علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

10 علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی یا قفل شدن آن| رفع گیرپاژ موتور کولر 

گیرپاژ کردن موتور کولر آبی یا قفل شدن موتور کولر آبی یکی از مشکلات متعدد و خرابی های شایع در کولرهای آبی می باشد . یکی از بدترین اتفاقات که ممکن است رخ دهد این است که در ابتدای فصل گرما وقتی که می‌خواهید سرویس و راه اندازی کولر آبی را انجام بدهید زمانی که کولر آبی خود را روشن می کنید متوجه می‌شوید که کولر آبی کار نمی کند.

در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی علت قفل شدن موتور کولر آبی و نحوه رفع گیرپاژ موتور کولر بپردازیم.در انتها اگر سوالی داشتید میتوانید در بخش نظات در انتهای صفحه بنویسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن از کارشناسان ما پاسخ دریافت کنید و یا با شماره های 09125001218 / 09334467449 / 09354042093 جهت تعمیر و سرویس موتور کولر آبی تماس بگیرید.

ساعات ارائه خدمات :✅ شبانه روزی
اعزام نیرو استادکار :✅ فوری و سریع
خدمات ارائه شده :✅ نصب ، تعمیر و سرویس دینام کولر آبی
تضمین خدمات :✅ رفع 100 % مشکل دینام کولر آبی
علت گیرپاژ کردن و قفل شدن موتور کولر آبی
علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی
علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

همانطور که میدانید مهمترین قسمت یک کولر آبی موتور آن است . در واقع اگر تمامی قسمت های کولر شما سالم باشد و مشکلی نداشته باشد اما کوچکترین خرابی در موتور کولر آبی شما وجود داشته باشد مطمئناً از  کولر آبی نمی شود استفاده کرد و نیاز به تعمیر کولر آبی است.علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

 موتور کولر آبی به دلایل مختلفی دچار خرابی می‌شود و خرابیهای آن هم از یکدیگر متفاوت و مختلف است و باید به علت خرابی و تشخیص دقیق آن بپردازیم. 

پادکست نحوه کار کردن موتور کولر آبی

کولر آبی ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود برای مثال ممکن است که در حین کار به صورت ناگهانی خاموش شود و از کار بیفتد و یا اصلا روشن نشود که میتوان از تعمیر دینام کولر آبی غرب تهران کمک گرفت .

همانطور که گفتیم در بالا گیرپاژ کردن یا قفل کردن و یا خرابی موتور کولر آبی هر یک دلایل  ویژه و متفاوت دارند و باید در جای خود تمامی آنها را بررسی کنیم .علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

◀️ تعمیر کولر آبی شهران

گیرپاژ موتور کولر

گیرپاژ موتور کولر آبی به حالتی گفته میشود که شفت موتور سفت شده است و یا کلا نمی چرخد و یا به سختی و با فشار بسیار زیاد میچرخد.گیرپاژ کردن موتور کولر آبی میتواند به دلایل زیر اتفاق بیوفتد :

  • سوختن سیم پیچ و آب کردن
  • نوسانات برق شدید
  • خرابی شفت و یاتاقان
  • فشار بیش از حد
  • مشکلات و خرابی بوش ها

زمانی ممکن است که شما موتور کولر را روشن کنید و با صدای عجیبی رو به رو شوید که مانند صدای گیز ، ممتد باشد و دینام کولر هیچ حرکتی نداشته باشد ، و بعد از خاموش کردن آن موتور کولر با دست به راحتی بچرخد.

این مورد هم میتواند جزو گیرپاژ کردن موتور کولر آبی باشد که البته باید بررسی شود و ممکن است مشکل دیگری داشته باشد. گیرپاژ کردن موتور کولر یکی از شایع ترین علت خرابی موتور کولر آبی و علت قفل شدن موتور کولر آبی است.

