری از گرفتگی توالت، مقدار کاغذ توالت مصرفی و استفاده از مواد شوینده چرب مثل صابون را کاهش دهید.

2- مسدود شدن لوله تخلیه

افتادن اشیا در چاه توالت یا ریختن مواد و چیزهایی که نباید در توالت ریخته شوند، می تواند یکی دیگر از عمده دلایل گرفتگی توالت باشد.

در برخی موارد، حتی زمانی که فقط مدفوع انسانی، مو و محصولات کاغذی نرم را داخل توالت می ریزید، ممکن است باعث مسدود شدن لوله تخلیه شود.

مو، کاغذ، پارچه، محصولات بهداشتی و اجسام خارجی دیگر چیزهای رایجی هستند که می توانند باعث گرفتگی لوله تخلیه توالت شوند.

بسیاری از مردم در مورد اینکه چه چیزهایی را می توانند در توالت بریزند، اطلاعات نادرست دریافت کرده اند و متاسفانه انداختن نوار بهداشتی و پوشک بچه داخل توالت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که باعث گرفتگی لوله تخلیه توالت می شود!

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی و تعمیر سیفون
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی و تعمیر سیفون

روش رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از ریختن مواد نامناسب داخل لوله تخلیه

اگر به دلیل ریختن مواد نامناسب در فاضلاب، چاه توالت بالا زد، از یک تلمبه پلاستیکی کوچک برای بازکردن خروجی فاضلاب استفاده کنید.

طرز صحیح قرار دادن تلمبه داخل کاسه توالت به این صورت است که بعد از گذاشتن تلمبه درون کاسه، برای ایجاد خلاء و جلوگیری از ورود و خروج آب به داخل لوله فاضلاب، مقداری آب داغ روی تلمبه بریزید و چندین بار تلمبه را فشار دهید.

اگر این کار جواب نداد، از یک فنر لوله بازکنی دستی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی و خارج کردن مواد باقی مانده داخل لوله زهکشی استفاده کنید. بعد از فرو کردن فنر دستی به داخل لوله و برخورد آن با عامل مسدود کننده، کمی فنر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس آن را بیرون بکشید.

سعی کنید از لحظه ورود فنر به داخل لوله تا لحظه خارج کردنش، فنر را بچرخانید تا به خوبی انسداد را رفع کنید.

به هیچ عنوان فنر را با فشار داخل لوله نفرستید، چون این کار باعث آسیب رساندن به کاسه و لوله فاضلاب می شود و در این صورت شما باید متحمل هزینه های سنگین تعمیر لوله کشی شوید.

رفع گرفتگی شترگلو توالت

وقت بگذارید و به اعضای خانواده خود یادآوری کنید که چه چیزهایی از فاضلاب توالت باید پایین برود و چه چیزهایی نباید داخل آن ریخته شود.

هرگز دستمال های به اصطلاح قابل شستشو را داخل توالت نریزید، در عوض آنها را داخل سطل زباله بیندازید.

اگر بچه‌ خردسال دارید، به آنها بیاموزید که توالت محل بازی نیست و آنها نباید اسباب بازی ها و چیزهای دیگر خودشان را در توالت بیاورند یا آبکشی کنند.

3- استفاده بیش از حد از دستمال توالت

دستمال توالت طوری ساخته شده است که بدون ایجاد گرفتگی در مجرای فاضلاب فرو می رود، البته تا زمانی که از مقادیر مناسب استفاده شود!

هنگامی که بیش از حد از دستمال توالت استفاده می شود و دستمال های گلوله شده با حجم بالا در کاسه توالت ریخته شوند، آنها به درستی حل نشده و به بدنه لوله فاضلاب می چسبند و مسیر خروج ضایعات مسدود می شود.

در حالی که استفاده از دستمال توالت های دولایه راحت تر است، اما باید بدانید ممکن است مشکلات بیشتری را برای خانواده شما ایجاد کند. چون برخی از انواع دستمال توالت های دولایه الیاف بسیار محکمی دارند و همیشه به خوبی حل نشده و در نهایت منجر به گرفتگی می شوند.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و نوار بهداشتی
رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و نوار بهداشتی

ترفند رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از استفاده زیاد از دستمال کاغذی

برای جلوگیری از گرفتگی توالت، اعضای خانواده را تشویق کنید تا استفاده از دستمال توالت را کاهش دهند. علامت گذاری طول مناسب کاغذ توالت روی دیوار می تواند در استفاده از مقدار مناسب دستمال توالت در هر بار مفید باشد، چه برای یک فرد خردسال و چه برای یک فرد بزرگسال!

به جای استفاده از دستمال توالت اولتراپلاس یا چند لایه، ورق های دستمال توالت خود را تا کنید تا ضخامت مورد نظرتان را ایجاد کنید.

همیشه به جای گلوله کردن دستمال توالت برای استفاده، آن را تا کنید، زیرا گلوله کردن دستمال و سپس انداختن آن داخل توالت می تواند باعث گرفتگی لوله توالت شود. در صورت بروز این مشکل، بهترین راه حل این است که یک سطل آب نه خیلی داغ را داخل کاسه توالت خالی کنید.

