علت لرزش کولر آبی

علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن✅6دلیل مهم✅  

علت لرزش کولر آبی
علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن

 علت لرزش کولر آبی و یا سر و صدای بیش از حد و غیر عادی کولر آبی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند باعث اعتراض ساکنان این ساختمان به شما بشود .

بسیاری از مردم هنوز از کولرهای آبی برای خنک کردن منزل یا محل کار خود استفاده می کنند . اما کولر آبی با یک سری مشکلات روبرو است که باید اقدام به برطرف کردن آنها کنیم.

لرزش کولر آبی

یکی از این مشکلاتی که ممکن است برای کولر آبی شما نیز به وجود بیاید سر و صدای بیش از حد و یا لرزش کولر آبی می باشد .

البته اگر کولر آبی شما به درستی نصب شود و شرایط سرویس و تعمیر به موقع و اصولی برای آن انجام شود می توان تا سال ها  بدون مشکل از هوای مطلوب و خنک آن لذت ببرید .

توصیه می‌کنیم که تمامی امور مربوط به سرویس کولر آبی ،  تعمیر کولر آبی و نصب و راه اندازی آن را تنها به افراد متخصص و استاد کاران تعمیر کولر آبی غرب تهران بسپارید .

سرویس کولر آبی نیز یکی از مهمترین کارهایی است که باید در در فصل تابستان و هنگام استفاده و راه اندازی از کولر آبی انجام  دهید و آن را فراموش نباید کرد.

در سرویس کولر آبی و سرویس کولر آبی شهرزیبا در ابتدای فصل گرما تمامی مشکلاتی که کولر آبی دارد بررسی می شود و اقدام به بر طرف کردن آن ها میکنند.علت لرزش کولر آبی

علت لرزش کولر آبی

همانطور که گفتیم یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کولر آبی شما به وجود بیاید سر و صدای بیش از حد و یا لرزش در هنگام کار کردن می باشد.

علت به وجود آمدن چنین مشکلی را در جلوتر با یکدیگر بررسی می کنیم اما آن قبل از آن باید بگوییم که در سرویس و تعمیر کولر آبی شهران تمامی قطعات الکتریکی و همچنین قطعات مکانیکی و تراز بودن کولر آبی باید بررسی شود تا مشکلاتی مانند لرزش و سر و صداهای اضافی به وجود نیاید .علت لرزش کولر آبی

عمدتاً سه دلیل وجود دارد که مشکل صدای بیش از حد و لرزش کولر آبی را به وجود میاورد : 

  1. عدم تراز بودن کولر آبی
  2. نصب مستقیم کولر به دهانه کانال
  3. عدم وجود پایه مناسب
  4. خرابی پروانه و یاتاقان ها
  5. خرابی موتور کولر آبی
  6. خرابی پولی یا فلکه بزرگ و کوچک
علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن
علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن

عدم تراز بودن کولر آبی

یکی از دلایل مهم برای به وجود آمدن مشکل لرزش کولر آبی یا سر و صدای بسیار زیاد و آن این است که کولر آبی به‌صورت تراز قرار نگرفته است.

تاکید می‌کنیم که کولر آبی به صورت تراز نصب شود . عدم نصب کولر به صورت تراز باعث می‌شود تا دستگاه در سطح پایه دار و صافی قرار نگیرد و تجهیزات و قطعات مکانیکی آن به درستی وظیفه خود را انجام ندهد .

تراز نبودن کولر آبی باعث می شود تا فشار بیش از حد به یک سمت کولر و قطعات آن پاره شود برای مثال اگر کولر آبی شما تراز نباشد فشار بیش از حدی بر روی پروانه و یاتاقان و شفت کولر آبی شما وارد می شود .

نصب مستقیم کولر به دهانه کانال

در برخی از موارد معدود دیده شده است که کولر آبی را مستقیماً به دهانه کانال کولر اتصال دارد.علت لرزش کولر آبی

حذف سر خود و عدم استفاده از برزنت به عنوان رابط بین کانال کولر و کولر آبی باعث میشود تا لرزش و صدای ناشی از کارکرد کولر آبی به کانال کولر منتقل بشود.

دلیل به وجود آمدن صدای غیر عادی در این مورد جنس فلز کانال کولر است که با کوچک ترین ضربه و لرزش باعث ایجاد سر و صدا خواهد شد.

نصب مستقیم کولر آبی به دهانه کانال کولر یک کار غیر اصولی و نادرست است. و هنگامی که شما کولر آبی را روشن و از آن استفاده می کنید کوچکترین حرکت دینام کولر آبی و ارزش‌های بدنه باعث می‌شود تا این لرزش ها و صدا به کانال کولر انتقال پیدا کند و پیت باعث نپیچیدن صدای بدی در کل ساختمان و در تمامی طبقات می شود.

یکی از مواردی که در نصب کولر آبی بسیار اهمیت دارد این است که از پایه مناسب و استاندارد استفاده بشود.

علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن
علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن

عدم وجود پایه مناسب و لرزش کولر آبی

در بسیاری از موارد عدم استفاده از پایه های استاندارد در نصب کولر آبی موجب لرزش و کارکردن با سر و صدای اضافی است.علت لرزش کولر آبی

در برخی از موارد دیده شده است که کولر آبی بر روی مواردی همچون پایه های چوبی یا بلوک سیمانی یا آجر و یا حتی برنامه موزاییک قرار داده شده است و از حالت استاندارد خود خارج شده است .

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم جزو دلایل مهم برای لرزش و صدای زیادی کولر آبی هستند.

اما دلایلی دیگر هم وجود دارد که مربوط به قطعات و خرابی آن ها میباشد.بله خرابی قطعات داخل کولر آبی می تواند منجر به لرزش بیش از حد و ایجاد سر و صدای غیر عادی بشود.

علت لرزش و صدای کولر آبی و خرابی یاتاقان ها

خرابی پروانه و یاتاقان کولر آبی

یاتاقانهای کولر آبی یکی از مهمترین قطعات کولر آبی می باشند که تقریباً استهلاک و خرابی زیادی دارند.

یاتاقان کولر آبی محور و یا شفت پروانه کولر آبی را در اختیار دارد و با استفاده از قدرتی که از طریق موتور به فلکه و پولی پروانه منتقل می شود باعث چرخش پروانه خواهد شد .

اما عمدتاً یاتاقانهای کولر آبی پس از مدتی به دلیل اتمام طول عمر مفید یا مواردی همچون سرویس نادرست و خشک کار کردن  دچار خرابی می شوند و این موضوع کاملا طبیعی است.

 برخی از دلایل باعث می شود تا عمر مفید یاتاقانهای کولر آبی کاهش پیدا کند و آنها زودتر دچار خرابی بشوند برخی از این موارد مانند خرابی پولی یا فلکه و تاب داشتن پروانه یا تاب داشتن شفت پروانه باعث فشار بر روی یاتاقان می شود .

در برخی از موارد هم به دلیل عدم تنظیم درست تسمه کولر آبی این فشار بر روی یاتاقان ها وارد می شود.

فراموش نکنید که یاتاقانهای کولر آبی همیشه در زمان سرویس و تعمیر کولر آبی باید بررسی شوند همچنین باید در طول زمان استفاده و در مدت زمان های منظم اقدام به روغنکاری آنها کنید .

خرابی موتور کولر آبی باعث سرو صدا و لرزش کولر آبی

علت لرزش و صدای کولر آبی و نحوه کار کردن دینام کولر آبی

خرابی دینام کولر آبی می تواند منجر به سر و صدای اضافی و غیر عادی و همچنین لرزش کولر آبی در هنگام کار کردن بشود .

خرابی سیم پیچ موتور کولر آبی از علت‌های لرزش موتور کولر آبی در هنگام شروع به کار و یا در زمان کار کردن می باشد .

برخی از اوقات هم خرابی شفت دینام کولر آبی و بلبرینگ های آن باعث ایجاد سر و صدای اضافی خواهد شد که اگر به این سر و صداها بی‌توجهی کنید ممکن است که باعث به وجود آمدن مشکلات بعدی از جمله سوختن دینام کولر آبی شما بشود .

تعمیر دینام کولر آبی  یکی از خدمات تخصصی تعمیر دینام کولر آبی غرب تهران است و نباید  آن را به دست افراد غیر متخصص و بی تجربه برای تعمیر و رفع عیب بسپارید .

در برخی از مواقع ممکن است که محلی که دینام کولر آبی نصب می شود دچار لغو و یا فرسودگی شده باشد .

برای عیب یابی بهتر کولر آبی خودتان و  تشخیص خرابی دینام کولر آبی بهتر است که همواره از استادکاران و متخصصین با تجربه در زمینه تعمیر و سرویس کولر آبی کمک بگیرید .

خرابی پولی یا فلکه بزرگ و کوچک کولر آبی

یکی از قسمت های بسیار مهم و با اهمیت کولر آبی پولی های کولر آبی می باشد .

پولی های کولر آبی نیروی حاصل و تولید شده از دینام کولر آبی برای گردش پروانه کولر آبی را منتقل میکند.

گاهی اوقات ممکن است که در اثر فشار بیش از حد تسمه پولی های کولر آبی دوچرخه خرابی بشود .

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم همگی بر روی ایجاد لرزش و تولید سر و صدای اضافی در کولر آبی تاثیرگذارند .

تعمیر و سرویس کولر آبی

توصیه مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران به شما این است که برای بررسی دقیق و عیب یابی دقیق‌تر و رفع عیب با استاد کاران سرویس و تعمیر کولر آبی مشورت کنید .

در برخی از اوقات با مشورت کردن و کمک گرفتن از این استادکاران هزینه زیاد تعمیرات از گردن شما برداشته می شود.

علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن
علت لرزش کولر آبی و سر و صدای آن

برای تعمیر و سرویس کولر آبی،خدمات تاسیسات غرب تهران در خدمات شماست!

 مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران با کادری مجرب و  آزموده با تکیه کردن بر تجربه ۲۵ ساله خود آماده ارائه خدمات تعمیر کولر آبی در غرب تهران میباشد.

شما مشتریان عزیز میتوانید با یک تماس از خدمات ما بهره مند شوید و مشکل خود را با هزینه منساب در کمترین زمان ممکن بر طرف کنید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)