علت سفت چرخیدن موتور کولر

علت سفت چرخیدن موتور کولر که سوال بسیای از مشتریان نیز هست ، چه چیزی است؟ علت سفت چرخیدن موتور کولر باید در دو حالت بررسی شود ، یکی زمانی که تسمه برروی دینام و کولر نصب است و یک زمان بدون تسمه ، اگر زمانی که تسمه را برداشتید و دینام به راحتی چرخید ، و مشکلی نداشت ممکن است مشکل سفت چرخیدن به دلیل زنگ زدگی و فرسوده شدن یاتاقان ها باشد ، البته باید یاتاقان ها را نیز چک کرد که آیا روان و بدون سفتی میچرخند یا خیر؟ در اکثر مواقع علت سفت چرخیدن دینام کولر آبی به دلیل خرابی خود دینام است و ممکن است از خرابی موارد زیر این مشکل به وجود بیاید :

  • خرابی شفت
  • خرابی بوش ها
  • خرابی درب و قالپاقی ها
  • خراب سیم پیچ و آب شدن آن

برای پیدا کردن علت سفت چرخیدن موتور کولر بهتر است حتما از یک استادکار تعمیر کولر آبی کمک بخواهید تا علت آن را دقیق پیدا کند.علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

رفع گیرپاژ موتور کولر

جام کردن موتور کولر

جام کردن موتور کولر آبی یکی دیگر از نام ها و اصطلاحاتی است که زمانی به کار میرود که دینام کولر ابی قفل شده باشد.به عبارت دیگر جام کردن موتور کولر همان گیرپاژ کردن و یا قفل شدن موتور کولر آبی است. جام کردن موتور کولر آبی زمانی اتفاق می افتد که شفت دینام کولر کاملا سفت شده باشد و یا به سختی بچرخد که در این زمان باید اقدام به تعویض و یا تعمیر دینام کولر آبی کنید.برای اینکه بدانید آیا دینام کولر آبی شما جام کرده است یا نه باید دینام را به یک متخصص و تعمیرکار کولر آبی نشان دهید.علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

رفع گیرپاژ موتور کولر

رفع گیرپاژ موتور کولر یکی از کارهایی است که باید بعد از تشخیص دقیق علت قفل شدن موتور کولر آبی انجام داد. حتما از پیدا کردن دلیل این مشکل مطمئن شوید چرا که ممکن است پس از تعمیر و یا تعویض دینام به دلیل وجود مشکل باز هم دچار خرابی دینام کولر بشوید و مجددا باید هزینه تعمیر بدهید!

رفع گیرپاژ موتور کولر آبی و یا رفع سفت شدن موتور کولر آبی را باید به یک استادکار ماهر تعمیر کولر آبی و یا یک استادکار ماهر سیم پیچ بسپارید.البته نکات مهمی نیز در تعمیر و رفع گیرپاژ موتور کولر آبی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی میکنیم:

  • برای رفع گیرپاژ موتور کولر حتما ابتدا به صورت دقیق مشکل را پیدا کنید ، ممکن است مشکلات برقی دلیل این خرابی باشند.
  • برای رفع گیرپاژ موتور کولر آبی حتما قبل از هر کاری از یک استادکار تعمیر کولر آبی بخواهید دینام را بر روی کولر تست کند تا مطمئن شوید مشکل از دینام است.
  • در تعمیر دینام کولر آبی از مراکز معتبر برای باز و بست و سیم پیچی درخواست نیرو بدهید.
  • توجه داشته باشید که اگر نیاز به تعمیر و تعویض سیم پیچی داشتید ، از استادکار بخواهید سیم پیچ مسی برای تان جایگزین کند.
  • پس از رفع گیرپاژ موتور کولر آبی حتما از محافظ برق در مسیر برق کولر استفاده کنید.

