تعمیر پکیج بوتان |عیب یابی و تعمیرات | 24 ساعته

تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج بوتان | امروزه یکی از مواردی که در تاسیسات ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و جایگزین دردسر های سیستم موتورخانه شوفاژ از جهت تعمیر موتورخانه شوفاژ و.. شده است ، پکیج است.پکیج از سیستم های گرمایشی است که همانند سایر دستگاه ها به سرویس و تعمیر و نگهداری نیاز دارد.

تعمیر پکیج از امور مهمی است که حتما باید توسط سرویسکار مجاز و با تجربه انجام شود.یکی از برند های معروف در بازار درستگاه های پکیج ، بوتان است که سالیان زیادی است که اقدام به تولید دستگاه های آبگرمکن و پکیج در انواع مختلفی میکند. در این مطلب قصد داریم به تعمیر پکیج بوتان ، سرویس پکیج بوتان ، عیب یابی پکیج بوتان ، راهنمای کد خطای پکیج بوتان و … بپردازیم.

بوتان در مدل های مختلفی اقدام به تولید پکیجج کرده است که هر یک از این دستگاه ها با بازدهی های مختلف ، متناسب نیاز شما هستند و باید در انتخاب مدل مناسب خود دقت کنید. مدل های دستگاه پکیج بوتان :

1. پکیج بوتان مدل Verona

2. پکیج بوتان مدل Perla pro

3. پکیج بوتان مدل Parma

4. پکیج بوتان مدلCV 424

5. پکیج بوتان مدل Benessere pro

6. پکیج بوتان مدل Optima

7. پکیج بوتان مدل Nuova acqua

8. پکیج بوتان مدل Calda venizia

در پکیج های بوتان در معرفی مدل ها از یک پسوند استفاده میشود که این پشوند نشان دهنده این است که دستگاه شما فن دارد یا بدون فن است.اگر که پکیج بوتان شما در مدل خود دارای پسوند ” S ” میباشد ، باید بدانید که پکیج بوتان شما از نوع فن دار است و اگر دارای پسوند “I” بود بدانید که پکیج شما از نوع بدون فن است. سیستم پکیج های فن دار و بدون فن با یکدیگر تا حدودی تفاوت دارند و نحوه عملکرد آن ها متفاوت است.

برای تعمیر پکیج بوتان باید ابتدا با عیوب این دستگاه آشنا شویم و سپس به سراغ تعمیرات آن برویم ، البته به شما توصیه میکنیم که این مطلب را فقط و فقط حهت افزایش دانش خود استفاده کنید و خود به هیچ عنوان دست به تعمیر پکیج نزنید و از خدمات تعمیر پکیج استفاده کنید چرا که ممکن است باعث آسیب به خودتان و یا آسیب و خسارت بیشتری به دستگاه بشوید.تعمیر پکیج غرب تهران

تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

عیب یابی پکیج بوتان

در برخی از موارد تعمیر پکیج بوتان با مشکلاتی همچون روشن نشدن ، گرم نشدن رادیاتور ها ، گرم و سردئ شدن آب مصرفی ، گرم نشدن آب مصرفی ، روشن شدن یهویی و انفجاری دستگاه ، سر و صدای زیاد و… بشود و این هم فقط مختص به پکیج های بوتان نیست و در پکیج های ایران رادیاتور و سایر برند ها هم ممکن است این عیب به وجود بیاید.

گرم نشدن رادیاتور ها درپکیج بوتان

گاهی اوقاتدر تعمیر پکیج بوتان با باز بودن حالت زمستانی پکیج اما باز هم رادیاتور ها گرما ندارند و یا گرمای مطلوبی ندارند . در برخی اوقات این مشکل به پکیج و در برخی اوقات مربوط به رادیاتور ها میباشد که باید اقدام به تعمیر رادیاتور شوفاژ کنید.اما اگر مربوط به پکیح باشد میتواند به دلایل زیر باشد :

  • کوتاه بودن شعله دستگاه

این علت ممکن است به دلیل تنظیم نبودن شیرگاز پکیج باشد وو یا میتواند به دلیل کم بودن فشار گاز باشد.

