علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان ✅ + روش تعمیرات 🔧

 علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان
علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان چیست؟

علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان چیست؟ این سوالی است که در ذهن مشتریان ما هنگام روبرو شدن با مشکل کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان و یا افت فشار آب ساختمان  به وجود می آید. کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان میتواند دلایل زیادی داشته باشد تمامی این دلایل به خرابی سیستم لوله کشی شما بر می گردد.وجود آب در ساختمان یکی از ضروری ترین نیازهای ساکنین ساختمان را بتوانند انواع کارهای خود را به راحتی انجام دهند. با این وجود زمانهایی وجود دارد که آب در تمامی قسمتهای ساختمان وجود دارد و در دسترس ما قرار دارد اما مشکلاتی نیز در کنار این وجود دارد مانند کم و زیاد شدن فشار آب و یا افت فشار آب در هنگام استفاده.(تعمیر شیرالات غرب تهران)

ثبت درخواست استادکار : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093☎️

کاهش فشار آب ساختمان

هنگامی که با مشکل کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان رو به رو می شویم که این موضوع می‌تواند تا حد بسیار زیادی آزاردهنده باشد و بر روی روند کار و زندگی ما تاثیر بگذارد این مشکل دقیقا مشخص نمی‌شود که از کجا و چگونه آغاز می شود زیرا می تواند در تمامی نقاط ساختمان که آب در جریان است این مشکل به وجود بیاید .  هنگامی که شما در حال استحمام هستید و یا هنگامی که مشغول شستن ظرف های خود و یا لباس های خود هستید ممکن است که کاهش فشار آب ساختمان و یا کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان رو به رو شوید. برای برطرف کردن مشکل کمبود فشار آب و یا کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان چند دلیل شایعه وجود دارد که در این مطلب به این چند دلیل اشاره و احتمالی اشاره می‌کنیم و برای از بین بردن این مشکل راه کارهای ساده را پیشنهاد می دهیم. (نصب شیرالات غرب تهران)

 روش تشخیص کم شدن فشار آب

قبل از هر چیزی به طور مفصل باید در مورد چندین مشکل مختلف باعث کاهش فشار آب می شود بحث کنیم . در اینجا چند مشکل و خرابی های شایع را که منجر به کم شدن فشار آب ساختمان شما می شود را بررسی می کنیم :علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

مصرف همزمان و بیش از حد آب

در اکثر خانه ها داشتن چندین انشعاب به طور همزمان می تواند فشار آب مصرفی شما را کاهش بدهد . کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان و افت فشار آب ساختمان به دلیل استفاده همزمان ساکنین ساختمان  و تقاضا بیش از حد برای مصرف آب می باشد.این مشکل را به خصوص در روزهای تعطیل مانند روزهای جمعه که ساکنین ساختمان در منزل خود می مانند بیشتر می توان حس کرد.

 خرابی شیرالات ساختمان

شیرالات ساختمان  همیشه در معرض رسوب بودند . شیرآلات با استفاده از آنها دچار جرم و رسوب می شوند و این باعث می شود که به مرور زمان مسیر جریان آب مصرفی مسدود شود . سردوش حمام و یا شیرهای تمان که دارای المپیک هستند به مرور زمان دچار گرفتگی می شود از طرف دیگر می توان این مشکل را برای تمامی شیرآلات ساختمان در نظر گرفت چرا که گاهی اوقات رسوبات و جرم های داخل لوله وارد شیرالات می‌شود و در مسیر ورودی آب شیر قرار می‌گیرد و این باعث کاهش فشار آب شما و یا قطع شدن آب مصرفی شما می شود .علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

 خرابی و جرم گرفتن کنتور آب

 پس از بررسی شیرالات منزل و اطمینان خاطر از این موضوع که شیرآلات منزل شما دچار رسوب و جرم نشده است باید به سراغ کنتور آب ساختمان بروید و بررسی کنید. کنتورهای آب نگاهی به دلیل ورود رسوبات لوله به درون آن ها دچار گرفتگی و منصوب شدگی می‌شود گاهی اوقات هم به دلیل فرسودگی فلکه ورودی ساختمان دچار کاهش فشار آب میشود.

زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب

زنگ زدگی و رسوب بستن در لوله های آب مخصوص لوله های فلزی و آهنی بسیار شایع و مرسوم است . لوله های آب با جرم بستن و رسوب گرفتن مسیرشان مسدود می شود . مسدود شدن مسیر لوله کشی آب باعث کاهش فشار آب میشود. این موضوع را باید در نظر گرفت که در اثر استفاده و گذر زمان سیستم لوله کشی ساختمان دچار استهلاک و خرابی می شود که باید اقدام به تعویض و یا سرویس سیستم لوله کشی ساختمان کرد.علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

مسئله افت فشار آب ساختمان را باید دقیق تر بررسی کرد . اگر در ساختمان اتهام با مشکلات کم و زیاد شدن فشار آب و یا افت فشار آب ساختمان مواجه هستید بهتر است که این مشکل را به استادکاران و تکنسین های شرکت های لوله کشی آب و فاضلاب بسپارید و صفر تا صد کار را از این افراد بخواهید .

 علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

ثبت درخواست استادکار : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093☎️

 بررسی دقیق تر مشکل کاهش فشار آب ساختمان

 در هنگام کم و زیاد شدن فشار آب و افت فشار آب ساختمان باید این موضوع را دقیق تر بررسی کرد تا به صورت دقیق اقدام به رفع مشکل کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان و پردازیم.در زیر به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند بهتر و دقیق تر علت افت فشار آب ساختمان خود را پیدا کنید.

افت فشار آب در چه قسمت هایی به وجود آمده است ؟

وقتی در مورد مسئله کاهش فشار آب صحبت می کنیم باید ببینیم این مشکل در کدام قسمت منزل شما به وجود آمده است ؟ آیا همسایه های شما نیز دچار مشکل هستند ؟ آیا قسمتهای مختلف منزل شما دچار مشکل شده است ؟ تمامی این موارد برای پیدا کردن دلیل اصلی افت فشار آب ساختمان بسیار ضروری و مهم است . گاهی اوقات ممکن است که مشکل افت فشار آب و کمبود فشار آب به دلیل خرابی شیر آلات منزل شما باشد و این فقط در یک بخش از شرایط منزل شما اتفاق بیفتد برای مثال تنها فشار آب دوش حمام شما کم شده باشد و در موارد دیگر و سایر قسمتهای منزل مشکل کمبود فشار آب نداشته باشید . در اینجا باید به خرابی شیر آلات قسمتی که دچار کمبود فشار آب شده است شک کرد . در بسیاری از اوقات در اینجور مواقع به دلیل خرابی شیر آلات ما با مشکل کمبود فشار آب روبرو می شویم .علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

دلایل اصلی کمبود فشار آب ساختمان

موارد و دلایل مختلفی را در بالا به آنها اشاره کردیم.اما کمبود فشار آب ساختمان در اکثر موارد به دو دلیل صورت می گیرد . این دو دلیل شایع‌ترین و بیشترین دلایل کمبود فشار آب ساختمان می باشد .

  1. تقاضای بیش از حد برای آب و مصرف زیاد به صورت همزمان
  2. خرابی شیرالات منزل

  دلایل بالا یکی از بیشترین دلایل این خرابی و کمبود فشار آب در ساختمان ها می باشد. البته باید این مشکل را دقیق تر بررسی کرد شاید مشکل ساختمان شما از دو دلیل بالا نباشد.

۶ دلیل کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

در اینجا به ۶ دلیل مهم برای کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان اشاره می کنیم :

 علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان
  1. قدیمی بودن لوله های آب

همانطور که در بالا گفتیم گاهی اوقات به دلیل خرابی و رسوب بستن لوله های آب به ویژه لوله های آهنی و فلزی باعث می شود که افت فشار آب در ساختمان به وجود بیاید .. این مشکل نه تنها باعث افت فشار آب ساختمان شامل می شود بلکه باعث می شود تا کیفیت آب ساختمان نیز کاهش پیدا کند . برای رفع این مشکل می توانید جلوه های قدیمی را با لوله های پلیمری و یا لوله های سفید جایگزین کنید 

   2.خرابی شیر فشار شکن

 در بسیاری از موارد دیده شده است که شیر تنظیم کننده فشار آب دچار عیب شده است .شیرهای فشارشکن در سیستم لوله کشی ساختمان به ورودی اصلی آب ساختمان متصل می شود.شیرهای فشارشکن  وظیفه تنظیم فشار آب را بر عهده دارند. اگر این شیرهای فشارشکن دچار خرابی و یا عیب شوند ممکن است که فشار آب ساختمان شما بیش از حد اضافه شود و یا حتی ممکن است که فشار آب ساختمان شما کاهش پیدا کند.

  3.خرابی شیر فلکه های ساختمان

 در سیستم لوله کشی ساختمان برای کنترل آب از شیر فلکه ها استفاده میکنند. شیر فلکه ها برای کنترل میزان ورودی آب ساختمان به کار می رود گاهی دچار خرابی و فرسودگی می‌شود که این باعث می شود که نتواند میزان آب را کنترل کند و همچنین یکی از عواملی است که باعث کمبود فشار آب ساختمان شما می شود .