نحوه رفع گیرپاژ موتور کولر

نحوه رفع گیرپاژ موتور کولر یکی از مواردی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا خودشان دست به تعمیرات بزنند، اما باید بگوییم که نحوه رفع گیرپاژ موتور کولر آبی تنها با کمک گرفتن از ابزار خاص و تعویض قطعات معیوب دینام ، در کارگاه انجام خواهد شد و نباید در منزل و توسط افراد بدون تجربه این کار انجام شود.

در اکثر موارد نحوه رفع گیرپاز موتور کولر با تعویض کامل سیم پیچی همراه است که این تنها از دست سیم پیچ بر می آید. علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

برای رفع گیرپاژ موتور کولر ابی میتوانید با ما تماس بگیرید ، مجموعه ما با اعزام فوری استادکار دینام شما را در محل شما تحویل میگیرد و به تعمیرگاه مجموعه می اورد و پس از تعمیر که مدت کوتاهی زمان میبرد ، مجددا بدون عیب و نقص در محل شما نصب میکند و به شما تحویل میدهند.

نحوه کار کردن دینام کولر آبی

نحوه کار کردن دینام کولر آبی

علت قفل کردن موتور کولر آبی

در کولر آبی از دینام ها و موتور های مختلفی استفاده می شود . موتور ها و یا دینام های کولر آبی بسته به حجم و بازدهی کولر آبی شما در توان های مختلفی ساخته می شوند . برای مثال کولرهای آبی ۳۵۰۰  موتور متفاوتی از کولر آبی ۷۰۰۰ دارد .

موتور هایی که در کولر آبی استفاده می شوند به موتور های قفسه ای معروف هستند .توان و قدرت این موتورها را و دینام های کولر آبی را میزان سیم پیچ و الگوی سیم پیچی آنها مشخص می کند.

◀️ تعمیرات کولر آبی غرب تهران

انواع دینام کولر آبی

 موتور های کولر آبی معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند یک دسته از این موتورها از خازن دائم برای راه اندازی و روشن شدن موتور و دور گرفتن آن استفاده می شود . دسته دیگر از دینام های کولر آبی از یک سیم پیچ به عنوان خازن و سیستم راه‌اندازی یا استارت استفاده می‌کنند .علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که تمامی موتور و یا دینام های کولر آبی مکانیزم عملکردی شبیه به هم دارد و هر دو آنها در معرض خرابی و یا سوختن یا گیرپاژ کردن قرار می‌گیرند . ما برای جلوگیری کردن از به وجود آمدن چنین اتفاقاتی باید ابتدا به دلایل به وجود آمدن آنها آگاه باشیم.

علت کار نکردن موتور کولر آبی

◀️ تعمیر کولر آبی شهرک غرب

یکی از مواردی که در تعمیر دینام کولر آبی بسیار اهمیت دارد این است که علت به وجود آمدن چنین مشکلی را به طور کامل تشخیص و بررسی کنیم.علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

اگر تشخیص و بررسی علت گیرپاژ کردن یا قفل کردن و یا حتی سوختن دینام کولر آبی مشخص نشود ممکن است که پس از رفع ایراد دینام کولر آبی ما مجدداً با خرابی آن روبرو شویم .

علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی
علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

دلایل خرابی و سوختن موتور کولر آبی

موتور کولر آبی به دلایل مختلف ممکن است که دچار خرابی و گیرپاژ کردند بشود اما در بین این دلایل برخی از آنها مرسوم و شایع تر از بقیه می باشند :

  1. فرسوده شدن یاتاقان های کولر آبی و یا عدم روغن کاری آنها
  2. خرابی و زنگ زدگی شفت دینام کولر آبی
  3. خرابی بلبرینگ های دینام کولر آبی
  4. فشار بیش از حد بر روی سیم پیچ و دینام کولر آبی
  5. نوسانات برق
  6. عدم تنظیم صحیح تسمه
  7. خرابی سیم کشی داخل واحد
  8. خرابی خازن جریان برق
  9. پاشش آب
  10. اتمام عمر مفید قطعه

یکی از مواردی که در خرابی و سوختن دینام کولر آبی یا همان موتور کولر آبی بسیار تأثیرگذار هست نحوه عملکرد یاتاقان های کولر آبی می باشد .

