تعمیر پمپ آب خانگی | سرویس و تعمیر پمپ آب | خدمات تخصصی

تعمیر پمپ آب خانگی

تعمیر پمپ آب خانگی

تعمیر پمپ آب خانگی ، تعمیر پمپ آب از خدماتی است که امروزه به دلیل زیاد شدن خانه های آپارتمانی و کاهش فشار آب ، به آن نیاز پیدا میکنیم.پمپ آب خانگی امروزه نیاز هر ساختمانی است چرا که با افزایش استفاده از آب توسط واحد ها ، فشار آب کم میشود و جبران این کم شدن فشار آب استفاده از پمپ آب خانگی است.

این پمپ ها نیز مانند تمامی قسمت های تاسیسات ساختمان نیاز به تعمیر و سرویس دارد.سرویس پمپ آب خانگی و تعمیر پمپ آب خانگی اگر به موقع انجام شود موجب افزایش عمر پمپ آب شما و کاهش استهلاک آن خواهد شد.

در این مقاله از خدمات تاسیسات ساختمان غرب تهران میخواهیم بطور مفصل به تعمیر پمپ آب خانگی و سرویس پمپ آب خانگی و خرابی های شایع آن بپردازیم. برای تعمیر پمپ آب خانگی و سرویس پمپ آب خانگی و صنعتی میتوانید با ماتماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن نیروی ماهر تعمیر پمپ آب خانگی اعزام کنیم.

تعمیر پمپ آب

تعمیر پمپ آب از مواردی است که نیاز به تخصص و مهارت دارد.تعمیر پمپ آب خانگی و عیب یابی آن نیاز به شناخت کامل تاسیسات ساختمان دارد.پیشنهاد ما این است که برای تعمیر پمپ آب خود از یک استادکار کمک بگیرید.

در زمانی که با مشکل خرابی پمپ آب رو به رو میشویم و متوجه خرابی آن شده ایم بهتر است پمپ را از برق خارج کنیم ، چرا که استفاده از آن در صورت وجود نقص و خرابی باعث میشود تا پمپ آب آسیب بیشتری ببیند.ما در خدمات تاسیسات غرب تهران خدمات کامل تعمیر پمپ آب خانگی را به شما مشتریان عزیز ارائه خواهیم داد ، برخی از خدمات ما عبارتند از :

  • نصب پمپ آب خانگی
  • سرویس پمپ آب خانگی
  • لوله کشی و راه اندازی پمپ آب خانگی
  • مشاوره خرید مناسب ترین پمپ آب خانگی
  • تعویض سیل مکانیکی (آببند) پمپ آب خانگی
  • تعمیر پمپ آب خانگی
  • تعمیر ست کنترل و کلید اتوماتیک پمپ آب
  • تنظیم پمپ آب خانگی
  • تعمیر منبع و تعویض منبع پمپ آب خانگی
  • نصب منبع ذخیره برای پمپ آب خانگی
  • تعمیر سیم پیچی الکتروپمپ خانگی در توان های مختلف
  • تعویض بلبرینگ موتور پمپ خانگی
  • تعویض پروانه پمپ های خانگی با توان های مختلف
  • تعویض کلیه قطعات یدکی انواع پمپ های خانگی

سرویس پمپ آب خانگی

همیشه سرویس به موقع هر دستگاهی باعث میشود تا استهلاک و خرابی آن دستگاه کاهش چشمگیری پیدا کند.این مورد درباره سرویس پمپ آب خانگی نیز صدق میکند.پمپ آب خانگی نیز مانند هر دستگاه دیگری نیاز به تعمیر و سرویس به موقع دارد.

برخی از افراد تصور میکنند تنها زمانی که دستگاه به خرابی بیوفتد باید اقدام به تعمیر پمپ آب خانگی و یا سرویس آن کرد اما بهتر است قبل از خرابی و به وجود آمدن مشکل سرویس را انجام دهید.سرویس پمپ آب خانگی شامل تنظیم و بررسی عملکرد پمپ ، ست کنترل و کلید اتوماتیک ، بررسی و تنظیم فشار باد منبع پمپ و… خواهد بود.

تعمیر پمپ آب خانگی

آموزش تعمیرپمپ آب خانگی

برای سرویس پمپ آب خانگی ابتدا یکی از شیر های آب ساختمان را باز بگذارید.قبل از هرکاری بررسی کنید که درجه روی پمپ بر روی چه عددی است و پمپ روی چه عددی خاموش است و بعد از آن شیر آب یکی از واحد ها را باز کنید.

توجه کنید که پمپ بر روی چه عددی روشن و شروع به کار میکند.در صورتی که فشار بین زمانی که پمپ خاموش بوده و فشار زمانی که پمپ روشن شده است بین یک بار یا کمتر باشد و پمپ موردی دیگر مانند خاموش روشن شدن مداوم نداشته باشد ، پمپ شما نیازی به سرویس ندارد.در صورتی که اختلاف فشار دو عددی که گفتیم بیشتر از 1 بار باشد باید اقدام به سرویس و تنظیم باد منبع پمپ آب خانگی کنید.

برای تنظیم باد منبع پمپ باد باید اقدام به باز کردن آن کنید و یا با پمپ باد آن را باد بزنید.فشار مناسب برای پمپ آب باید بین 30 تا 35 بار باشد و اگر کمتر از آن است اقدام به افزایش باد کنید و اگر بیشتر است باد منبع را تخلیه کنید تا فشار تنظیم باشد.پس از اتمام مراحل بالا منبع را ببندید و مجددا تست بگیرید و در نهایت اتوماتیک پمپ را نیز تنظیم کنید.

