علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی🔴10علت + رفع گرفتگی شیر اهرمی🔴

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی چیست؟ | کم شدن فشار آب شیر اهرمی و یا فشار کم شیر اهرمی یکی از مشکلاتی است که شاید با آن مواجه شده باشید و به دنبال علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی باشید.

زمانی که مشکل کم شدن فشار آب شیر اهرمی پیش می آید،باعث میشود تا شما در هنگام ظرف شستن ، حمام کردن و کار های روزمره دیگر دچار مشکل شوید.

اما نگران نباشید در این مطلب به تمامی موارد و علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی اشاره میکنیم و روش تعمیر آن را نیز میگوییم تا به راحتی مشکل خود را بر طرف کنید.

لازم به گفتن است که برخی از موارد رفع علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی نیاز به استادکار ماهر تعمیرات شیرآلات دارد پس بهتر است اگر تجربه ای در این زمینه ندارید از متخصصان کمک بگیرید.

کم شدن فشار آب شیر اهرمی

برای پیدا کردن علت کم شدن فشار شیر اهرمی باید ابتدا به صورت دقیق اقدام به عیب یابی کنیم.اما علت های کم شدن فشار شیر آب چیست؟

  • رسوب گرفتگی توری شیر پیسوال
  • رسوب گرفتگی فشار شکن سر شیر یا پرلاتور
  • رسوب گرفتگی توری یا داخل کارتریج شیر اهرمی
  • کم بودن فشار آب اصلی ساختمان
  • رسوب گرفتگی پکیج یا آبگرمکن
  • نشتی و ترکیدگی لوله آب گرم یا سرد
  • گرفتگی شلنگ های شیر اهرمی
  • خرابی کارتریج
علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی

علت های بالا ، مواردی هستند که میتوان آن ها را علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی بیان کرد و برخی موارد مانن رسوب گرفتگی فشار شکن یا پرلاتور را میتوانید خودتان بر طرف کنید اما برای رفع مشکلات دیگر مانند رفع ترکیدگی لوله ها یا تعمیر کارتریج باید با تعمیر کار شیر آلات تماس بگیرید.

رفع گرفتگی شیر اهرمی

رفع گرفتگی شیر اهرمی ، یکی از راه حل های رفع مشکل کم شدن فشار آب شیر اهرمی است.برای رفع مشکل گرفتگی شیر اهرمی ابتدا باید دلیل گرفتگی و مشکل را عیب یابی کنیم ، به طور کلی گرفتگی شیراهرمی از جند مورد به وجود می آید ؛

  • خرابی کارتریج یا مغزی شیر اهرمی
  • رسوب گرفتگی شلنگ ورودی آب
  • رسوب گرفتگی شیر پیسوال
  • رسوب گرفتگی فشار شکن شیر اهرمی

اگر مشکل کاهش فشار آب دارید و به دنبال علت کم شدن فشار اب شیر اهرمی هستید بهتر است این چند مورد را ابتدا بررسی کنید.در ادامه به تک تک این موارد و راه حل رفع مشکل آن اشاره خواهیم کرد.

علت کم شدن فشار اب گرم شیر اهرمی

همانطور که در بالا گفتیم چهار مورد در گرفتگی شیر اهرمی وجود دارد که باید بررسی بشود ، اولین مورد خرابی کارتریج شیر اهرمی است ، در بسیاری از موارد رسوبات داخل لوله ها وارد شیر میشوند و در توری های کارتریج گیر میکنند و این باعث کاهش فشار آب میشود ، بهتر است برای رفع این مشکل کارتریج تعویض گردد چرا که قابلیت تعمیر و تمیز کردن برای این قطعه وجود ندارد.

دلیل دیگر ، رسوب گرفتگی شلنگ های ورودی آب است ، اکثر شیر های اهرمی دو عدد شلنگ برای ورودی آب دارند ، یکی آب سرد و دیگری آب گرم ، این شلنگ ها از جنس پلاستیک هستند و مسیر جریان آب نیز باریک است ، اگر رسوبات داخل لوله بازند ممکن است در این مسیر گیر کنند و باعث کاهش فشار آب شوند.برای رفع این مشکل ابتدا شلنگ ها را باز و تمیز کنید ، اگر شلنگ ها فرسوده به نظر میرسند حتما اقدام به تعویض آن ها کنید.

دلیل سوم کاهش فشار آب شیر اهرمی ، رسوب گرفتگی شیر پیسوال است ، در برخی از شیرهای پیسوال ، توری ای قرار داده شده است که این توری وظیفه صاف کردن و جلوگیری از ورود رسوبات به آن را دارد . تمیز کردن این توری راحت است و باید پیچ دوسوی ابتدای شیرپیسوال را باز کنید و توری داخل را باز و تمیز کنید.

