تعویض پروانه کولر آبی

تعویض پروانه کولر آبی 🔴تعمیرات فوری 🔴 

تعویض پروانه کولر آبی

تعویض پروانه کولر آبی و تعمیر پروانه کولر آبی یکی از مواردی است که باید اصولی و درست انجام شود . پروانه کولر آبی یکی از اجزای ساده و در عین حال بسیار مهم و حساس کولر آبی می باشد . در واقع پروانه کولر آبی که در  محفظه ای قرار گرفته است که به آن حلزون گفته می شود و باعث تولید باد مطلوب و خنک میشود. به بیان دیگر باد خنکی که داخل کانال کولر شما جریان پیدا می کند حاصل چرخش و کار کردن پروانه کولر آبی می باشد.

✅ تعمیر کولر آبی

پروانه کولر آبی یکی از قسمت ها و قطعاتی است که عمدتاً کمتر دچار مشکل خواهد شد. اما زمانی که دچار خرابی می‌شود نحوه سرویس و تعمیر و تعویض این قطعه بسیار اهمیت دارد چرا که اگر این عمل با اشتباه انجام شود ممکن است که باعث ایجاد آسیب به قطعه جدید شود .

فهرست مطالب

تعویض پروانه کولر آبی
تعویض پروانه کولر آبی

تعمیر پروانه کولر آبی

تعویض پروانه کولر آبی تاثیر بسزایی در نحوه کار کردن کولر آبی دارد برای مثال زمانی که شما اقدام به تعویض و تعمیر پروانه کولر آبی می کنید به دلیل این که از قطعه جدیدی استفاده می کنید باعث می شود تا پول شما با صدای کمتری و همچنین با لرزش کمتری نسبت به قبل عمل کند .

✅  تعمیرات کولر آبی غرب تهران

 مواردی وجود دارد که نیاز به تعویض پروانه کولر آبی در آن وجود دارد :

  •  بریدن شفت پروانه کولر آبی
  •  تاب برداشتن پروانه کولر آبی
  •  زنگ زدن و شل شدن پره های پروانه کولر آبی

خرابی شفت پروانه کولر آبی

یکی از دلایل عمده خرابی و در نتیجه تعویض پروانه کولر آبی بریدن شفت پروانه کولر آبی می باشد . شفت پروانه کولر آبی از دو سر خود به یاتاقانهای کولر آبی شما متصل میشود .

در صورتی که شفت پروانه کولر به دلیل خرابی و یا خشک کار کردن یاتاقان ها دچار خرابی شود و یا در اصطلاح شفت بریده شود، و پروانه کولر آبی دچار رسوب و زنگ زدگی شود شما برای تعمیر این مورد نیاز به تعویض کل شفت به همراه پروانه کولر آبی دارید.

دلیل این مورد هم این است که پروانه کولر آبی از جنس آلومینیوم  ساخته شده است و بسیار ضعیف است. در بسیاری از مواقع  شفت پروانه کولر آبی درون جایگاه خود دچار زنگ زدگی و رسوب می شود و این به این معناست که اگر بخواهیم این شب را از درون پروانه در بیاورید باید فشار و زور بسیار زیادی رو بر روی پروانه اعمال کنید که این باعث تاب برداشتن و حتی از دست دادن فرم پروانه کولر آبی میشود.

✅  سرویس کولر آبی سلولزی

خرابی پروانه کولر آبی

مورد بعدی که باعث نیاز پیدا کردن به تعویض و تعمیر پروانه کولر آبی می‌شود تاب بر داشتن این قطعه است. هنگامی که این قطعه یعنی پروانه کولر آبی شما تاب بر می‌دارد و یا به قولی دفرمه می شود در هنگام چرخش لنگ میزند.

این مورد باعث می‌شود تا هنگامی که کولر آبی شروع به کار می کند ارزش بسیار زیادی داشته باشد و یا کار کردن کولر آبی همراه با صدای زیاد مانند صدای سایش آهن روی و آهن داشته باشد.

خرابی پره های پروانه کولر آبی

پروانه کولر آبی دارای پره هایی است که به آن متصل شده است در اثر زمان و در اثر استفاده ممکن است که این پرده ها استحکام خود را از دست داده باشند و به قولی این پره ها ممکن است که شل شوند .در این صورت هم کار کردن کولر آبی همراه با صدای زیاد میباشد.

✅  تعمیر دینام کولر غرب تهران

تعمیر پروانه کولر آبی
تعمیر پروانه کولر آبی

نشانه های خرابی پروانه کولر آبی

تمام قطعات کولر آبی به شما هنگامی که دچار خرابی و یا عیب می شوند از خود نشانه هایی بروز می دهند تا شما بفهمید و به سرویس و تعمیر آن اقدام کنید و این خرابی ها هر کدام به نوعی در عملکرد کولر آبی شما تاثیر می گذارند .

