علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ

علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ +✔️ روش رفع عیب ✔️

علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ
علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ

علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ

  پیدا کردن علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ و تعمیر رادیاتور شوفاژ یکی از مواردی است که در آغاز فصل سرما و با راه اندازی سیستم رادیاتور شوفاژ و گرمایش منزل برخی از اوقات به آن نیاز پیدا میکنیم. تفاوتی ندارد که سیستم گرمایشی منزل شما از از نوع پکیج باشد و یا از نوع موتورخانه شوفاژ مرکزی باشد اگر درون منزلتون از رادیاتور شوفاژ استفاده می کنید و با مشکل سرد شدن رادیاتور شوفاژ رو به رو هستید ما در اینجا می خواهیم به شما علت و راهکار رفع این مشکل را بگیم.

 اگر نیاز به تعمیر کار برای تعمیر رادیاتور شوفاژ و یا سرویس کار برای تعمیر موتورخانه و شوفاژ دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

 📞 ثبت درخواست 24 ساعته  📞  09125001248  📞  09334467449  📞  09354042093  📞 

علت سرد شدن رادیاتور  

مهمترین کار برای رفع خرابی و تعمیر رادیاتور شوفاژ و مشکل سرد شدن رادیاتورهای شوفاژ ابتدا پیدا کردن مشکل آن می باشد.خرابی رادیاتورهای شوفاژ دلایل مختلفی دارد که ما در اینجا به آن دلایل مختلف می پردازیم.

  • مشکل رسوب رادیاتور ها 
  • مشکل هوا داشتن رادیاتور ها 
  • مشکل رسوب و مسدود شدن سیستم لوله کشی
  • مشکل در پمپ موتورخانه شوفاژ
  • مشکل در پکیج 

 مشکلات که شایع و بسیار زیاد است و میتوان آن را دلیل اصلی سرد شدن رادیاتور ها دانست همین مواردی است که در بالا نام بردیم .البته عیب یابی و پیدا کردن علت سرد شدن رادیاتور ها از مواردی است که باید توسط استاکار بررسی بشه تا به صورت دقیق مشکل حل شود.

سرد شدن رادیاتور به دلیل رسوب در رادیاتور ها

رادیاتور های شوفاژاز دسته مواردی هستند که در فصل گرما استفاده نمیشود و آب شوفاژ که دارای جرم بسیاری است درون آن میماند و همچنین به خودی خود سیستم شوفاژ دارای رسوبات است .همین موارد باعث میشود که رادیاتور های شوفاژ دچار رسوب شود و این رسوبات درون رادیاتور بماند و باعث مسدود شدن مسیر گردش آب شوند.

علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ
علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ

 📞 ثبت درخواست 24 ساعته  📞  09125001248  📞  09334467449  📞  09354042093  📞 

سرد شدن رادیاتور به دلیل رسوب درون لوله کشی شوفاژ

رسوبات درون رادیاتور درون لوله کشی شوفاژ نیز وجود دارد.اگر این رسوبات در لوله بماند و همچنین جمع شوند ممکن است باعث مسدود شدن مسیر رفت یا برگشت شوفاژ بشود و همین مورد باعث سرد شدن رادیاتور شوفاژ میشود چرا که آب گردش صحیح ندارد.رفع رسوب لوله کشی شوفاژ باید توسط استادکار تعمیر رادیاتور شوفاژ انجام شود.

سرد شدن رادیاتور به دلیل هوا داشتن

گاهی اوقات مشکل سرد شدن رادیاتور به دلیل خلاء هوا درون رادیاتور است و این هوا مانع گردش آب میشود و باعث میشود که رادیاتور سرد باشد. اگر با مشکل سرد شدن رادیاتور خود مواجه شدید ابتدا هواگیری کنید و بعد به سراغ مشکلات دیگر بروید.

سرد شدن رادیاتور به دلیل خرابی پمپ شوفاژ موتورخانه

پمپ شوفاژ موتورخانه وظیفه سیرکولاسیون آب شوفاژ از موتورخانه به سمت رادیاتور های شوفاژ دارد.اگر پمپ موتورخانه به خوبی کار نکند یا خراب باشد یا هر عاملی که باعث اختلال درکار آن باشد ایجاد شده باشد باعث میشود که نتواند آب شوفاژ را به خوبی در تمامی واحد ها و رادیاتور ها گردش دهد و به همین دلیل باعث میشود که رادیاتور ها سرد شود. عمدتا مشکلات پمپ موتورخانه در ساختمان ها باعث میشود علاوه بر مشکل برای شما برای دیگر واحد ها هم پیش بیاید.البته موارد و عوامل مختلفی نیز در این مورد اثر دارد پس هر مشکل سرد نشدن رادیاتور به پمپ موتورخانه مربوط نیست و این باید توسط استادکار بررسی بشه.