خرابی یاتاقان ها و سوختن دینام کولر آبی

سفانه برخی از افراد اقدام به روغن کاری و سرویس یاتاقان کولر آبی نمی‌کند و این باعث می‌شود تا یاتاقانهای کولر آبی دچار خرابی و مشکل دانلود از این باعث فشار و در نتیجه سوختن دینام کولر آبی شود .

یاتاقان های کولر آبی باید بسیار روان و بدون فشار بیش از حد حرکت کند . یاتاقان هایی که دچار مشکل می شوند با سفت شدن حرکت شفت پروانه  باعث فشار بیش از حد بر روی دینام کولر آبی و سیم پیچ آن میشود .

در برخی از اوقات خرابی یاتاقان های کولر آبی  باعث خرابی پروانه کولر آبی نیز می‌شود که در آن صورت شما نیاز به تعویض پروانه کولر آبی داد .

یاتاقان های کولر آبی باید به صورت منظم سرویس و روغن کاری شوند. بهتر است که در طول زمان استفاده از کولر آبی در فصل گرما هر چند وقت یک بار به سراغ یاتاقان های کولر ابی بروید و آنها را روغن کاری کنید.علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

خرابی شفت و بلبرینگ موتور کولر آبی

 از دیگر دلایلی که منجر به سوختگی و یا گیرپاژ کردن دینام کولر آبی میشود خرابی شفت داخل موتور کولر آبی و یا خرابی و قفل کردن بلبرینگ های آن است.

 هنگامی که بلبرینگ ها و یا شفت موتور کولر آبی دچار مشکل می‌شوند ابتدا عملکرد دستگاه و روشن شدن و حرکت آن به همراه سر و صدا  غیر عادی همراه است.

اگر مشکلاتی مانند سر و صدای دینام کولر آبی که به دلیل خرابی شفت یا بلبرینگهای آن می‌باشد به موقع تعمیر و رفع عیب نشوند باعث آسیب به سیم پیچ و در نتیجه سوختن و قفل کردن موتور کولر آبی می شود.

مشکلات کار کردن طولانی مدت کولر آبی

برخی از افراد کولر آبی را در طول روز و حتی در طول شبانه روز به طور یکسره روشن می گذارند و از آن کار می‌کشند . اما این موضوع را باید بدانید که کولر آبی نیز مانند سایر دستگاه‌ها نیاز به استراحت  دارد و نباید به طور یکسره در تایم های بلند مدت کار کند.

کار کردن بسیار زیاد کولر آبی در تایم های زیاد باعث داغ شدن و فشار آمدن بر روی سیم پیچ و موتور کولر آبی می شود و این باعث کاهش عمر مفید موتور کولر آبی و در نهایت ایجاد خرابی و سوختگی موتور کولر آبی میکند.علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

علت سوختن موتور کولر آبی و علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی
علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

سوختن موتور کولر آبی به دلیل نوسان برق

قطع و وصل شدن مکرر برق در هنگام کار کردن کولر آبی یکی از مواردی است که در سوختن و گیرپاژ کردن موتور کولر آبی تاثیر بسزایی دارد .

اگر خاطرتان باشد یک مدت زمانی بود که قطعی برق بسیار زیاد شده بود و در طول روز ممکن بود که ۲ الی ۳ بار برق ساختمان قطع و وصل شود . همین مورد باعث شده بود تا آمار سوختگی و خرابی دینام کولر آبی در آن مدت زمان بسیار زیاد شود .علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

قطعی برق و یا مشکلات در سیم کشی داخل ساختمان و یا حتی خرابی کلید خاموش روشن کولر آبی باعث می شود تا موتور کولر آبی و حتی پمپ کولر آبی تجارت آسیب و خرابی شود .