خیلی ها توصیه می کنند برای رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از جمع شدن حجم زیادی از دستمال کاغذی، داخل آب کمی جوش شیرین بریزید اما ما این کار را توصیه نمی کنیم چون ممکن است کاسه توالت شما ترک بردارد یا بشکند.

اگر این راهکار سازگار نبود، می توانید از تلمبه یا فنر برای رفع مشکل استفاده کنید که در بالا توضیح دادیم.

4- مسدود شدن شترگلو (trap) توالت

اکثر خانواده ها در مورد شترگلو P شکل سینک  چیزهایی می دانند، اما آیا می دانید که توالت فرنگی شما نیز شتر گلو دارد؟ بله!

شترگلو توالت فرنگی به جای P شکل، به شکل S است و بین کاسه توالت و خط تخلیه قرار می گیرد. اگرچه این شترگلوهای S شکل برای جلوگیری از ورود گازهای فاضلاب به خانه شما از طریق زهکشی توالت، گرفتن اشیا و جلوگیری از حرکت آنها به سمت لوله تخلیه است، اما ممکن است مستعد گرفتگی نیز باشند.

خبر خوش این است که در این قسمت از توالت هم، ضایعات اضافی، کاغذ توالت یا وسایل غیرقابل شست و شو ممکن است گیر کنند و باعث گرفتگی توالت شوند. حالا چرا باید از این موضوع خوشحال باشیم؟ چون رفع گرفتگی آن بسیار ساده است! اما در این مواقع چه کاری می توان انجام داد؟

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا
رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

تکنیک رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از گیر کردن اقلام در شترگلو توالت

اگر فکر می کنید که انسداد ایجاد شده در توالت به خاطر گیر کردن مواد در شترگلو یا سیفون توالت است، بهتر است یک آویز لباس را صاف کنید و سر آنرا به شکل قلاب کوچک در بیاورید.

برای جلوگیری از عدم آسیب به لوله و کاسه توالت، سر قلاب مانند چوب لباسی را با یک پارچه نازک بپوشانید و آن را داخل لوله فاضلاب توالت فرو کرده و جلو ببرید تا زمانی که به محل گرفتگی برخورد کنید.

بعد از رسیدن به محل گرفتگی، آویز لباس را با کمی فشار بچرخانید تا به مواد گرفتگی گیر کند، سپس می توانید آنها را از لوله زهکشی خارج کنید.

5- مسدود شدن دریچه هواکش سرویس بهداشتی

احتمالاً از این موضوع آگاه هستید که توالت خانه شما به دریچه ای متصل است که معمولاً از طریق پشت بام از خانه شما خارج می شود. دریچه هواکش سرویس بهداشتی اجازه می دهد تا هوای تازه وارد سیستم لوله کشی خانه شما شود و این امر باعث افزایش فشار فلاش تانک می شود.

اگر دریچه توالت مسدود شود، فلاش تانک فشار لازم برای شستشوی توالت را از دست می دهد.

فلاش تانک هایی که فشار ضعیف هستند، باعث می شوند توالت مرتباً مسدود شود و گرفتگی به یک مشکل ثابت تبدیل می شود. مسدود شدن دریچه هواکش توالت باعث ایجاد مشکلات خانگی دیگری مانند ایجاد صدای غیژ غیژ از توالت، زهکشی کند در سراسر خانه و پیچیدن بوی بد فاضلاب در داخل خانه شود.

گرفتگی دریچه هواکش توالت
گرفتگی دریچه هواکش توالت

طرز رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از مسدود شدن دریچه توالت

امکان مسدود شدن دریچه تهویه توالت معمولاً در دهانه خود در پشت وجود دارد. اگر مشکوک هستید که گرفتگی توالت شما به علت دلیل مسدود شدن دریچه هواکش توالت است، اولین قدم رفتن به پشت بام و بررسی محل قرارگیری دریچه است.

بعد از رفتن به پشت بام و پیدا کردن محل دریچه توالت، درپوش دریچه هواکش را بردارید تا ذرات وارد شده به دریچه را بررسی کنید. شما می توانید با دست تان هر گونه زباله ای را که می توانید لمس کنید، از دریچه خارج کنید.

بعد از این کار، اگر بازهم شک دارید که دریچه همچنان مسدود است،  فنر لوله بازکنی دستی را داخل دریچه توالت فرو ببرید. فنر را بچرخانید تا مانع گرفتگی را خارج کند. اگر بازهم دریچه هواکش باز نشد، وقت آن است که برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با بهترین شرکت خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید.

6- مسدود شدن لوله فاضلاب

با برخی از وسایل و تجهیزات ساده خانگی می توان برخی از گرفتگی ها را به طور کامل رفع کرد. اما گرفتگی لوله فاضلاب باعث ایجاد مشکل در زهکشی کل خانه می شود و به سختی می توان به تنهایی و با راهکارهای خانگی از شر این مشکل خلاص شد.