دلیل چهارم ،رسوب گرفتن فشار شکن شیر اهرمی است ، این فشار شکن در سر علمک شیر اهرمی نصب میشود و فشار آب را کنترل و یکنواخت میکند ، کافیست برآمدگی سر علمک را باز کنید و آن را تمیز کنید و مجددا ببندید.

گرفتگی شیر آب گرم

رسوبات داخل لوله آب گرم بیشتر است و این هم به دلیل گرم شدن و جریان آب گرم داخل لوله اب گرم است ، اگر آب گرم شیر اهرمی شما فقط دچار مشکل فشار است و آب سرد مشکلی ندارد باز هم باید موارد یک تا سه ی بالا را بررسی کنید اما با این تفاوت که فقط مواردی که مربوط به آب گرم است یعنی شیر پیسوال ، شلنگ آب گرم اما کارتریج به دلیل مشترک بودن در هر صورت باید تعویض گردد.

رفع گرفتگی شیر اهرمی

آب گرم از شیر نمیاد

آب گرم از شیر نمی آید علت چیست ؟ سوالی که بسیاری از مشتریان ما دارند ، اگر داخل منزل تمامی شیرآلات اهرمی شما دچار مشکل آب گرم هستند باید به سیستم پکیج ، آبگرمکن و یا موتورخانه سر بزنید و بررسی کنید که مشکل از کجاست ، اما اگر فقط از شیر اهرمی یکی از قسمت های واحد این مشل را دیدید ، باید موارد فوق را چک و بررسی کنید.

گرفتگی شیر آب گرم اهرمی حمام

شر اهرمی حمام نیز مانند تمامی شیر آلات اهرمی دیگر است و ممکن است گاها دچار مشکل گرفتگی شیر آب گرم اهرمی حمام بشود و آب گرم و یا آب سرد و یا هردو با فشار کم خارج شوند به طظوری که امکان دوش گرفتن ساده هم نداشته باشید.

رفع گرفتگی شیر اهرمی حمام نیز مانند مراحل بالا است که نام بردیم و تنها کافیست مراحل بالا را تکرار کنید.

آب گرم شیر ظرفشویی نمیاد

شیر ظرفشویی یکی از مهمترین قسمت تاسیاست خانه است ، گاهی ممکن است این شیر دچار ایراد های مختلفی بشود ، مشکلاتی مانند نشتی ، کاهش فشار آب و… از موراد خرابی شیر اهرمی ظرفشویی است.

باید بدانیم که ساز و کار و نحوه عملکرد اکثر شیرآلات اهرمی مانند هم است و اگر در شقسمت آشپزخانه و با شیر ظرفشویی دچار مشکلاتی مانند نیومدن آب گرم از شیر ظرفشویی شدید باید به مراحل بالا برگردید و 4 مورد فوق را تکرار کنید.

رفع مشکل کم شدن فشار آب شیر اهرمی

در بالا با تمامی دلایل ممکن برای علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی آشنا شدیم اما حال باید به سراغ روش های رفع این مشکل اشنا شویم تا به راحتی مشکل را برطرف کنیم. شما میتوانید برای رفع مشکلات شیرآلات خود و تعمیرات آن با ما تماس بگیرید.تعمیر شیرآلات سعادت آباد

رسوب گرفتگی توری شیر پیسوال

رسوب گرفتگی توری شیر پیسوال یکی از دلایل کم شدن فشار آب شیرآلات است.شیر پیسوال شیر هایی هستند که در زیر سینک ظرفشویی ، زیر روشویی میتوانید آن ها را ببینید.شلنگ های شیر اهرمی به اینن شیر ها متصل میشوند.

برخی از شیر های پیسوال دارای توری و رسوب گیر هستند که کمک میکنند تا رسوبات و شن و ماسه به داخل شیر ورود پیدا نکند.بهترین نوع شیر های پیسوال همین شیر ها هستند چرا که از آسیب به شیرآلات جلوگیری میکنند.

برای رفع این مشکل باید مراحل زیر را دنبال کنید :

  • مهره شیر پیسوال را با پیچ گوشتی دو سو باز کنید.
  • داخل شیر پیسوال توری و صافی ای وجود دارد. آن را خارج کنید و تمیز کنید.
  • داخل شیر پیسوال را نیز با نوک پیچ گوشتی تمیز کنید.
  • سپس توری را داخل شیر پیسوال قرار بدید و مهره را ببندید.