  • هوا گرفتن سیستم پکیج

این دلیل معمولا زمانی رخ میدهد که قسمتی از رادیاتور سرد و قسمت دیگر گرم باشد.معمولا این اتفاق در یکی از رادیاتور پیش می آید و به ندرت رادیاتور های دیگر را درگیر میکند. برای رفع این مشکل باید اقدام به هواگیری رادیاتوری که سرد است کنید. پس از هواگیری مجددا از طریق شیر آب پرکن پکیج که در زیر دستگاه است فشار بار پکیج را به محدوده 2 بار برسونید.تعمیر پکیج بوتان

  • خرابی سنسور های ان تی سی

ممکن است که سنسور ان تی سی پکیج دچار مشکل شده باشد و یا دقت آن خطا داشته باشد که در این صورت باید اقدام به تعویض این سنسور کرد.برای تشخیص خرابی سنسور ان تی سی راحت ترین کار این است که سنسور ان تی سی نو به همراه داشته باشید و با سنسور فعلی دستگاه جا به جا کنید و دستگاه را ریست کنید و اگر مشکل برطرف شد بدانید که مشکل از این سنسور بوده است.

  • خرابی پمپ پکیج

در برخی اوقات مشکلی که برای پکیج به وجود می آید به دلیل معیوب بودن و خرابی پمپ پکیج است. سوختن پمپ ، جام کردن پمپ و خرابی روتور پمپ از جمله خرابی هایی است که برای پمپ پکیج به وجود می آید.

در برخی مدل ها مانند پمپ ویلو خرابی و لقی روتور پمپ پکیج شایع است. برای اطمینان از سلامت روتور و کارکردن پمپ میتوانید پیچ دو سوی برنجی روی پمپ را باز کنید و سپس محور داخلی روتور پمپ را مشاهده کنید و نحوه کارکرد آن را در نظر بگیرید.

  • کم بودن فشار بار پکیج

کم بودن فشار بار پکیج از جمله دلایلی است که عملکرد دستگاه را با اختلال رو به رو میکند . توجه داشته باشید که بار دستگاه همیشه باید بین 1.5 تا 2 بار باشد.

  • رسوب داشتن مبدل

رسوب گرفتن و عدم سرویس دستگگاه پکیج باعث میشود که جرم و رسوبات درون مبدل های اصلی و ثانویه بماند و در اثر گذر زمان از بازدهی و عملکرد دستگاه کاهش میدهد.

  • وجود املاح و رسوب درون رادیاتور

در ساختمان ها و رادیاتور هایی که کارکرد بالایی دارند عموما مشکل جرم و رسوبات داخل رادیاتور دیده میشود. در این مواقع باید اقدام به شستشو و رسوب گیری رادیاتور ها و مسیر لوله کشی شوفاژ کرد تا مشکل برطرف شود.بهتر است برای رفع این مشکل از استادکار ماهر کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

  • کثیفی فیلتر برگشت آب شوفاژ

در مسیر برگشت آب شوفاژ به دستگاه باید یک فیلتر و صافی نصب شود تا شن و موادی که درون رادیاتور ها به عنوان رسوب وجود دارد داخل دستگاه وارد نشود که هم آسیب به پمپ میرساند و هم به مبدل های دستگاه آسیب وارد میکند.اگر تا کنون این فیلتر را نداشته اید هر چ سریع تر اقدام به نصب آن کنید چرا که باعث ایجاد خسارت به دستگاه خواهد شد.

  • نصب اشتباه شلنگ های رفت و برگشت شوفاژ

در برخی مواقع در زمان سرویس و یا نصب توسط فرد غیر وارد ممکن است که مسیر رفت و برگشت شوفاژ اشتباه تشخیص داده شود. اگر قسمت پایین رادیاتور شما داغ است و قسمت بالای رادیاتور شما سرد شده است بدون شک یکی از دلایل آن میتواند اشتباه بسته شدن شلنگ های زیر پکیج باشد.

تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

آب مصرفی پکیج داغ است اما رادیاتور ها سرد هستند

  • یکی از مشکلاتی که ممکن است در پکیج به وجود بیاید این است که آب مصرفی شما گرم است اما رادیاتور ها کاملا سرد هستند. اگر از پکیج کالدا ونزیا بوتان استفاده میکنید مشکل از خرابی پمپ دستگاه است که باید اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید.

در پکیج هایی که تک مبدل هستند وظیفه پمپ گرم کردن رادیاتور ها میباشد پس میتوان نتیجه گرفت که پمپ در این نوع دستگاه ها وظیفه گرم کردن آب مصرفی را ندارند و در زمانی که از رادیاتور ها در فصل گرما استفاده نمیشود ، پمپ خاموش بوده و فعالیتی نداشته است که ممکن است همین امر موجب جام کردن پمپ باشد.

  • شیر موتوری سه راهه خراب است

خرابی شیر سه راهه موتوری پکیج باعث این اتفاق میشود.باید دقت داشته باشیم که این مورد مختص پکیج های دو مبدل است و نه پکیج های تک مبدله.

  • سنسور ntc مدار گرمایش خراب است.

خرابی سنسور ان تی سی پکیج باعث میشود که دمای آب به اشتباه به برد انتقال داده شود و یا اصلا انتقال داده نشود که در هر صورت سنسور معیوب است و باعث این مشکل میشود.

علت گرم نشدن آب در پکیج بوتان

  • تنظیم نبودن شعله دستگاه
  • خرابی سنسور ان تی سی آب مصرفی
  • رسوب گرفتن مبدل
  • فشار بالای آب ورودی به دستگاه
تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج بوتان

اصولا به این مشکل نوسان آب مصرفی گفته میشود که آب مصرفی گرم و سرد میشود و آب گرم یکسانی را ندارید.دلیل این مشکل ممکن است از عوامل زیر باشد :

  • تنظیم نبودن شعله دستگاه
  • رسوب گرفتن دستگاه
  • خرابی سنسور ان تی سی آب مصرفی
  • کم بودن و یا نوسان فشار آب ورودی به دستگاه

سر و صدای پکیج بوتان و تعمیر پکیج بوتان

صدای اضافی دستگاه نشان دهنده تحت فشار بودن دستگاه و خراب بودن یکی از قطعات داخلی دستگاه است که باید به آن توجه کرد و از کنار آن سرسری نگذشت.سر و صدای پکیج و انواع آن با هم دیگر متفاوت است در برخی موارد میتواند این صدا از پمپ و روتر دستگاه باشد یا دستگاه نیاز به شستشو و اسید شویی داشته باشد و یا دستگاه هوا داشته باشد.

بالا رفتن دمای آب خروجی در تعمیر پکیج بوتان

سنسور حدی دستگاه پکیج وظیفه دارد تا دمای آب خروجی را کنترل کند و در صورت افزایش دما ، کارکرد دستگاه را متوقف کند.در این مواقع ممکن است سنسور حد دستگاه مشکل داشته باشد ، گاز ورودی به پکیج تنظیم نباشد ، فشار آب درون دستگاه کم باشد ، مسیر وروردی و یا خروجی آب دستگاه مسدود شده باشد.

روشن نشدن دستگاه پکیج بوتان

گاهی اوقات پکیج بوتان شما روشن نمیشود و در اینجا باید ابتدا بررسی کنید که آیا گاز متصل است یا خیر؟روشن نشدن پکیج بوتان علاوه بر پاز دلایل دیگری نیز دارد که نیاز به بررسی دقیق تر در محل نصب دستگاه دارد.تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

انفجاری روشن شدن دستگاه پکیج بوتان

انفجاری روشن شدن دستگاه پکیج بوتان از موارد خرابی دستگاه است. در این زمان ممکن است عیوب مختلفی از جمله : تنظیم نبودن میزان ورودی گاز به پکیج ، تنظیم نبودن فاصله الکترود و شعله دستگاه ، مسدود شدن دودکش باشد. رفع این مورد نیاز به تخصص دارد و میتواند خطرناک باشد.