در ادامه سرویس پممپ آب باید به سلامت بودن شیر یک طرفه توجه کنیم.برای تست شیر یک طرفه ، ابتدا شیر خروجی پمپ آب را در حالت بسته قرار بدهید،سپس به درجه ای که روی پمپ نمایش داده شده است دقت کنید.در این جا نباید درجه افت داشده باشد و کم شود ، اگر درجه افت داشت شیر یک طرفه پمپ شما خراب است.مورد بعدی در تعمیر پمپ آب خانگی بررسی خرابی سیل و یا نشتی پمپ است.

پمپ آب نباید هیچ نشتی و چکه آبی داشته باشد.خرابی سیل پمپ یکی از مواردی است که باعث نشتی پمپ آب خواهد شد.خرابی سیل پمپ آب باعث نشتی و ورود آب به سیم پیچ پمپ و در نهایت سوختن پمپ میشود.در آخر اقدام به بررسی پمپ آب از لحاظ عدم نشتی اتصالات و نشتی کنید.

روغن کاری پمپ آب

یکی از موارد مهم در تعمیر پمپ آب خانگی و سرویس آن روغن کاری و روان کار کردن پمپ آب است.روغن کاری پمپ ها باید به صورت منظم و در سال به طور مرتب انجام شود.

محل روغن کاری پمپ های آب خانگی ، محفظه مخصوص به خود بر روی سیل و شافت موتور است.در پمپ های آب خانگی برای روغن کاری و روان کاری میتوان از روغن معمولی استفاده کرد و برای دستگاه های ضعیف تری که گردش شافت آن دور پایین تری دارد میتوانیم از گریس بر روی بلبرینگ ها استفاده کنیم.

خرابی های شایع پمپ آب و تعمیر پمپ آب

پمپ آب گاهی اوقات دچار خرابی های شایع و مشخص میشود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.برخی از موارد خرابی پمپ آب را در زیر ذکر میکنیم.با مشاهده خرابی های پمپ آب بهتر است از ادامه کار پمپ جلوگیری کنیم و اقدام به تعمیر پمپ آب خانگی کنیم.

  • خرابی ست کنترل
  • خرابی کلید اتومات یا از تنظیم خارج شدن آن
  • تنظیم نبودن باد منبع
  • نشتی پمپ آب
  • خرابی پروانه پمپ آب
  • یک سره کار کردن پمپ آب
  • خاموش روشن شدن مداوم پمپ
  • گیرپاژ کردن پمپ آب
  • خرابی و سوختن سیم پیچ پمپ آب
  • و…

علت کار نکردن پمپ آب

یکی از مشکلات پمپ آب این است که کار نمیکند.اگر زمانی پمپ آب شما کار نکرد و از سلامت ست کنترل و کلید اتومات مطمئن بودید ، جهت تست ابتدا پروانه پمپ را با دست هل بدید و بچرخانید.اگر پمپ شروع به کار کرد نیاز به تعویض خازن راه انداز دارید.

اگر کارکردن پمپ آب یا در تعمیر پمپ پکیج همراه صدای غیر عادی و زیاد بود مشکل از بلبرینگ پمپ است.اگر متوجه شدید که پروانه پمپ به سختی گردش میکند و یا گردس آن آهسته است نباید پمپ روشن بماند و آن را از برق خارج کنید چرا که باعث مواردی همچون آمپر کشیدن پمپ و سوختن سیم پیچی آن ، خرد شدن بلبرینگ پمپ و … میشود.

تعمیر پمپ آب خانگی

علت یکسره کار کردن پمپ آب خانگی و تعمیر آن

در تعمیر پمپ آب خانگی ، مشکل یکسره کار کردن پمپ آب خانگی از آنجایی است که تغییرات فشار زیاد است و پمپ هر چقدر روشن بماند نمیتواند آن را جبران کند به همین دلیل یکسره روشن میماند.علت یکسره کار کردن پمپ آب خانگی چیست؟این مورد میتواند چندین علت داشته باشد که به آن ها میپردازیم.

  • اولین و اصلی ترین دلیل یک سره کار کردن پمپ آب خانگی در تعمیر پمپ آب خانگی،خرابی ست کنترل و یا کلید اتوماتیک پمپ است.تنظیم و تعویض ست کنترل و یا کلید اتوماتیک را بهتر است که به دست یک استادکار ماهر بسپارید.
  • وجود هوا در سیستم پمپ هم از علت های یک سره کار کردن پمپ آب خانگی است.برای این کار باید اقدام به تخلیه هوای پمپ از طریق پیچ هواگیری پمپ انجام میشود.این از مواردی است که بهتر است توسط استادکار در زمان سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی بررسی شود.
  • نشتی و ترکیدگی لوله از علت های یکسره کار کردن پمپ آب است.زمانی که نشتی آب در ساختمان وجود داشته باشد پمپ آب به دلیل عبور مکرر آب مجبور به تنظیم فشار است پس به هیمن دلیل یکسره روشن میماند.
  • خرابی منبع پمپ از علل یکسره کار کردن پمپ میشود.خرابی و سوراخ شدن منبع باعث میشود که نتواند باد را درون خود نگه دارد و در نتیجه پمپ به صورت یکسره روشن باشد.

از آنجایی که علل یکسره کار کردن پمپ آب میتواند مختلف باشد بهتر است عیب یابی پمپ خود و تعمیر پمپ آب خانگی را به دست یک استادکار ماهر بسپارید.

سوختن پمپ آب خانگی

اگر برای خرید پمپ آب خانگی خود مشاوره درستی نگیرید قطعا به سوختن پمپ دچار خواهید شد.یکی از عوامل سوختن پمپ آب خانگی این است که پمپ انتخابی شما ظرفیت و توان مناسبی را با تعداد واحد و یا متراژ ساختمان ندارد .

این باعث افزایش فشار بر روی پمپ خواهد شد.عدم سرویس پمپ ، عدم توجه به صدای پمپ و خرابی بلبرینگ ها و گیرپاژ کردن پمپ نیز از عوامل خرابی و سوختن پمپ آب است.

