علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی ✅20 دلیل مهم+تعمیر در منزل✅

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی ،رفع مشکل تخلیه توالت فرنگی یکی از مشکلاتی است که ممکن است در سرویس بهداشتی واحد شما نیز به وجود بیاید. علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی یکی از مشکلاتی است که برای توالت فرنگی به وجود می آید و بسیاری از افراد به دنبال علت آن و روش های رفع آن هستند.

اگر با مشکلاتی همچون علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی رو به رو هستید و به دنبال رفع مشکل تخلیه توالت فرنگی هستید میتوانید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید و پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید و اگر در انتها سوالی داشتید میتوانید در قسمت نظرات آن را بپرسید تا سریعا پاسخ بدهیم.

رفع مشکلات تخلیه توالت فرنگی: راهنمای جامع و گام به گام

قبل از توضیحات راجع به رفع مشکل تخلیه توالت فرنگی ، ابتدا علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی و روش های رفع این خرابی را بدانید و بعد به سراغ توضیحات دیگر بروید… تخلیه ناقص یا نامناسب توالت فرنگی می‌تواند مشکلی آزاردهنده و ناخوشایند باشد. در این مقاله، به بررسی 20 دلیل رایج برای این مشکل و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای هر یک می‌پردازیم.

1. سطح آب مخزن پایین است:

  • فلوتر را تا زیر درب بالا بکشید تا سطح آب مخزن به حد استاندارد برسد.

2. کلید تخلیه عمل نمی‌کند:

  • چند بار به کلیدها ضربه بزنید. اگر مشکل حل نشد، به دلیل ایراد فنی در قطعه، باید کلید بدنه مکانیزم تعویض شود.

3. فلوتر زودتر از موعد قطع می‌کند:

  • فلوتر را سرویس یا تعویض کنید تا به درستی آب‌گیری کرده و عمل قطع آب به موقع انجام شود.

4. ارتفاع میله‌های شاسی کوتاه است:

  • ارتفاع میله‌های شاسی را به اندازه‌ای افزایش دهید تا فشار لازم برای تخلیه کامل آب ایجاد شود.

5. میله‌های شاسی اشتباه بسته شده‌اند:

  • مهره شاسی را باز کنید و جهت شاسی را مطابق با رنگ کلید روی بدنه مکانیزم تنظیم نمایید.

6. شیئی داخل کاسه فرنگی گیر کرده است:

  • با استفاده از شیلنگ باریک، شیء را خارج کنید. اگر با این روش مشکل حل نشد، فرنگی را از محل جدا کرده و پس از خارج کردن شیء، مجدداً نصب کنید.

7. استفاده نادرست از کلید تخلیه:

  • هنگام تخلیه، فقط از یک کلید (معمولاً کلید تخلیه کامل) استفاده کنید و به علامت آب کم و زیاد توجه نمایید.

8. تخلیه ناقص به دلیل عدم شستشوی کامل:

  • پس از استفاده، دو بار کلید تخلیه کامل را فشار دهید تا محتویات کاسه به طور کامل تخلیه شود.

9. اشیاء خارجی داخل کاسه فرنگی:

  • از انداختن دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، نخ دندان و سایر اشیاء خارجی داخل کاسه فرنگی خودداری کنید.

10. عدم استفاده از بوگیر ژله‌ای:

  • فرنگی را از محل جدا کرده و با استفاده از بوگیر ژله‌ای نصب کنید تا قدرت مکش و عملکرد تخلیه بهبود یابد.

11. نصب نامناسب فرنگی:

  • فرنگی را از محل جدا کرده و طبق اندازه صحیح و با رعایت مرکز لوله نصب نمایید.

12. ناامنی آکس فرنگی:

  • از فرنگی با آکس مناسب محل نصب و لوله فاضلاب استفاده کنید.

13. تغییر آکس بوگیر:

  • در صورتی که خروجی فرنگی در مرکز بوگیر قرار نمی‌گیرد، از فرنگی مناسب این مکان استفاده کنید.

14. شیب نامناسب فرنگی:

  • جلوی کاسه فرنگی را با تکه کاشی یا چوب طراز کنید تا از تخلیه نامناسب و عمل معکوس آب جلوگیری شود.

15. عدم هوا دهی به خروجی فرنگی:

  • در صورتی که قبلاً توالت زمینی در محل نصب فرنگی فعلی وجود داشته، باید سیفون را خارج کرده یا برای هوا دهی به خروجی فرنگی اقدام کنید.

16. قطر نامناسب لوله فاضلاب:

  • قطر لوله فاضلاب باید حداقل 9 سانتی‌متر باشد و شیب مناسبی برای تخلیه فضولات به داخل چاه داشته باشد.

17. چسبندگی مواد داخل سیفون:

  • تکه چسبیده شده به بدنه داخلی سیفون را با پیچ گوشتی جدا کنید.

18. دستکاری پانچ خروجی:

  • در صورت دستکاری پانچ خروجی توسط مشتری یا نصاب، فرنگی غیرقابل استفاده بوده و باید تعویض شود.