سرد شدن رادیاتور به دلیل خرابی پکیج

اگر از سیستم گرمایش پکیج استفاده میکنید ممکن است که مشکل شما در پکیج شما باشد.مشکلات و خرابی های مختلفی ممکن است باعث گرم نشدن رادیاتور های شوفاژ بشود.از جمله مواردی که میتواند باعث سرد شدن رادیاتورها در پکیج بشود میشود به موارد زیر اشاره کرد :

  1. خرابی پمپ 
  2. تنظیم نبودن شعله
  3. خرابی سنسور های پکیج 
  4. رسوب در مبدل پکیج 
  5. عوامل و موارد دیگر که باید توسط استادکار بررسی بشود.
علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ
علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ

 📞 ثبت درخواست 24 ساعته  📞  09125001248  📞  09334467449  📞  09354042093  📞 

علت سرد بودن پایین رادیاتور چیست؟

علت نصفه گرم شدن در رادیاتور | همانطور که گفتیم علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ و یا سرد شدن قسمتی از رادیاتور مواردی است که بیان کردیم.بیشترین مشکلی که باعث سرد شدن رادیاتور میشود داشتن هوا و یا رسوب گرفتن رادیاتور یا سیستم لوله کشی است.اما باید قبل از اینکه دست به کاری بزنید مطمن شوید که علت آن چیست که این باید توسط استادکار بررسی و چک بشود.

برای رفع مشکل سرد بودن رادیاتور چه کار کنیم؟

برای اینکه مشکل سرد شدن رادیاتور های خود را حل کنید باید مورد خرابی آن توسط استادکار بررسی بشود و به طور دقیق مشکلی که وجود دارد پیدا شود.اما قبل از هر چیزی اقدام به هواگیری رادیاتور ها کنید و اگر مشکل شما با هواگیری رادیاتور ها حل نشد با استادکار تماس بگیرید.

مشکلات مربوط به موتورخانه و سرد شدن رادیاتور ها

اگر سیستم گرمایش شما موتورخانه است ممکن است خرابی های موتورخانه در خرابی و سرد شدن رادیاتور های شوفاژ تاثیر بزارد. مواردی که باعث سرد شدن رادیاتور ها وجود دارد :

  • خرابی و خاموشی مشعل
  • خرابی و خاموشی پمپ 

موارد و مشکلات دیگر هم وجود دارد اما باید توجه کرد که مواردی همچون خاموشی مشعل و خرابی آن باعث میشود که تمامی رادیاتورهای موجود در ساختمان در تمای واحد ها سرد بشود و کل ساختمان از داشتن سیستم گرمایشی محروم میشوند گاهی هم ممکن است تعدادی از واحد ها دچار مشکل شوند.

 📞 ثبت درخواست 24 ساعته  📞  09125001248  📞  09334467449  📞  09354042093  📞 

تعمیر موتورخانه و شوفاژ

عیب یابی و تعمیر موتورخانه و شوفاژ یکی از کار های مهم در تاسیسات ساختمان میباشد که باید بسیار با دقت و توسط استادکار باتجربه انجام شود . با سرد شدن هوا راه اندازی رادیاتور های شوفاژ ضروری میشود.لازم است در هنگام راه اندازی موتورخانه شوفاژ بازدید از آن نیز صورت بگیرد تا در صورت وجود مشکل حل شود تا در روز های سرد زمستان دچار مشکل نشوید!برای تعمیر و سرویس موتورخانه میتوایند با ما تماس بگیرید تا به صورت شبانه روزی مشکل شما را حل کنیم.خرابی موتورخانه و شوفاژ در سرد شدن رادیاتور ها اثر گذار است همچنین میتواند مشکلاتی از جمله سرد و گرم شدن آب مصرفی موتورخانه را هم به وجود بیاورد.

علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ
تعمیر و نگهداری موتورخانه

خدمات تاسیسات غرب تهران و تعمیر رادیاتور شوفاژ

ما در خدمات تاسیسات غرب تهران تمامی خدمات مربوط به تعمیر رادیاتور شوفاژ را برای شما ارائه میدهیم.اگر با مشکلات سرد شدن رادیاتور شوفاژ و یا برای دیگر مشکلات رادیاتور شوفاژ به کمک نیاز دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی به صورت فوری مشکل شما رو حل کنیم.برای ثبت درخواستن تنها کافیه با شماره های زیر تماس حاصل کنید.

نحوه تنظیم شیر پایین رادیاتور

به طور کل رادیاتور سه شیر دارد. 

  1. شیر ورودی (شیر رفت)
  2. شیر خروجی (شیر برگشت)
  3. شیر هواگیری رادیاتور

شیر پایین رادیاتور بری برگشت آب رادیاتور و چرخش آب درون سیستم است.این شیر باید به طور کامل باز باشد و از نیمه باز گذاشتن آن خودداری کنید.تنظیم شیر رادیاتور تنها برای شیر ورودی یا رفت رادیاتور است که تنها در مدل ترموستاتی است .

نشتی شیر رادیاتور

شیرالات رادیاتور گاهی دچار خرابی و مشکل میشوند که در این زمان باید به تعمیر یا تعویض آن پرداخت که تعمیر فقط برای شیر بالایی رادیاتور و یا سیر رفت رادیاتور است و شیر پایین یا برگشت و شیر هواگیری قابلیت تعمیر ندارند و باید تعویض شوند.شیر بالایی رادیاتور هم در موارد کم قابلیت تعمیر دارد و در بیشتر موارد تعمیر آن ها فایده ای ندارد! نشتی شیرالات رادیاتور ها باعث کم کردن آب پکیج میشود که در این صورت فشار بار پکیج مکررا پایین می آید و نیاز به بالا بردن فشار دارد.

 📞 ثبت درخواست 24 ساعته  📞  09125001248  📞  09334467449  📞  09354042093  📞 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)