نحوه عملکرد ست کنترل پمپ آب | تعمیر پمپ آب خانگی

خرابی کلید اتوماتیک پمپ آب خانگی

کلید اتوماتیک از مواردی است که بیشترین خرابی را در بین قطعات پمپ دارد.خرابی این قطعه و یا از تنظیم خارج شدن آن باعث میشود که پمپ درست عمل نکند و مواردی همچون خاموش روشن شدن مکرر و علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان را داشته باشد.

کلید های اتوماتیک دیجیتالی نیز وجود دارند که به آن ها ست کنترل گفته میشود.کلید اتوماتیک مکانیکی دارای 2 عدد پیچ تنظیم است که یکی مختص برای زمان و فشار روشن شدن پمپ آب است و پیچ تنظیم دیگر مختص تنظیم فشار خاموش شدن پمپ است.

برای تنظیم کلید اتوماتیک باید دقت کنیم که تمامی شیرهای آب بسته باشد و دور ترین شیر آب به پمپ باز باشد و سپس اقدام به تنظیم کنیم.با این کار اخرین واحد نیز فشار خوبی دارد.

علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

علت خاموش و روشن شدن مداوم پمپ آب

پمپ آب خانگی تشکیل شده از قسمت های مختلفی است که در کنار هم وظیفه تامین فشار آب ساختمان را بر عهده دارند ، یکی از مشکلات که ممکن است برای پمپ آب به وجود بیاید این است که پمپ آب به صورت مداوم خاموش و روشن میشود .

گاهی این خاموش و روشن شدن میتواند بدون علت باشد و بدون اینکه شیر آبی باز باشد پمپ روشن و خاموش شود ، این مورد و خرابی میتواند ناشی از خرابی و یا تنظیم نبودن فشار منبع تحت فشار باشد.وظیفه منبع تحت فشار پمپ آب این است که مقدار زیادی از آب را با کمک تیوپی که داخل خود دارد نگه میدارد تا از استارت و روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگیری کند.

علت خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب میتواند خرابی تیوپ پمپ باشد که یا دچار نشتی و سوراخ شده است و یا فشار آن تنظیم نیست.

دلیل دیگری که میتواند باعث و علت روشن و خاموش شدن مکرر پمپ آب خانگی بشود ، خرابی شیر یک طرفه ای است که بر روی سیستم نصب میشود ، در صورت خرابی شیر یک طرفه پمپ ، زمانی که پمپ خاموش میشود مجددا آب به سمت پمپ برگشت خواهد داشت و همین مورد باعث روشن شدن مجدد پمپ آب میشود.

خرابی ست کنترل و کلید اتوماتیک پمپ آب خانگی از موارد دیگری است که به عنوان علت روشن و خاموش شدن مکررد پمپ شناخته میشود ، وظیفه ست کنترل یا کلید اتوماتیک ، تنظیم فشار آب است که وقتی شیر آبی درون ساختمان باز میشود ست کنترل یا کلید اتومات دستور روشن شدن پمپ را میدهد تا فشار آب را تنظیم کند.

در برخی از ساختمان ها به دلیل نشتی و ترکیدگی لوله های آب ، آب به صورت هرز رفت جریان دارد و به همین دلیل پمپ آب مکرر خاموش و روشن میشود تا فشار آب را تنظیم کند ، به همین دلیل وقتی آبی درون ساختمان باز نیست پمپ خاموش و روشن میشود ، هرز رفت و ترکیدگی لوله آب میتواند دلیل و علت روشن و خاموش شدن پمپ آب باشد.

همیشه سعی کنید که در خرید پمپ و سایر دستگاه های تاسیسات ساختمان دقت کنید ، یکی از مواردی که باعث میشود تا پمپ آب به صورت نادرست کار کند این است که پمپی که انتخاب شده است با ظرفیت و تعداد واحد ها و متراژ ساختمان همخوانی ندارد و ضعیف تر است به همین دلیل باید بیشتر کار کند تا جبران افت فشار را داشته باشد.

تعمیر پمپ آب

علت خاموش نشدن پمپ آب چیست؟

علاوه بر مواقعی که ممکن است پمپ آب مکررا خاموش و روشن شود ، ممکن است مواقعی پیش بیاید که پمپ آب خاموش نشود و یکسره روشن بماند.علت روشن ماندن پمپ آب خرابی کلید اتوماتیک است ، کلید اتوماتیک حتما باید توسط استادکار ماهر تعمیر پمپ آب خانگی تعمیر شود تا دچار مشکل نشوید .

علت صدای غیر عادی پمپ در تعمیر پمپ آب

بسیاری از مشتریان ما در هنگام تماس با ما ، از صدای زیاد و غیر عادی پمپ آب خودشان شکایت دارند ، این صدا به خصوص در شب بیشتر حس میشود.این مورد میتواند از دلایل مختلف و زیادی باشد که باید تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرد و مشکل اصلی پیدا شود اما به طور کلی میتواند مشکلات زیر علت صدای زیاد پمپ آب باشد :

  • خرابی بلبرینگ پمپ آب
  • خرابی پروانه و گیر کردن به هوزینگ
  • خرابی شافت و تاب داشتن آن
  • نصب غیر اصولی و نادرست
  • بی کیفیت بودن پمپ
  • درست نبودن سیستم لوله کشی
  • ایرادات قطعات داخلی پمپ

برای اینکه تا حدامکان صدای پمپ را کاهش بدید میتواند چند نکته را رعایت کنید ؛

  1. اول اینکه در هنگام نصب تا حد امکان پمپ را در نزدیکی دیوار یا چسبیده به آن نصب نکنید ،
  2. دومین نکته آن است که میتوانید محل قرار گیری پمپ را با ساخت یک روکش عایق کنید تا صدا خارج نشود ،
  3. سومین مورد محل نصب پمپ است که باید سطحی صاف باشد ،
  4. چهارمین نکته سرویس و بازدید های دوره ای از پمپ است که میتاند در عملکرد پمپ تاثیر زیادی داشته باشد ،
  5. پنجمین نکته این است که خرابی قطعات پمپ در طول زمان میتواند باعث افزایش صدای آن شود.