گاهی اوقات خطوط زهکشی فاضلاب به دلیل منابع بیرونی همانند نفوذ ریشه درختان، شکستگی یا رسوب گرفتگی شدید خطوط فاضلاب، دچار گرفتگی می شوند و چاه توالت شما مسدود می شود. اگر زهکشی و توانایی سیستم لوله‌کشی شما برای انتقال زباله به بیرون از خانه با مشکل مواجه شود، به تعمیرات لوله کشی فاضلاب نیاز دارید.

رفع گرفتگی لوله کشی فاضلاب
رفع گرفتگی لوله کشی فاضلاب

نحوه رفع گرفتگی توالت فرنگی ناشی از مسدود شدن لوله کشی فاضلاب

مشکل گرفتگی خطوط لوله کشی فاضلاب باید توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی رفع شود. نادیده گرفتن گرفتگی خطوط فاضلاب به این معنی است که توالت شما همچنان مستعد مسدود شدن است و در نهایت آسیب بیشتری به سیستم لوله کشی خانه شما وارد می شود.

اگر مشکوک به گرفتگی لوله های زهکشی فاضلاب هستید، باید با یک خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید تا لوله های فاضلاب شما را تمیز و باز کند. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، ممکن است نیاز به تعمیر یا حتی تعویض لوله کشی فاضلاب خود داشته باشید.

خدمات لوله بازکنی شبانه روی غرب تهران 24 ساعته در خدمت شماست!

اگر بعد از امتحان کردن تمام راهکارهای فوق، توالت شما همچنان مسدود می شود و نمی توانید منبع ایجاد کننده این مشکل مداوم را شناسایی کنید، وقت آن است که با یک شرکت خدمات لوله بازکنی حرفه ای تماس بگیرید.

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی شبانه روزی غرب تهران (khadamatthehran.ir) با اعزام فوری نیرو به تمام نقاط تهران، سیستم لوله کشی خانه شما را ارزیابی می کند تا منبعی که دلیل دائمی مسدود شوندگی است را پیدا کند و خدمات حرفه ای مورد نیاز برای رفع گرفتگی سینک آشپزخانه، رفع گرفتگی توالت فرنگی و گرفتگی توالت ایرانی را برای مشتریان به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.

چه نیاز به تعویض وسایل، تمیز کردن لوله های زهکشی یا تعمیر لوله کشی فاضلاب داشته باشید، ما اینجا هستیم تا تمام نیازهای لوله کشی شما را رفع کنیم. برای تمام نیازهای تعمیر خود در کلانشهر تهران با شماره های زیر تماس بگیرید: (7 روز هفته – 24 ساعت شبانه روز)

093540420930912500124809334467449

خدمات لوله بازکنی غرب تهران
خدمات لوله بازکنی غرب تهران

سوالات متداول درباره راهکارهای رفع گرفتگی توالت فرنگی

رفع گرفتگی شترگلو توالت چطور انجام میشود؟

رفع گرفتگی شترگلو توالت با استفاده از دستگاه و فنر برقی انجام میشود و بهتر است برای رفع گرفتگی شترگلو توالت از استادکار ماهر کمک بگیرید.

1- آیا استفاده از محلول لوله بازکن خانگی می تواند در رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی مؤثر باشد؟

بله! یک فنجان آب گرم را با نصف سرکه مخلوط کنید و بعد از ریختن نصف فنجان جوش شیرین داخل کاسه توالت، مخلوط آب و سرکه را روی آن بریزید. خواهید دید که این ترکیب شیمیایی فوق العاده شروع به جوشیدن خواهد کرد. نیم ساعت بعد، مقداری آب داخل کاسه بریزید تا علاوه بر رفع بوی بد فاضلاب، مشکل انسداد لوله توالت تان را رفع نمایید.

2- آیا رفع گرفتگی سینک ظرفشویی و توالت فرنگی یا ایرانی با استفاده از مواد شوینده امکان پذیر است؟

بله! استفاده از مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی و شامپو یک ترفند ارزان قیمت و بسیار مؤثر در باز کردن چاه توالت است. برای این کار، چند دقیقه بعد از ریختن نصف فنجان از مواد شوینده داخل کاسه توالت، یک کتری آب جوش داخل کاسه توالت بریزید. به همین سادگی!

3- برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع چه روش سریعی را پیشنهاد می دهید؟

برای حل این مشکل، استفاده از فرچه برای برطرف کردن چسبندگی های دیواره لوله توالت، تلمبه لوله باز کن، آب جوش و مقداری مواد شوینده و حتی استفاده از نوشابه می تواند مفید باشد.

4- آیا استفاده از محلول های شیمیایی و اسید لوله بازکن می تواند در رفع گرفتگی سینک و توالت فرنگی و ایرانی مؤثر باشد؟

اگر از محلول های غلیظ لوله بازکنی برای بازکردن انسداد لوله های فاضلاب توالت تان استفاده می کنید، اولاً توصیه می کنیم اصلاً از آنها استفاده ننمایید یا در حد امکان، کمتر از این محلول ها استفاده کنید! چون به مرور زمان می توانند باعث پوسیدگی و سوراخ شدن لوله های منزل شما شوند. ثانیاً هنگام استفاده از آنها موارد ایمنی را رعایت کنید.

آنچه خواندید...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)