تنظیم تسمه کولر آبی

 یکی از مواردی که بسیار زیاد استادکاران تعمیر کولر آبی غرب تهران م با آن برخورد می کنند خرابی دینام کولر آبی به دلیل عدم تنظیم صحیح تسمه میباشد.

تسمه کولر آبی باید به صورت صحیح و درست تنظیم شود یعنی نباید تسمه بیش از حد شل شود و یا نباید تسمه بیش از حد سفت شود .

شل شدن بیش از حد تسمه کولر آبی باعث کاهش بازدهی  کولر آبی شما می شود و اگر تسمه را بیش از حد سفت کنید باعث آسیب به موتور کولر آبی شما می شود . 

 اگر تسمه کولر آبی بیش از حد سفت شده باشد موتور کولر آبی به طور راحت و آزاد نمی تواند که شروع به حرکت کند و همین دلیل برای حرکت نیاز به فشار بیش از حدی دارد تعین فشار بیش از حد باعث آسیب به شفت و بلبرینگ ها و در نتیجه داغ کردن سیم پیچ و سوختن موتور کولر آبی می شود . 

 بهتر است که اگر در زمینه فنی تجربه ای ندارید تعویض و یا تنظیم تسمه را به یک استاد کار تعمیر کولر آبی بسپارید تا آن را به صورت درست و اصولی برای شما انجام دهد.

پاشیدن آب به دینام کولر آبی

در برخی از کولرهای آبی به دلیل عدم تنظیم صحیح آب پاش ها و سیستم آبرسانی باعث می‌شود تا آبی که بر روی پوشالها ریخته میشود بر روی دینام کولر آبی نیز پاشیده شود .

ریختن آب بر روی  دینام کولر آبی باعث ایجاد اتصالی و سوختن سیم پیچ آن خواهد شد . در برخی از مواقع هم باعث به وجود آمدن مشکل آمپر کشیدن خواهد شد که در این صورت دینام کولر آبی بسیار داغ می شود .علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

عمر مفید موتور کولر آبی

تمامی دلایلی که در بالا گفتیم جزوی از دلایل خرابی دینام کولر آبی بود اما یکی از دلایل دیگری که باعث خرابی کولر آبی و موتور آن میشود به پایان رسیدن عمر مفید دستگاه می باشد .

موتور کولر آبی مانند سایر قطعات کولر آبی در اثر استفاده دچار استهلاک و کاهش عمر مفید می شود . این مشکل را تا حد زیادی می‌توان با سرویس درست و اصولی به تاخیر انداخت .

علت قفل شدن موتور کولر آبی
علت سوختن موتور کولر آبی

علت سوختن موتور کولر آبی

همانطور که در بالا گفتیم ممکن است که موتور کولر آبی دچار خرابی های مختلف بشود ممکن است یا موتور شما دچار گیرپاژ کردن یا قفل شدن بشود یا ممکن است که دچار سوختگی و یا حتی دچار خرابی شفت و بلبرینگ شود .علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

یکی از دلایلی که باعث سوختن موتور کولر آبی شما می شود همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کارکرد بیش از حد و گرم شدن بیش از حد موتور کولر آبی و سیم پیچ آن است .

سرویس و تعمیر موتور کولر آبی

عدم سرویس اصولی و درست و به موقع باعث می شود تا در طول فصل گرما و در زمان استفاده از کولر آبی علاوه بر کاهش بازدهی آن بر روی قطعات کولر آبی شما نیز فشار بیش از حد وارد شود که در نتیجه باعث خرابی قطعات کولر آبی از جمله موتور آن خواهد شد .

اگر راهکارهایی برای جلوگیری از سوختن موتور کولر آبی و یا خرابی آن بدانیم ، در جلوگیری کردن از سوختن و خرابی موتور کولر آبی به ما کمک می کند.