نحوه تنظیم کلید اتوماتیک پمپ آب

همانطور که در بالا گفتیم ، تنظیم کلید اتوماتیک پمپ آب باید توسط استادکار ماهر تعمیر پمپ آب انجام شود ، اما خوب است با نحوه تنظیم آن آشنا باشید.در کلید اتوماتیک پمپ آب ، دو پیچ تنظیم وجود دارد ، پیچ بلند تر برای تنظیم کاهش یا افزایش فشار است و پیچ کوچک برای تنظیم اختلاف فشار است.پیچ بزرگ را اگر سفت کنید فشار آب افزایش پیدا میکند و اگر شل کنید فشار آب کاهش پیدا میکند.

تعمیر پمپ آب خانگی

علت یکسره کار کردن پمپ آب خانگی و تعمیر پمپ

یکسره کار کردن پمپ یا همان خاموش نشدن پمپ آب را در بالا به آن پرداختیم ، اما یک بار دیگر به علت یکسره کارکردن پمپ آب میپردازیم و تنها دلایل آن را نام میبریم :

  • خرابی و تنظیم نبودن کلید اتوماتیک یا ست کنترل
  • خرابی شیر یک طرفه و برگشت آب به پمپ
  • وجود نشتی در سیستم لوله کشی آب
  • خرابی منبع تحت فشار و یا تیوپ داخلی آن

روشن ماند پمپ آب بدون باز بودن شیر آب

یکی از شایع ترین علل روشن ماندن پمپ آب زمانی که هیچ شیر آبی باز نیست ، وجود نشتی در لوله کشی آب ساختمان است.این امر موجب میشود تا هرز رفت آب وجود داشته باشد و پمپ به اشتباه برای تامین و جبران افت فشار روشن بماند.اما مشکلات دیگری که در بالا به آن اشاره کردیم هم دخیل هستند و باید بررسی شود.

کار کردن پمپ آب بدون آب

سیال آب برای پمپ آب مانند یک مایع خنک کننده میماند ، شاید جالب باشد بدانید که پروانه پمپ آب در دقیقه 3000 دور چرخش دارد و این باعث تولید حرارت و در نهایت باعث ذوب شدن پروانه در صورت آب نداشتن دستگاه میشود.همچنین این موضوع باعث میشود تا به سایر قطعات پمپ مانند سیل دستگاه ،شافت و پروانه آسیب وارد شود.

نحوه تنظیم باد مخزن پمپ آب

تنظیم اصولی و درست فشار باد منبع تحت فشار پمپ از اهمیت بالایی در نحوه کارکرد پمپ برخوردار است ، ما برای تنظیم فشار باد منبع باید به نوع آن و میزان گنجایش آن دقت کنیم ، به طور کلی منبع ها را به دو دسته تقسیم میکنیم ، دسته اول منبع های تا 24 لیتر هستند و دسته دوم منبع های بیش از 24 لیتر هستند که منبع های بزرگ و ایستاده محسوب میشوند.

برای منبع های تا 24 لیتر باید فشار باد نهایت 2 بار را در نظر بگیرید که معادل 25PSI میشود.اما برای منابع بیش از 24 لیتر نهایت فشار 10 الی 16 را باید در نظر بگیریم.در منبع های بیش از 24 لیتر ما میزان فشار بار را یک بار کمتر از فشار روی گیج پمپ در نظر میگیریم.

علت گیرپاژ کردن پمپ آب خانگی

گیرپاژ کردن پمپ آب خانگی از مواردی است که ممکن است به وجود بیاید ، اما علت گیرپاژ کردن پمپ آب خانگی چیست؟این نوع خرابی پمپ آب میتواند 5 دلیل داشته باشد :

اول آنکه خرابی و گیرپاژ کردن پمپ آب میتواند به دلیل بدون آب کار کردن پمپ آب باشد ، در زمانی که پمپ آب بدون آب کار کند باعث آسیب به شافت و سیل و پروانه خواهد شد و در نهایت منجر به خرابی بلبرینگ ها و گیرپاژ کردن پمپ میشود.

نکته دوم درمورد گیرپاز کردن پمپ آب این است که رسوبات و شن و ماسه و سختی های موجود در آب مانع چرخش پروانه پمپ میشود که در این صورت پمپ اب دچار گیرپاژ کردن میشود.

استهلاک بلبرینگ ها و خرابی آن و عدم توجه به این موضوع در ادامه باعث خرابی و گیرپاژ شدن پمپ آب خواهد شد ، به این نکته باید توجه کنیم که هر صدای غیر عادی را باید مهم بدانیم قبل ازط آنکه خسارت بزرگ تری را وارد کند.

زنگ زدن هوزینگ پروانه و یا رسوب بستن آن در اثر کارنکردن پمپ آب میتواند در زمان راه اندازی مجدد پمپ آب باعث خرابی و گیرپاژ کردن آن بشود.برای جلوگیری از خرابی های این چنینی باید حتما دقت کنید که سرویس های پمپ آب را جدی بگیرید و به موقع آن ها را انجام بدهید.

علت خرابی بلبرینگ پمپ آب خانگی و تعمیر پمپ آب

یکی از علت صدای زیاد پمپ و صدای غیر عادی آن ، خرابی بلبرینگ پمپ است ، بلبرینگ پمپ در اثر استفاده و کارکردن زیاد دچار استهلاک میشود و این مورد باعث خوردگی و فرسودگی بلبرینگ ها میشود که باید در نهایت سریعا اقدام به تعویض آن کنید.بسیاری از مشکلات مانند سوختن و گیرپاژ کردن موتور پمپ آب به دلیل عدم توجه به خرابی بلبرینگ ها و تعمیر نکردن ان است.