19. جرم‌گیری پانچ شوت:

  • جرم موجود در پانچ شوت را جدا کرده و به طور مرتب (هفته‌ای یک بار) کاسه فرنگی را با پودر تمیز کننده شستشو دهید.

20. نشت آب به داخل کاسه:

  • در صورت مشاهده نشت آب به داخل کاسه پس از هر بار استفاده، برای رفع عیب باید به تکنسین مراجعه کنید.
رفع مشکل تخلیه توالت فرنگی

چرا توالت فرنگی تخلیه نمیکند؟

چرا توالت فرنگی تخلیه نمیکند؟ علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی چیست ؟ آیا نیاز به تعمیر توالت فرنگی دارد؟این سوال افرادی است که با مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی رو به رو شدند. باید بدانیم که مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی میتواند دلایل و علل مختلفی داشته باشد که به تک تک آن ها باید بپردازیم و روش های رفع آن ها را نیز بدانیم.

در زیر به دلایل مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی میپردازیم :

دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی

توالت فرنگی به هر حال قسمتی از تاسیسات ساختمان شماست و ممکن است مانند سایر قسمت های ساختمان دچار خرابی و مشکل بشود. دلایل مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی چیست ؟

دلایل سیفون نکردن توالت فرنگی

  • گرفتگی توالت فرنگی
  • خرابی سیفون توالت فرنگی
  • خرابی شناور توالت فرنگی
  • عمل نکردن دکمه تخلیه توالت فرنگی
  • عدم نصب صحیح توالت فرنگی
  • کم بودن قطر دهانه توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی و مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی

یکی از دلایل مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی ، این است که توالت فرنگی دچار گرفتگی شده است. در زمانی که توالت فرنگی شما دچار گرفتگی شده باشد ، مسیر خروجی آب فاضلاب مسدود است و مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی به وجود می آید. علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی ممکن است که در سیفون خود توالت فرنگی اتفاق افتاده باشد و یا ممکن است که این مشکل در قسمت لوله فاضلاب رخ داده باشد و از توالت فرنگی نباشد. گاهی اوقات گرفتگی توالت فرنگی در اثر مدفوع است که اگر با این مشکل رو به رو شدید مقاله رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع را مطالعه کنید.

در هر صورت اگر مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی از گرفتگی آن باشد باید اقدام به رفع گرفتگی توالت فرنگی با استفاده از دستگاه و فنر برقی کنید. اگر نیاز به رفع گرفتگی توالت فرنگی داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

خرابی سیفون توالت فرنگی و تخلیه نکردن توالت فرنگی

خرابی سیفون و یا خرابی در تنظیمات سیفون توالت فرنگی علت بعدی درست تخلیه نکردن توالت فرنگی است. زمانی که سیفون به خوبی و درست عمل نکند مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی به وجود می آید.

عدم بسته بودن دریچه خروجی سیفون توالت فرنگی باعث عدم جمع شدن آب درون مخزن خواهد شد و اگر این مشکل به وجود بیاید تخلیه انجام نخواهد شد.

این مورد در بسیاری از موارد دیده شده است اما بهتر است برای تشخیص این مورد و رفع اصولی عیب از یک استادکار کمک بگیرید تا خیال تان آسوده باشد.

همچنین خرابی سیفون علاوهر بر مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی میتواند باعث مواردی دیگر همچون تخلیه کند توالت فرنگی ، نشتی آب درون توالت فرنگی و… بشود.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

خرابی شناور توالت فرنگی علت عدم تخلیه توالت فرنگی

خرابی شناور توالت فرنگی مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی و کم بودن آب داخل تانک توالت فرنگی را به وجود می آورد . اگر توالت فرنگی شما آب نداشته باشد نمیتواند تخلیه را انجام دهد. بنابراین لازم است برای تخلیه مخزن آب توالت فرنگی پر باشد.

زمانی که شناور توالت فرنگی شما معیوب باشد و نیاز به تعمیر شناور توالت فرنگی داشته باشید ، مخزن آب توالت فرنگی شما یا بیش از حد آب دارد و یا اصلا پر نمیشود.

زمانی که با مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی رو به رو شدید بهتر است که درب مخزن را باز کنید و سطح میزان آب توالت فرنگی را بررسی کنید.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

عمل نکردن دکمه تخلیه توالت فرنگی

گاهی اوقات شما با فشردن دکمه تخلیه توالت فرنگی توقع انجام این عمل را دارید اما هیچ اتفاقی نمی افتد. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی دکمه تخلیه توالت فرنگی باشد.

خرابی دکمه تخلیه توالت فرنگی و مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی هم میتوانند به یکدیگر مربوط باشند چرا که وقتی دکمه عمل نکند عمل تخلیه توالت فرنگی نیز انجام نمی شود.