  1. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از مهمترین نشانه های خرابی پروانه کولر آبی و یا قطعات جانبی آن ایجاد سر و صدا هنگام کار کردن کولر آبی می باشد .
  2. یکی دیگر از نشانه های خرابی پروانه کولر آبی کار کردن کولر به همراه لرزش بسیار زیاد است .

در هر زمان که با موارد بالا روبه‌رو شدید بهتر است که از یک استاد کار و تعمیر کولر آبی برای رفع این مشکل کمک بگیرید .

✅  تعمیر کولر آبی شهران

علت های خرابی پروانه کولر آبی

 پروانه کولر آبی جزو قطعاتی است که به آسانی دچار خرابی و یا مشکل نمی‌شود اما خرابی و مشکل در سایر نقاط کولر باعث می‌شود تا به صورت مستقیم بر روی نحوه عملکرد پروانه کولر آبی تاثیر منفی گذاشته و باعث خرابی این قطعه نیز بشوند.

  • خرابی یاتاقان ها
  • خشک بودن یاتاقان ها
  • خرابی شفت کولر آبی
  • عدم تنظیم درست تسمه کولر آبی

 موارد بالا جزو مواردی است که در صورت خرابی باعث ایجاد مشکل برای پروانه کولر آبی شما می شود.

تعویض پروانه کولر آبی
تعویض پروانه کولر آبی

تعمیر پروانه کولر آبی

زمانی که نشانه های خرابی پروانه کولر آبی مشاهده شد باید بلا با یک استاد کار تعمیر و سرویس کولر آبی تماس بگیرید ابتدا باید تعمیر کار و استاد کار سرویس کولر آبی با بررسی قطعات کولر به علت اصلی این مشکل پی ببرد ،  چرا که در صورت عدم پیدا شدن مشکل اصلی ممکن است تا مشکل به طور کامل برطرف نشود و حتی در صورت تعویض پروانه کولر آبی پس از گذشت مدت کوتاهی دوباره با این مشکل روبرو شوید .

  1. اولین مرحله پس از تشخیص عیب کولر آبی برای تعویض پروانه کولر این است که  برزنت های کولر  به کانال کولر متصل شدن باز شود.
  2.  در مرحله بعدی باید کولر آبی کمی از جای خود تکان بخورد تا استاد کار بتواند راحت تر اقدام به تعویض پره بکند .
  3. در مرحله بعدی باید تمام یاتاقان ها و همچنین پولی و تسمه از روی دستگاه باز شود .
  4. پس از آزاد شدن پروانه کولر آبی، باید پروانه خراب و معیوب را از محفظه حلزونی کولر آبی خارج کند و سپس پروانه جدید را با توجه به جهت پروانه ها و با دقت جایگزین کند .
  5. در مرحله آخر کار باید تمامی قطعات را مجدد سر جای خودشان ببندد و از نحوه سالم بودن کولر آبی و پروانه آن مطمئن شود .

✅  سرویس کولر آبی شهرک غرب

نکات مهم در تعمیر و تعویض پروانه کولر آبی

در تعویض پروانه کولر آبی نکات بسیار مهمی وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. حتما در هنگام تعویض پروانه کولر آبی این نکات را در نظر داشته باشید چرا که عدم توجه به هر یک از این نکات ممکن است که مجدداً هزینه تعمیرات کولر آبی را بر روی دست شما بگذارد .

  • برای تعمیر و تعویض پروانه کولر حجم از استاد کار مطمئن و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل شما به طور کامل و برای همیشه برطرف شود .
  • هنگام تهیه قطعه پروانه کولر آبی خوب است که تهیه آن را به استادکار مربوطه بسپارید و لااقل اگر خودتان اقدام به تأمین این قطعه می کنید از کیفیت آن و همچنین مطابق بودن با کولر خودتان مطمئن شوید .
  • هنگام تعویض قطعه پروانه کولر آبی بهتر است که یاتاقان ها نیز به همراه آن تعویض شود .
  • هنگام خرید پروانه کولر آبی توجه داشته باشید به دلیل ضعیف بودن این قطعه  ممکن است که در هنگام جابجایی ضربه خورده باشد و دچار کج شدگی و یا تاب باشد

 

تعویض پروانه کولر آبی
تعویض پروانه کولر آبی

خلاصه مطلب تعمیر و تعویض پروانه کولر آبی

در مقاله تعمیر و تعویض پروانه کولر آبی سعی کردیم در مورد علائم خرابی پروانه کولر آبی، علل خرابی پروانه کولر آبی و نحوه تعمیر و تعویض این قطعه و نکات مهمی که باید به آن دقت کرده باشیم را به شما بگوییم

شما می توانید برای تعمیر کولر آبی خود و تعویض پروانه و یا سرویس کامل کولر آبی از استادکاران خدمات تاسیسات غرب تهران کمک بگیرید و از خدمات با کیفیت و شبانه روزی با اعزام فوری بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)