علت خرابی ست کنترل و کلید اتوماتیک در پمپ آب خانگی

ست کنترل و کلید اتوماتیک هر دو یک وظیفه را درون پمپ های آب خانگی دارند ، تفاوت ست کنترل و کلید اتوماتیک درون دیجیتالی بودن و مکانیکی بودن آن ها است ، کلید اتوماتیک مکانیزم مکانیکی دارد و ست کنترل دیجیتالی است.

خرابی های ست کنترل معمولا به دلیل دیجیتالی بودن آن ها است و قسمت مکانیکی آن خرابی ای ندارد ، مشکلات برد ست کنترل معمولا به دلیل آب خوردگی و نوسانات برق است.

پیشنهاد ما همیشه این بوده است که اگر میخواهید ست کنترل یا کلید اتوماتیک پمپ آب خانگی را بخرید ، تعویض کنید یا تنظیم و یا حتی تعویض کنید ، از یک استادکار ماهر کمک بگیرید ، مشاوره گرفتن از یک استادکار باعث میوشد تا شما بهترین و با کیفیت ترین قطعه را بخرید و بهترین تنظیمات را انجام بدهید.

تعمیر پمپ آب در تهران

علت خرابی سیل پمپ و نشتی آب از پمپ آب خانگی

سیل قطعه ای است که از یک فنر و یک صفحه متحرک تخت و یک رینگ آببند تشکیل شده است که وظیفه دارد تا جلوی نشتی آب را بگیرد.زمانی که پمپ آب درحال کار کردن است شافت به صورت دورانی گردش دارد به همین دلیل باعث میشود که اگر سیل وجود نداشت آب به بیرون نشت کند

به همین دلیل از سیل استفاده کردند تا از نشتی آب جلوگیری کند.یکی از مواردی که باعث خرابی سیل میشود این است که پمپ بدون آب کار کند که در این صورت استهلاک باعث خرابی سیل و نشتی آب میشود ، گاهی اوقات این نشتی آب میتواند به درون الکتروموتور پمپ آب باشد که باعث سوختن آن میشود.

حتما در صورت نشتی پمپ آن را از برق بکشید تا یک استادکار علت نشتی را بررسی کند و اگر مشکل از سیل بود حتما آن را تعمیر کنید و بعد مجددا از پمپ استفاده کنید.

علت روشن نشدن پمپ آب برای طبقات بالایی ساختمان چیست؟

در اکثر ساختمان هایی که از پمپ آب به همراه ست کنترل استفاده میکنند ، مشکل روشن نشدن پمپ آب در طبقات بالایی وجود دارد ، این مشکل به دلیل ست کنترل است ، ست کنترل ها باید جریان آب را تشخیص بدهند و بعد از آن پمپ را روشن میکنند

به همین دلیل زمانی که طبقات بالاتر آب را باز میکنند ست کنترل متوجه جریان آب نخواهد شد و یا تاخیر زیادی دارد ، راه حل ساده رفع این مشکل این است که از یک کلید اتومات و یک منبع تحت فشار استفاده کنید.

تعمیر پمپ آب غرب تهران
خدمات لوله کشی و تاسیساتی غرب تهران به صورت شبانه روزی بدون تعطیلی 09125001248

09125001248 / 09334467449 تمام امور تاسیساتی در تمام نقاط تهران شبانه روزی
خدمات تاسیساتی انجام کلیه امور
لوله بازکنی فرنگی,لوله بازکنی توالت,لوله بازکنی آشپزخانه,لوله بازکنی کفشور,لوله بازکنی
پارکینگ ,لوله کشی ساختمان,تعمیرات لوله کشی,تعمیرات لوله کشی ساختمان,لوله کشی آب

سردوگرم,تعمیر رادیاتور پره ای,تعمیر نشتی رادیاتور
لوله کشی شوفاژ, لوله کشی موتورخانه,لوله کشی فاضلاب,تبدیل توالت ایرانی به توالت

فرنگی,خدمات لوله کشی,خدمات لوله کشی سراسر تهران,
,لوله کشی روکار,لوله کشی توکار,تعمیرات موتورخانه شوفاژ
نصب و تعمیرات شیرالات,نصب و تعمیرات توالت فرنگی,نصب رادیاتور شوفاژ,نصب

روشویی,نصب رادیاتور,هواگیری شوفاژ,جرم شویی سیستم گرمایش,
نصب و تعمیرات پمپ شوفاژ,نصب و تعمیرات پمپ آب خانگی ساختمان,
تمامی خدمات با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صورت میگیرد.
اعزام استادکار درکمتر از 30 دقیقه به تمامی نقاط تهران به صورت شبانه روزی

سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی

تعمیر پمپ آب خانگی نیاز ضروری زندگی شهرنشینی امروز است همانطور که میدانید به

دلیل بالا رفتن تعداد جمعیت در شهرهای بزرگ و بالا رفتن مصرف آب در اکثر مناطق شهری

هموطنان و همشهریان ما با بروز مشکل افت فشار آب روبرو شده اند.

که برای رفع این مشکل و بالارفتن فشارآب به ناچار باید پمپ آب در این منازل و مجتمع های

مسکونی که تعداد واحدهای مسکونی در آن زیاد است نصب گردد.

و به تبعه این نیاز و استفاده مکرر از پمپ آبرسانی خانگی نیاز به تعمیر و نگهداری و سرویس

و تعمیر آن هم لازمه این امر است.

تعمیر پمپ آب خانگی

تعمیر پمپ غرب تهران
خدمات لوله کشی و لوله باز کنی خدماتی همچون : نعمیر و نصب ، تعویض پمپ ، سرویس کولر و موتور خانه و ….