عدم نصب صحیح توالت فرنگی

یکی دیگر از دلایل مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی ، عدم نصب صحیح آن است. زمانی که شما توالت فرنگی را به صورت صحیح نصب نکرده باشید ممکن است که دهانه تخلیه توالت فرنگی با دهانه فاضلاب یکسان و هماهنگ نباشد و به همین علت فضولات در این محل گیر میکند و باعث این مشکل خواهد شد.

برای رفع این مشکل باید ابتدا مشکل گرفتگی توالت فرنگی برطرف شود و مجددا توالت فرنگی به نحوه صحیح و درست نصب شود تا مشکل برطرف شود.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

کم بودن قطر دهانه توالت فرنگی

یکی از دلایل مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی ، کم بودن قطر دهانه توالت فرنگی است. کم بودن قطر این دهانه باعث میشود تا رسوبات در آن به وجود بیاید که منجر به گرفتگی شوند.

همچنین ممکن است که گرفتگی های مکرر با مدفوع یا رسوب را داشته باشید که در این صورت بهتر است که توالت فرنگی را با نمونه دهانه بزرگ تعویض کنید و یا با فنر و با استفاده از خدمات لوله بازکنی مشکل را برطرف کنید.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی و رفع مشکل

دلایلی که در بالا به آن ها اشاره کردیم از علل به وجود آمدن مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی است.این مشکل باید توسط استادکار بررسی شود تا به صورت اصولی و دقیق مشکل برطرف شود.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی و رفع مشکل آن را میتوانید از استادکاران تعمیر توالت فرنگی خدمات تاسیسات غرب تهران بخواهید.

اگر با مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی رو به رو هستید میتوانید با ما تماس بگیرید. تمامی خدمات ما به صورت شبانه روزی بدون تعطیلی است که به شما کمک میکند در هر ساعت از شبانه روز مشکل خود را برطرف کنید.

عدم مکش توالت فرنگی

عدم مکش توالت فرنگی نیز از دلایل دیگری است که باعث میشود شما در هنگام استفاده از توالت فرنگی دچار مشکل شوید. این مشکل میتواند به دلیل گرفتگی توالت فرنگی ، خرابی سیفون توالت فرنگی باشد.

تفاوت مشکل عدم مکش توالت فرنگی با مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی در اینجاست که در عدم مکش توالت فرنگی ، عمل تخلیه انجام میشود اما بسیار کند و سخت صورت میگیرد.

ولی در مشکل تخلیه نکردن توالت فرنگی این عمل اصلا انجام نمیشود و هر بار که شما تلاش میکنید برای تخلیه توالت فرنگی، آبی بیشتری بالا میزند. مشکل عدم مکش بیشتر به دلیل گرفتگی توالت فرنگی است که باید رفع شود.

میتوانید با استفاده از مقاله رفع گرفتگی توالت فرنگی ، مشکل خود را برطرف کنید البته باید گرفتگی توالت فرنگی شما جزیی باشد وگرنه باید از استادکاران خدمات لوله بازکنی شبانه روزی ما کمک بخواهید.

علت تخلیه کند توالت فرنگی

تخلیه کند توالت فرنگی هم مانند عدم مکش توالت فرنگی میماند و دقیقا ممکن است که همین موارد برای توالت فرنگی شما نیز به وجود بیاید. تخلیه کند توالت فرنگی در واقع همان عدم مکش صحیح توالت فرنگی است که برخی از افراد به آن مکش نداشتن توالت فرنگی میگویند.

گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی به دلایل مختلفی به وجود می آید اما بیشترین علت گرفتگی توالت فرنگی ، وجود این مشکل به دلیل انداختن دستمال کاغذی ، نوار بهداشتی ، پوشک بچه و… درون توالت فرنگی است.

برخی از موارد هم ممکن است که توالت فرنگی به دلیل گیر کردن و انباشته شدن فضولات به وجود بیاید. گرفتگی توالت فرنگی به این دلایل بیشتر به خاطر کوئچک بودن دهانه توالت فرنگی است.

توالت فرنگی هایی که امروزه در بازار با دهانه های 8 یا 10 وجود دارد مشکلاتی همچون گرفتگی با مدفوع را نخواهد داشت و خیال شما را بابت عدم گرفتگی و به وجود آوردن مشکل راحت خواهد کرد.

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی
علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی

اگر مشکل عدم تخلیه کامل توالت فرنگی دارید و خودتان نمی‌توانید آن را رفع کنید، اگر برای تعمیر توالت و سیفون نیاز به استادکار متخصص دارید، اصلا نگران باشید چون استادکاران خدمات تاسیسات غرب تهران این مشکل را در مدت زمان کوتاه و به صورت تضمینی برایتان رفع می‌کند.

رفع مشکل تخلیه توالت فرنگی

3 دیدگاه دربارهٔ «علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی ✅20 دلیل مهم+تعمیر در منزل✅»

  1. مرسی بابت راهنمایی در مورد علت عدم تخلیه توالت فرنگی مفید بود کارمون راه افتاد خدا خیرتون بده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)