  4. نشتی لوله آب

لوله های آب گاهی بر اثر فرسودگی و یا استهلال دچار ترکیدگی و نشتی میشود. ترکیدگی و نشتی لوله های آب یکی از عواملی است که در فشار آب ساختمان شما تاثیر دارد . اگر نشتی لوله آب در ساختمان وجود داشته باشد باعث می شود تا حجم زیادی از آب قبل از رسیدن به منزل شما از دست برود و همین باعث کاهش فشار آب و افت فشار آب میشود .روش بررسی نشتی لوله آب به این صورت است که باید ابتدا شما سراغ کنتور اصلی ساختمان بروید و این کنترل را بررسی کنید. اعداد و ارقام نوشته شده بر روی کنتور را بخوانید و آن را در جایی یادداشت کنید. پس از آن اقدام به بستن شیر فلکه کنید.اگر با بستن شیر فلکه کنترل ورودی آب هنوز هم در حال گردش است و عدد میندازد نشان دهنده وجود نشتی در سیستم لوله کشی ساختمان می باشد. شاید زمانی اتفاق می‌افتد که هیچ یک از واحد ها از آب ساختمان استفاده نکند.

 کاهش فشار آب ساختمان اگر با اضافه شدن مبلغ مصرف آب همراه باشد یکی از دلایل دیگر برای اثبات نشتی ساختمان می باشد . 

علت افت فشار آب گرم ساختمان چیست؟

ما در ساختمان گاهی اوقات فقط با مشکل کمبود و کاهش فشار آب گرم روبرو هستیم و آب سرد مصرفی ما هیچ مشکلی ندارد . اگر فقط با مشکل آب گرم مصرفی روبه رو هستید باید باز هم به سراغ تاسیسات ساختمان خود و سیستم گرم کننده و موتورخانه شوفاژ  بروید. اگر از سیستم های گرمایشی مانند آبگرمکن یا پکیج استفاده می کنید باید  اقدام به سرویس و تعمیر پکیج و آبگرمکن خود کنید.(تعمیر موتورخانه و شوفاژ)

 روش های افزایش فشار آب ساختمان

 برای فشار آب ساختمان و افزایش فشار در نگاه اول شاید کار سختی را در پیش رو داشته باشیم. دلایل بسیاری برای کاهش فشار آب وجود داشت و آنها را با یکدیگر بررسی کردیم اما لازم است که بدانیم برای رفع مشکل کاهش فشار آب و افت فشار آب باید به بررسی دقیق آن اقدام کنیم . برای افزایش فشار آب باید اول مشکل کاهش فشار آب را پیدا کنید و بعد از آن اقدام به رفع مشکل کنید .

 علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان
علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

سرویس و تعویض شیرآلات قدیمی

معمولاً برای کاهش فشار آب و فشار آب ساختمان باید ابتدا اقدام به بررسی شیرالات ساختمان کرد . شیرالات شما دچار مشکل و رسوب شده باشد بهتر است که اقدام به تعمیر و یا تعویض این شیرآلات کنید .علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

بررسی سیستم لوله کشی ساختمان

لوله های قدیمی و زنگ زده را باید با لوله های جدید و پلاستیکی جایگزین کرد . لوله های قدیمی مخصوص لوله های آهنی در اثر استفاده و گذر زمان دچار خرابی و مسدود شدن شود . این لوله ها را باید بعد از مدتی با سیستم لوله کشی جدید تعویض کرد .

استفاده از پمپ های فشار آب

در بسیاری از ساختمانها برای رفع مشکل کمبود فشار آب از پمپ های تحت فشار و یا پمپ های آب رسان استفاده می کنند . پمپ های آبرسان با قرار گیری در سر راه لوله انشعاب بیرونی تا حد زیادی فشار آب را افزایش میدهد . برای استفاده از پمپ های تحت فشار آب ساختمان باید ابتدا به بررسی سلامت سیستم لوله کشی ساختمان پرداخت چراکه اگر سیستم لوله کشی شما قدیمی و ضعیف باشد ممکن است در اثر اضافه فشار این سیستم لوله کشی دچار نشتی و یا ترکیدگی شود.علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان

ثبت درخواست استادکار : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093☎️

2 دیدگاه دربارهٔ «علت کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان ✅ + روش تعمیرات 🔧»

  1. سلام ما۵طبقه تک واحدی هر واحد۱۴۰م م است برای افزایش فشار اب بغیر از منبع چه پیشنهادی دارین؟ایا میشه یه پمپ بزاریم و منبع نباشه و فشار اب خوب داشته باشیم؟ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)