در تعمیر پمپ آب خانگی مشکلاتی که در پمپ آب خانگی ایجاد می شود شامل:

  • از تنظیم خارج شدن فشار پمپ
  • یکسره کار کردن پمپ آبرسانی خانگی و قطع نشدن آن
  • قطع و وصل شدن متوالی پمپ
  • کم شدن باد داخل منبع تحت فشار
  • و آب دادن پمپ

کلید اتومات پمپ

کلید اتوماتیک پمپ آبرسانی خانگی یکی از قطعاتی است که به پمپ وصل می شود که

فرمانده پمپ می باشد.

و فرمان قطع یا وصل پمپ را می دهد؛ این وسیله برقی در مقایسه با دیگر وسایل پمپ

، بیشتر دچار اشکال یا خرابی می شود.

سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی

در درون کلید پمپ 2پیچ و مهره است که یکی برای تنظیم فشار استارت پمپ و دیگری برای

تنظیم فشار قطع پمپ است.

که بوسیله این دو مهره می توانید فشار آب پمپ را کم یا زیاد کنید.

با این کلید می توانید تنظیم کنید که پمپ در چه فشار آبی شروع به کار کند یا در چه فشاری

قطع شود.

در زمانی میخواهید فشار پمپ را تنظیم کنید باید همه شیرهای آب را ببندید و با باز و بسته

کردن یک شیر پمپ را تنظیم کنید.

این تنظیم باید با واحدهای ساختمان متناسب باشد که دورترین نقطه به پمپ فشار آب

خوبی را داشته باشد.

در درون منبع فشار آب یک تیوپ لاستیکی پر از آب وجود دارد.

منبع تحت فشار، مناسب با پمپ آب خانگی انتخاب می شود .

و مقدار هوای آن نیز در منبع ها متفاوت است که در روی هر منبع مشخصات آن نیز وجود دارد.

با کم شدن هوای داخل منبع، پمپ به خوبی کار نمی کند و دچار مشکل می باشد

مواردی که نشانه نیاز به تعمیر پمپ آب خانگی است 

اولین نشانه تعمیر پمپ آب : آب خارج نمی شود

دستگاه شما روشن است

دقت کنیدکه آیا کلید برق یا سیم برق مرتبط با پمپ آب خانگی به درستی عمل می کند یا نه

دکمه ریست را امتحان کنید

به طور کلی کلید پمپ آب خانگی را بررسی کنید

اگر کلید مناسب نباشد به طور موقت یا دائمی با مشکل روبرو خواهید شد

پوشش روی کلید را باز و به طور دقیق بررسی کنید

پمپ را روشن کنید

اگر جرقه را مشاهده کردید و پمپ شروع به کار کرد

کلید دارای مشکل است و باید آن را عوض کنید

اگر در تعمیر پمپ آبرسانی خانگی خواستیدکلید را عوض نکنید، می توانید به صورت موقتی

کلید را تعمیر کنید.

ممکن است سیم های درون کلید به دلیل رطوبت یا گرمای زیاد و دلایل دیگر اتصال خود با

دستگاه را از دست داده باشد.

در این حالت با یک سوهان می توانید سطح را کمی بسایید و به طور موقت تا هنگام

تعویض کلید، از آن استفاده کنید .

دقت کنید که این کلید باید تغییر کند و تعمیر دوام چندانی نخواهد داشت.

توجه:

قبل از عوض کردن کلید یا کار و فعالیت بر روی آن، حتما مطمئن شوید که خطر برق گرفتگی

شما را تهدید نمی کند.

در صورت لزوم برق را قطع کرده و سپس از سوهان یا موارد دیگر استفاده کنید.

دومین نشانه برای تعمیر پمپ آب : آب غیرعادی یا موج دار خارج می شود

تعمیر پمپ آب غرب تهران
خدمات لوله کشی و تاسیساتی غرب تهران به صورت شبانه روزی بدون تعطیلی 09125001248

در این مرحله از عیب یابی پمپ آب خانگی مخزن آب را بررسی کنید. اگر آب به صورت موج

دار یا ضربان دار از دستگاه خارج می شود، به آن معنا است که مخزن پمپ را باید تعویض

کنیم.

دو راه برای اطمینان از اشکال در مخزن وجود دارد

اول وجود آب در دریچه هوای دستگاه و بعد تکان دادن مخزن. در برخی موارد که ایرادی در

مخزن وجود داشته باشد، از زیر دستگاه آب خارج می شود.

وقتی که مخزن آب دچار اشکال شود آبی که برای پمپاژ در آن ذخیره میشود به لوله ها پمپاژ

نمیشود و موجب زنگ زدگی و خوردگی آهن آن میشود.


در خانه های  که چاه های عمیق برای آب مصرفی خانه وجود دارد در فصل گرما به علت

خشک سالی آب ته نشین و به این دلیل شن و ماسه وارد مخزن و پمپ آب خانگی میشود.

که یکی دیگر از علت های خراب پمپ آبرسانی خانگی میباشد. ونیاز به تعمیر پمپ آبرسانی

خانگی است.

سومین علت تعمیر پمپ آب خانگی : پمپ بی وقفه فعالیت می کند

زمانی که پمپ آب خانگی روشن می شود،صدای باز و بسته شدن کلید هنگام فعال و غیر

فعال بودن پمپ را می شنوید.

اگر صدای به کار افتادن پمپ آب خانگی به طور دائم به گوش برسد و هیچ آبی وارد

ساختمان نشود،اشکال از بیرون ساختمان بوده .

و باید  از یک سرویسکار با تجربه برای تعمیر پمپ آبرسانی خانگی کمک گرفت شاید لوله ای

در بیرون از ساختمان با مشکل مواجه شده باشد.

امکان دارد مشکل از نشتی لوله ها داخل کار یا خرابی پمپ باشد.