رسوب گرفتگی فشار شکن سر شیر یا پرلاتور

سر علمک شیر ظرفشویی ، سر علمک شیر روشویی ، شلنگ شیر آفتابه ای یا توالت دارای پرلاتور یا فشار شکن هستند تا آب را به صورت یکنواخت و با فشار ملایم خارج کند.

گاهی اوقات پشت این توری یا پرلاتور یا فشارشکن رسوبات و شن و ماسه جمع خواهد شد. برای رفع این مشکل باید اقدام به باز کردن پرلاتور یا فشار شکن شیر کنید. میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید :

  • به یک انبار قفلی و یک دستمال پارچه ای نیاز دارید.
  • دستمال پارچه ای را دورپرلاتور یا فشار شکن بپیچید.
  • انبر قفلی را به دور پرلاتور بندازید و آن را باز کنید.
  • توری پرلاتور را تمیز کنید یا در صورت تمایل تعویض کنید.
  • مجددا پرلاتور را ببندید.

باید توجه کنید که این قطعه ضعیف است و نباید فشار زیادی بر روی آن وارد شود و اگر انبر قفلی را زیاد سفت کنید باعث آسیب به آن خواهد شد.

رسوب گرفتگی توری یا داخل کارتریج شیر اهرمی

گاهی اوقات رسوبات و شن و ماسه داخل توری و صافی کارتریج وارد میشود و باعث گرفتگی کارتریج در نتیجه علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی خواهد شد.در بسیاری اوقات اگر شیر پیسوال شما دارای توری و صافی باشد این مشکل پیش نمی آید.

برای رفع این مشکل بهتر است تا اقدام به تعویض کارتریج شیر کنید چرا که رفع این مشکل به صورت کامل تنها با تعویض کارتریج انجام خواهد شد.

در مقاله علت سفت شدن شیر اهرمی به مراحل و روش تعویض کارتریج اشاره کردیم و آن را توضیح دادیم و میتوانید برای تعویض کارتریج به این مقاله رجوع کنید.

آب گرم از شیر نمیاد

کم بودن فشار آب اصلی ساختمان

اگر مشکل کم بودن فشار اب شیر اهرمی را در تمام ساختمان و سرویس های بهداشتی دیدید ، بهتر است بدانید که شیرآلات اهرمی شما مشکلی ندارند و مشکل از جای دیگر است.

کم بودن فشار آب اصلی ساختمان یکی از دلایل مهمی است که باعث کم شدن فشار آب شیر اهرمی و سایر شیرآلات خواهد شد.

در این مورد باید توجه کنیم که باید تمامی شیرآلات ساختمان دچار مشکل کاهش فشار آب باشند و نه تنها یک عدد از شیر ها با این مشکل مواجه باشد.

.برای رفع مشکل کم بودن فشار آب اصلی ساختمان تنها راه حل شما ، استفاده از یک پمپ آب تحت فشار آب است.

رسوب گرفتگی پکیج یا آبگرمکن

رسوب گرفتن آبگرمکن و پکیج هم از علت های دیگر کم شدن فشار آب شیرآلات است.باید دقت کنید این مورد هم مانند مورد قبلی است و باید در تمامی شیرآلات مشکب کم بودن فشار آب را داشته باشید.

برای رفع این مشکل باید اقدام به رسوب گیری و سرویس کامل آبگرمکن یا پکیج خود کنید که البته بهتر است هر دوسال یک بار اقدام به این کار کنید تا دچار مشکلاتی از این قبیل نشوید چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!

نشتی و ترکیدگی لوله آب گرم یا سرد

ترکیدگی لوله های آب مصرفی از دیگر علت های مشکل کم شدن فشار آب مصرفی است.تصور کنید که لوله آب شما دچار نشتی و ترکیدگی شده است.

طبیعتا فشار بسیار زیادی خواهد داشت و قبل از اینکه آب به شیرآلات برسد فشار آن کم خواهد شد.این مورد بسیار زود خودش را نشان میدهد چرا که نشتی آب باعث نشت آب از سقف طبقه پایین یا بالا زدن آب از کف ساختمان یا نم برداشتن دیوار ها خواهد شد.

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی

گرفتگی شلنگ های شیر اهرمی

تمامی شیرآلات اهرمی مانند شیرالات ظرفشویی ، روشویی دارای دو عدد شلنگ است که برای انتقال آب گرم و سرد هستند که به شیرپیسوال متصل خواهند شد.

این شلنگ ها بسیار باریک هستند و اگر زمانی رسوبات یا شن و ماسه وارد آن بشود ممکن است که دچار گرفتگی شود.

برای رفع این مشکل باید با یک شی ء نازک مانند سیم مفتول یا سیخ داخل شلنگ را تمیز کنید و البته مراقب باشید تا شلنگ پاره نشود.