 در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم که اگر تمامی این موارد را به صورت دقیق انجام دهید به شما قول می دهیم که دینام کولر آبی شما دچار خرابی و سوختگی نخواهد شد .

جلوگیری از سوختن و خرابی موتور کولر آبی

یکی از مواردی که در جلوگیری از خرابی دینام کولر آبی و همچنین سایر قطعات کولر آبی تاثیر بسزایی دارد سرویس و تعمیر به موقع کولر آبی و همچنین بازدید دوره ای و مرتب از آن می باشد .

انجام اصولی سرویس کولر آبی و تعمیر کولر آبی توسط استاد کار متخصص در زمینه تعمیر و سرویس کولر آبی باعث می شود تا تمامی قطعات کولر آبی شما در  بهترین حالت به  عملکرد خود ادامه دهند .

علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی
علت قفل کردن موتور کولر آبی

علائم سوختن موتور کولر آبی

برخی از موارد مانند بوی سوختگی ، سر و صدای غیر عادی  ،  کاهش بازدهی و یا کاهش خنکی کولر آبی از مواردی است که نشان می‌دهد کولر آبی شما دچار مشکل شده است .

بهتر است که هرگاه این نشانه ها و علائم را دیدید آنها را پشت گوش نیندازید و سریعا برای رفع مشکلات اقدام کنید .

  همانطور که در بالا گفتیم یکی از علل خرابی دینام کولر آبی نوسانات برق و یا قطع و وصل شدن مکرر برق می باشد.

 به همین دلیل توصیه استادکاران ما به شما این است که اگر می خواهید قطعات الکتریکی کولر آبی شما مانند پمپ و یا دینام سالم بمانند و برای آنها مشکلی پیش نیاید از یک محافظ برق در سر راه کولر آبی استفاده کنید .

کولر آبی در روزهای گرم تابستانی زیاد روشن نگذارید . کار کردن در تایم های طولانی مدت باعث ایجاد خرابی و سوختن موتور کولر آبی و یا سایر قطعات آن می‌شود .

بهتر است که پس از چند ساعت کار کردن کولر آبی یک ساعت یک ساعت و نیم به آن استراحت دهید .

در فصل گرما و در طول استفاده از کولر آبی به طور منظم به آن سر بزنید و مواردی همچون روغن‌کاری یاتاقان ها بررسی مسیر آبرسانی و تنظیم بودن تسمه و عملکرد صحیح قطعات کولر آبی را بررسی کنید .

علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی
علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی

تعمیر و سرویس موتور کولر آبی خدمات تاسیسات غرب تهران

اگر به خرابی دینام کولر آبی یا همان موتور کولر آبی برخوردید و نیاز به تعمیر کولر آبی و یا تعمیر دینام کولر آبی داشتید می توانید از متخصصان و استادکاران مجموعه خدمات تعصب غرب تهران کمک بگیرید.

 تمامی خدمات این مجموعه به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته می باشد و شما می توانید در هر زمان و در هر مکان مشکل خرابی دینام کولر آبی خود را برطرف کنید .

برای دریافت خدمات کافی است که با شماره های 09125001248 / 09354042093 / 09334467449 تماس بگیرید و ثبت درخواست خود را در کمتر از 1 دقیقه انجام دهید و پس از آن در کوتاه ترین زمان ممکن در هر ساعت از شبانه روزی مشکل خود را بر طرف کنید.

سوالات متداول درباره علت گیرپاژ کرددن موتور کولر آبی

علت سوختن دینام کولر آبی چیست؟

عدم سرویس اصولی و درست و به موقع باعث می شود و برخی عوامل که به آن اشاره کردیم علل اصلی سوختن دینام کولر آبی است.

مشکل خرابی دینام با تعمیر حل میشود؟

بله، در بسیاری از مواقع تعمیر دینام کولر آبی مشکل را به صورت 100 درصدی رفع میکند اما باید توجه داشته باشید که مشکل به صورت دقیق عیب یابی شود.