چهارمین علت تعمیر پمپ آب خانگی: آب وارد دستگاه می شود اما پمپ کار نمی کند

اگر آب وارد پمپ شده اما با همان فشار اولیه از آن خارج شود، باید به علل متفاوتی توجه

کرد.

شاید آب ورودی به پمپ آب خانگی از حد معینی پایینتر باشد و در این صورت اشکال از پمپ

نیست.

اگر پمپ صدا میکند اما فعالیتی را در جریان آب نمی بینید، شاید مشکل از برق آن باشد، در

این صورت مسیر برق را بررسی کنید.

پنجم علت تعمیر پمپ آب خانگی: آب با فشار بسیار زیاد و غیرعادی در خانه جریان دارد.

اگر آب ورودی به آپارتمان از حد معمول بالاتر باشد، اشکال قطعا از درون پمپ آب خانگی

منشا است و باید به عیب یابی موتور پمپ اقدام کرد.

در این حالت باید تنظیمات پمپ آب خانگی را تغییر دهید و با کارشناس برای تعمیر پمپ

آبرسانی خانگی تماس بگیرید.

علت آب دادن پمپ آب

یکی از مشکلات رایج در پمپ آب خانگی بروز نشتی آب  است که باعث بروز مشکلاتی در

پمپ آب خانگی و  وارد شدن خسارات به ساختمان شود.

علائم آب دادن در پمپ آب خانگی:

1- کاهش فشار آب: زمانی حس می شود که میزان نشتی در لوله های خروجی و ورودی و

اتصالات پمپ زیاد باشد.

2- روشن و خاموش شدن مکرر پمپ آب خانگی: پمپ آب زمانی روشن می شود که فشار آب

کم باشد و شیر آب باز شده باشد. اگر نشتی در پمپ آب باشد بدون باز کردن شیر آب روشن

می شود.

3- ایجاد حباب در آب خروجی از شیر: در صورت وجود نشتی وقتی که شیر آب را باز میشو

آب همراه با حباب های هوا خارج می شود. چون هوا وارد سیستم پمپ آب می شود.

4- افزایش مصرف آب و برق : روشن و خاموش شدن پمپ آب سبب مصرف آب و برق

خواهد شد.

نشتی پمپ آب خانگی به دو شکل رخ میدهد نشتی داخلی و نشتی خارجی در ادامه شما را

با علت بروز ای مشکل در قسمت های داخلی و خارجی پمپ و راه حل رفع آن آشنا خواهیم کرد.

علت آب دادن پمپ

نشتی و آب دادن داخلی پمپ آب:

نشتی در قسمت داخلی پمپ آب به دلیل خرابی کاسه نمد پمپ  است.

خرابی کاسه نمد پمپ آب و راه حل : قطعه آبندی پمپ آب که از ورود آب به بخش

الکتروموتوری پمپ آب جلوگیری میکند، کاسه نمد است

که به دلیل خشکی، فرسودگی و رسوب کارایی خود را از دست میدهد و در سیستم آبند

باعث بروز مشکل میشود.

و باعث نفوذ آب به داخل بخش موتوری پمپ آب خانگی میشود و در صورت رفع نشدن،

پمپ میسوزد.راه حل این مشکل تعویض کاسه نمد است.

نشتی خارجی پمپ آب خانگی و راه حل رفع آن:

گاهی نشتی در بخش خارجی پمپ آب پیش میاید. که می تواند در دو قسمت پمپ بروز کند:

  • نشتی در قسمت شافت پمپ آب خانگی
  • نشتی در اتصالات خارجی پمپ آب خانگی

نشتی در قسمت شافت پمپ :

یکی از قطعات اصلی پمپ آب قسمت شافت یا بدنه پمپ است، که درپوش شافت به

وسیله پیچ به بدنه شافت متصل است و تمامی قطعات پمپ  با آب در تماس هستند در آن

جای گرفته است.

پیچ های اتصال شافت به دلایلی مانندجذب رسوب ، زنگ زدگی و خوردگی دچار سستی در

اتصال میشود و حالت آب ندی خود را از دست میدهد.

و آب در حال چرخش در قسمت پروانه پمپ به بیرون از شافت یعنی به بیرون از پمپ آب

نشت میکند.

راه حل:

برای رفع این مشکل بعد از باز کردن اتصالات پیچ ها را با محلول ضد رسوب شستشو دهید

و مجدد بر روی بدنه شافت محکم ببندید. در صورتی که حالت رزوه ای پیچ ها آسیب دیده

باید تعویض شود.

تعمیر پمپ آب غرب تهران

نشتی در اتصالات خارجی پمپ :

اتصالات خارجی پمپ هم می توانند دچار نشتی شوند مانند لوله اتصال مخرن به ورودی

پمپ و لوله اتصال خروجی پمپ به سیستم لوله کشی آب ساختمان است.

که وجود نشتی در خروجی های این دو لوله و اتصالات می تواند باعث خارج شدن آب از

لوله و پمپ آب شود.

نشتی این قطعات به دلیل فرسوده شدن لوله به علت سختی بالای آب، گذر زمان در

استفاده از سیستم لوله کشی پمپ و از بین رفتن نوار چسب لوله رخ میدهد.

سرویس پمپ آب خانگی منبع پمپ آب خانگی

اگر پمپ آب خانگی بیش از 5بار در دقیقه روشن و خاموش شود به احتمال فراوان منبع تحت

فشار یا تیوپ آن مشکل پیدا کرده.

و نیاز به تعمیر پمپ آبرسانی خانگی است.وقتی که برای باز کردن یک شیر آب در خانه خود،

در صدد کاهش مصرف برق و استهلاک پمپ آب می باشید.

و خواهان تامین نیاز جریان آب با یک سرعت مناسب هستید در این صورت از منبع تحت

فشار آب در خط رایزر استفاده می شود.

منبع تحت فشار

مخزن تحت فشار از سه بخش پوسته، تیوب و فلنچ تشکیل شده است

که پوسته خارجی آن معمولا با ورق 1.5 میلیمتر در کارخانه است .