اگر مشکل شما برطرف نشد و مطمئن بودید که از شلنگ است ، اقدام به تعویض شلنگ ها کنید تا علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی برطرف شود.

خرابی کارتریج

خرابی کارتریج و شکستن آن باعث مشکلاتی همچون سفت شدن شیر اهرمی و یا علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی خواهد شد.در این مواقع باید قادام به تعویض کارتریج شیر کنید تا مشکل برطرف شود.

عیب یابی دقیق مشکل کم شدن فشار آب شیر اهرمی نیازمند بررسی دقیق توسط یک استادکار دارد چرا که رفع این مشکل علت های زیادی دارد و طبیعتا بررسی تک تک آن ها بسیار سخت و زمان بر است پس بهتر است این کار را به یک متخصص بسپاریم.

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی

علت فشار کم شیر آب گرم

در بسیاری از مواقع مشکل کم شدن و کاهش فشار آب شیر اهرمی در آب گرم اتفاق می افتد و فشار آب گرم کاهش پیدا خواهد کرد.این مورد ممکن است از تمامی دلایل بالا اتفاق بیوفتد اما بیشترین علت کاهش فشار آب گرم در شیرآلات مشکلات رسوب گرفتن پکیج و ابگرمکن است.

برای تشخیص این مشکل باید ببینید تمامی شیرآلات دچار این مشکل هستند و یا ففقط یکی از شیرالات مشکل کاهش فشار آب دارد؟اگر تمامی شیرآلات این مشکل را داشتند باید بدانید مشکل از همان آبگرمکن یا پکیج است و باید رسوب گیری شود.

علت کم شدن فشار آب ظرفشویی

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی تمام شیرآلات میتواند دلایل مشابه به هم داشته باشند و در واقع خراج از دلایلی که در بالا گفتیم نیست.پس اگر با مشکل کاهش فشار آب در شیر ظرفشویی ، روشویی ، سرویس بهداشتی یا دوش حمام مواجه شدید همین علت ها را در نظر داشته باشید.

رسوب گیری شیر اهرمی

آیا راهی برای رسوب گیری شیر اهرمی وجود دارد؟ باید بگوییم که خیر ، هر گاه رسوبات باعث بروز مشکل در شیرالات شدند بهتر است که اقدام به تعمیرات آن کنید.معمولا این مشکل به ندرت پیش می آید و بیشتر در زمان قطعی آب یا باز و بست فلکه های آب است.

رسوب گیری شیر اهرمی تنها شامل رسوب گیری فشار شکن ، توری شیر پیسوال و کارتریج آن خواهد شد.

رفع گرفتگی شیر آب

مراحل بالا و دلایلی که گفتیم در جهت رفع گرفتگی شیر آب است و به شما کمک میکند که اقدام به رفع گرفتگی شیر آب کنید.باز هم میگوییم که اگر تجربه کافی ندارید برای رفع علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی آن را به متخصصین ماهر در این زمینه بسپارید تا مشکل شما را به طور کامل برطرف کنند.

کاهش فشار آب سر دوش حمام

یکی از مهمترین قسمت شیرآلات که در معرض رسوب گرفتن است ، سردوش شیر حمام است.رسوب گرفتن سر دوش شیر آب حمام باعث مسدود شدن سر دوش و کاهش فشار آب در سردوش خواهد شد.

برخی از اوقات این رسوبات و املاح باعث آسیب به سر دوش خواهد شد که در نهایت باید آن را تعویض کنید تا مشکل شما به طور کامل بر طرف شود.

در برخی از مدل های سردوش شما میتوانید با کمک یک مشواک یا فرچه نرم رسوبات داخل سردوش را از بین ببرید برای این کار از سوزن هم میتوانید کمک بگیرید و کافیست کمی صبر و حوصله به خرج دهید.

استفاده از سرکه هم برای رفع رسوبات موثر است.برای این کار میتوانید در کیسه ای مقداری سرکه بریزید و سپس سردوش را داخل آن قرار بدید و البته باید توجه کنید که سردوش باید در آن غرق شود تا به طور کامل سرکه بتواند رسوب زدایی کند.

بعد از حدود 24 ساعت تا 48 ساعت میتوانید آن را از سرکه خارج کنید و بشورید و باز هم با مسواک داخل سوراخ های ان را تمیز کنید.

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی

همانطور که بررسی شد یکی از خرابی های شیرآلات اهرمی، کاهش آن و فشار کم آن ها است. علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی دلایلی بود که در بالا به آن اشاره کردیم .برای رفع علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل شما را به طور دقیق بررسی و بر طرف کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)