علت اصلی خرابی و سوختن دینام کولر چیست؟

برای پاسخ به این سوال استادکار باید ابتدا دقیق کولر آبی شما را بررسی کند و علت را به شما بگوید.

همه موتور ها قابلیت تعمیر دارند؟

بله ، بیشتر موتور های کولر آبی قابلیت تعمیرات را دارند و تنها موارد اندکی قابل تعمیر نمی باشند.

8 دیدگاه دربارهٔ «10 علت گیرپاژ کردن موتور کولر آبی یا قفل شدن آن| رفع گیرپاژ موتور کولر »

  1. سلام.تشکر بابت مطلب خوبتون.اگاهی رمز آزادی هست.ببخشید من یاتاقانو پاییز عوض کردم و نو هست اما الان که دیدم باوجود روغن کاری خوب بازم خود میله داره تو یاتاق می‌چرخه و نه ساچمه یاتاقان ،علت خشکی یاتاق نیست چون روغن زدم ،.چرا این طوری میشه.

    1. خدمات تاسیسات غرب تهران

      سلام و عرض ادب خدمت شما ، متشکر از اظهار نظر مثبت و انرژی بخش شما .
      این مورد طبیعی هست و باید به همین شکل باشه یاتاقان های کولر آبی متحرک نیستند و شفت یا همون میله هست که داخل یاتاقان چرخش داره.
      یاتاقان هاتون سالمه و هیچ مورد خرابی ای نیست. توصیه میکنم جهت آشنایی بیشتر با این مورد مقاله تعمیر یاتاقان کولر آبی رو مطالعه کنید.

  2. سلام جناب کولرماسروصدامیکرد الان یدفه بوی داغی آوند خاموش کردم رفتم بالا دیدم قفل کرده ایراد ازیاتاقانه یادینام

    1. خدمات تاسیسات غرب تهران

      سلام علیرضا جان.
      این مورد باید بررسی بشه اما بوی داغی و سوختگی مربوط به دینام هست و نشون دهنده این هست که دینام مشکل پیدا کرده و احتمال خیلی زیاد قفل کردن هم از دینام باشه. برای اطمینان خاطر تسمه رو در بیارید و تست کنید ببینید دینام آزاد میچرخه یا نه.
      برای راهنمایی بیشتر و یا درخواست سرویس هم میتونید با شماره های 09125001248 و 09354042093 تماس بگیرید.

  3. سلام خسته نباشید
    من کلید روشن کلر آبی رو زدم بعد از دو ثانیه سریع دوباره اشتباهی دستم خورد خاموش کردم الان روشن میکنم یه صدای ضعیف موتور کولر میده و روشن نمیشه و قفل کرده حتی با دسته تسمه نمیچرخه، لطفا راهنمایی کنید

    1. خدمات تاسیسات غرب تهران

      حامد جان سلام.
      به احتمال خیلی زیاد دینام دچار مشکل شده اما باز هم باید با کارشناس تماس بگیرید تا راهنمایی کنه.
      میتونید با شماره ی 09354042093 – 09334467449 – 09125001248 تماس بگیرید تا مشکل شما رو بر طرف کنند.

  4. سلام اقا دینام کولر ماچندبار قفل کرد بادست کمکی دادم راه افتاد بعد روغن کاری کردم فرداش باز ایستادبادست تسمه پیچوندم کیرپاچ نبود ولی روشن میکنی قفل میکنه راه نمیافت اگرممکن راهنمایی کنید ممنون

    1. خدمات تاسیسات غرب تهران

      نادر جان سلام.
      روغن کاری دینام کولر کار اشتباهی هست و دینام هیچ نیازی به روغن کاری شما نداره.
      دینام شما هم نیاز به بررسی توسط استادکار داره و به احتمال زیاد مشکل از سیم پیچی دینام باشه.
      با کارشناسان ما تماس بگیرید راهنمایی میکنن شما رو.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)