بعد از قرار گیری در زیر دستگاههای پرس مخصوص به صورت دو عدسی قرینه هم تولید و

بعد از آن بوسیه ربات جوش داده می شوند.

در مرحله بعد، جوش هر منبع تحت فشار مورد بررسی قرار گرفته و بعد عمل نصب تیوب و

فلنچ بر روی منبع تحت فشار آب صورت می گیرد.

سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی منبع تحت فشار

میزان فشاری که قطعات یک منبع تحت فشار آب مرغوب قادر به تحمل آن است بین ده تا پانزده بار است.

تیوب منبع تحت فشار مرغوب از جنس EPDM یا BUTIL می باشد.

که جهت مصارف آب بهداشتی ساخته شده تا نگهداری بدون آلودگی میسر شود.

فلنچ های منابع تحت فشار بوسیله دستگاه پرس به صورت یک تکه بدون جوش آماده و روی

منبع نصب می گردند.

لرزش و سر و صدای زیاد پمپ و راهکارهای کاهش آن

لرزش و سر و صدای پمپ می تواند ناشی از وجود اجسام خارجی در پروانه یا شل بودن

قطعه ای روی محور نیز باشد. همچنین محکم نبودن محل استقرار پمپ و لقی روتور نیز

می تواند این سر و صدا و لرزش را تشدید کند.

برای اینکه تشخیص دهیم که خود پمپ ذاتا سر و صدای زیادی تولید می کند یا اینکه

علت آن فرسودگی قطعات است، بایستی صدای آن را با حالات قبلی آن مقایسه کنیم.

چنانچه پمپ در ابتدا سر و صدای زیادی ایجاد نکرده است و پس از مدتی صدای آن زیاد

شده، این سر و صدای اضافی ناشی از فرسودگی قطعات است.

تعمیر یاتاقان های پمپ: اگر پمپ ایجاد سر و صدای بیشتری نسبت به حالت عادی کند، این

احتمال وجود دارد که یک یا چند یاتاقان پمپ فرسوده شده است. یاتاقان پمپ ها این شرایط

را فراهم می کند که اتصال محور متحرک (شفت) از طریق پمپ به پروانه میسر شود.

در واقع صدای بلند ایجاد شده از یاتاقان ها، یک علامت هشدار است که یاتاقان ها در برابر

فرسایش یا شکسته شدن آسیب پذیر شده اند.

تعمیرات پمپ شبانه روزی

تجربه ما بر این است که بهتر است یاتاقان فرسوده یا پرسر و صدا را بلافاصله تعویض کرد تا

جلوی آسیب دیدگی به قطعات مرتبط گرفته شود. در صورت ادامه استفاده از یاتاقان هایی

با این شرایط، همه آنها بعد از مدتی فرسوده شده و در نهایت حتما باید تعویض شوند. باز

کردن پمپ جهت دسترسی به یاتاقان ها لازم است.

جنس پروانه ها و تاثیر آن در خرابی های مربوط به پمپ

پروانه های پمپ ها عموما یا از جنس نوریل است یا از جنس برنجی. پروانه های نوریلی وزن

بسیار پایین دارند و به همین علت از اینرسی کمتری برخوردار هستند که این مساله باعث می

شود که در برابر گردش سیال، شفت تاب بر نمی دارد. در مقابل پروانه هایی از جنس

برنجی، اینرسی زیادی از خود نشان می دهند و خیلی سریع خار گشاد می کنند.

اگرچه پروانه های نوریلی از مزیت اشاره شده برخوردارند، اما حتما نیاز است که یک مخزن

به پمپ دارای این پروانه ها ملحق شود. زیرا اگر پمپ بدون آب کار کند، خیلی زود داغ شده و

پروانه ها بر اثر افزایش درجه حرارت تغییر شکل می دهد.

inspectapedia

تعمیر پمپ آب غرب تهران
خدمات لوله کشی و تاسیساتی غرب تهران به صورت شبانه روزی بدون تعطیلی 09125001248

تعمیر پمپ آب خانگی چه روندی دارد ؟

تعمیر پمپ آب خانگی در مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران در محل انجام میشود ، اگر نیاز به تعمیر سیم پیچی داشته باشد پمپ به کارگاه برده میشود و تعمیر میشود و مجددا نصب میشود.

قیمت تعمیر پمپ آب خانگی به چه صورت است؟

قیمت تعمیر پمپ آب بستگی به میزان و نوع خرابی دارد ، ما تمامی نرخ های خود را طبق نرخنامه تعیین کرده ایم و بهترین قیمت را داریم.

تعمیر پمپ آب در محل چگونه است؟

برخی از خرابی ها ( تقریبا عمده خرابی ها ) را میتوان در محل مشتری تعمیر کرد و تحویل داد. تمامی قطعات را ما به همراه خود داریم.

آموزش تعمیر پمپ آب چگونه است؟

آموزش تعمیر پمپ آب باید به صورت تجربی و تئوری باشد ، مطالبی که در این مقاله گفته شده برای عیب یابی و تعمیر پمپ آب میتواند آموزش کاملی باشد.

تعمیر پمپ آب پنتاکس هم انجام میدهید؟

پمپ آب پنتاکس یکی از انواع پمپ های آب است که ما خدمات تعمیرات آن را انجام میدهیم ، اگر نیاز به تعمیر پمپ آب پنتاکس داشتید با ما تماس بگیرید.

آنچه خواندید...

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر پمپ آب خانگی | سرویس و تعمیر پمپ آب | خدمات تخصصی»

  1. تعمیر پمپ آب نیاز داشتیم به شما زنگ زدیم خیلی زود خودشون و رسوندن و تمیز کار کردن . مطالب خوبی رو هم درمورد تعمیر پمپ آب خانگی گفتید ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)