علت کم شدن بار پکیج بوتان

برخی مواقع بار پکیج به صورت مکرر کم میشود و مجددا مجبورید تا افزایش بار را انجام بدهید ، در این مواقع دلایل زیر باعث به وجود امدن این مشکل خواهد شد :تعمیر پکیج بوتان

  • نشتی در شوفاژ دیواری و رادیاتور ها و یا در سیستم لوله کشی شوفاژ وجود دارد.
  • هواگیری رادیاتور ها در زمان روشن بودن دستگاه.

علت بالا رفتن بار پکیج با بالا رفتن دما

  • فشار باد منبع تنظیم نیست و بیشتر یا کمتر از 1 بار است.
  • منبع انبساط و دیافراگم آن سوراخ است و نشتی دارد.
  • لوله رابط منبع انبساط مسدود شده است.

در پکیج های بوتان به وجود آمدن این امر به دلیل خرابی و عملکرد نادرست منبع انبساط پکیج است و به دلایل مختلف زیر رخ میدهد :

علت بالا رفتن فشار بار در پکیج بوتان

یکی از دلایلی که مشتریان ما برای تعمیر پکیج بوتان خود با ما تماس میگیرند ، این است که فشار بار دستگاه خود به خود بالا میرود. اما این مشکل از کجاست؟ علت به وجود آمدن این مشکل به دلایل زیر بر میگردد :

  • شیر پر کن معیوب است و باعث میشود تا آب وارد مدار شود.
  • خرابی مبدل در برخی از مدل های پکیج بوتان.

کدهای خطای پکیج بوتان

تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

خطای A01 پکیج بوتان :

ارور A01 مربوط به مشعل است و نشان دهنده این است که پکیج در روشن کردن مشعل دستگاه دچار مشکل است و در گرم کردن آب مصرفی و هوای ساختمان ناتوان است. دلایل زیادی می‌تواند باعث روشن نشدن مشعل پکیج شود که رایج‌ترین آنها عبارت است از:

  • قطعی گاز شهری
  • خرابی شیر گاز
  • خرابی فندک
  • خرابی حسگر شعله

خطای A02 پکیج بوتان:

خطای A02 نمایانگر بروز مشکل در کلید حرارتی پکیج ( سنسور حد ) است و به طور معمول رفع آن نیاز به تعمیر پکیج توسط متخصصی و تعمیرکاران مجاز پکیج را دارد. این مشکل به طور معمول به دلیل گرمای بیش از حد آب موجود در مدار گرمایش اتفاق می‌افتد، اما دلایل دیگری نیز می‌تواند باعث ظهور این خطا بر روی نمایشگر شود:

  • قطعی کابل متصل به مدار گرمایش
  • خرابی پمپ حرارتی
  • گرفتگی صافی برگشت
  • وجود رسوب در مبدل ثانویه
  • وجود اشکال در شیر موتور

خطای A03 پکیج بوتان:

خطای A03،خطای مهمی است و باید به آن توجه کنیم. این کد خطا از بروز مشکل در تهویه دودهای ناشی از اشتعال و جایگزینی آن با هوای تازه خبر می‌دهد. بسته به اینکه مدل پکیج شما فن‌دار یا بدون فن است علل متفاوتی دارد و میتواند باعث بروز این مشکل شود:

  • خرابی ترموستات دود
  • خرابی فن
  • گرفتگی مسیر دودکش

خطای A04 پکیج بوتان:

این خطای پکیج بوتان نشان‌دهنده کم بودن فشار آب ورودی به پکیج میباشد ( کم بودن دبی آب ). علاوه بر آن خرابی کلید حداقل فشار نیز باعث بروز این کد خطا بر روی دستگاه نیز خواهد شد. در این حالت به میزان فشار آب نشان داده شده بر روی نمایشگر پکیج توجه کنید که کمتر از 1.5 بار نباشد و در صورتی که کمتر یا بیشتر از عدد 1.5 باشد باید آن را به این عدد نزدیک کنید و مراقب باشید که بیشتر از عدد 2 ، بار دستگاه بالاتر نرود.

خطای A06 پکیج بوتان:

خطای A06 نشان دهنده قطعی آب گرم مصرفی است و معمولا خرابی سنسور NTC پکیج موجب بروز این مشکل می‌شود. این سنسور در پکیج وظیفه تنظیم دمای آب گرم را بر عهده دارد و خرابی آن موجب سرد ماندن آب می‌شود.

خطای A07 پکیج بوتان:

این خطا نیز مانند ارور A06 به خرابی سنسور NTC مربوط می‌شود و نمایانگر وجود آب سرد در مدار گرمایشی رادیاتورهای پکیج است.

خطای  A11 پکیج بوتان:

این خطای پکیج نشان‌دهنده وجود ناهماهنگی در مشعل است. دلایلی که باعث بروز این خطا می‌شود عبارت است از:

  • خرابی برد
  • خرابی شیر گاز
  • تنظیم نبودن فشار گاز
  • عدم قرارگیری الکترود جرقه‌زن در جای خود
تعمیر پکیج بوتان
تعمیر پکیج بوتان

لیست ارورهای پکیج بوتان مدل Optima و calda venizia

در این مدل پکیج‌ها خطا به وسیله چراغ روی پکیج نشان داده می‌شود و عیب یابی آن به این شکل است :

1. در صورتی که چراغ سبز دستگاه ثابت ماند مشکل این است که مشعل دستگاه اصلا خاموش نشده و به صورت دائم در حال کار کردن است.

2. زمانی که چراغ دستگاه به مدت 5 ثانیه روشن و 1 ثانیه خاموش است باید بدانید که دستگاه فاقد مشکل است و در حالت سالم قرار دارد.

3. سبز چشمک زن سریع، در این حالت باید بدانید که یکی از مشکلات زیر برای پکیج پیش آمده است

  • کم بودن فشار آب
  • خرابی پمپ
  • خراب شدن برد
  • خراب شدن NTC

4. در صورتی که چراغ دستگاه به صورت ثابت زرد شد مشکل از سنسور NTC است.

5. زرد چشمک زن نشانه این است که سیستم در حال کار با حداکثر توان خود است.

6. در عیب یابی پکیج بوتان زمانی که مشاهده کردید چراغ دستگاه به صورت ثابت قرمز شده است :

  • قطعی ترموستات
  • خرابی برد
  • خرابی سنسور گرمایشی
  • تشکیل نشدن شعله
  • خرابی کلید فشار

7. چراغ دستگاه قرمز شده و به صورت چشمک زن نیم ثانیه روشن و نیم ثانیه خاموش می‌شود نشانه این است که سنسور حد با مشکل روبه رو شده است.

تعمیر پکیج بوتان در تهران

خدمات تاسیسات غرب تهران با ارائه خدمات تعمیر پکیج در تمامی برند ها آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز به صورت شبانه روزی با اعزام فوری است. شما مشتریان عزیز میتوانید با تماس با شماره های ما ( 09125001248 / 09354042093 / 09334467449 ) از خدمات تعمیر پکیج بوتان در تهران بهره مند شوید. پوشش دهی ما در تمام نقاط تهران است به همین جهت اگر نیاز به تعمیر پکیج بودتان در غرب تهران ، تعمیر پکیج بوتان در شرق تهران ، تعمیر پکیج بوتان در شمال تهران و جنوب تهران داشتید میتوانید با تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)