لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان از خدماتی است که در مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران ارائه میشود. خدمات لوله کشی ساختمان شامل تمامی لوله کشی ساختمان از جمله: لوله کشی شوفاژ ، لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی ، لوله کشی موتورخانه و کلکتور ، لوله کشی فاضلاب و … میشود. ما تمامی خدمات لوله کشی ساختمان که مورد نیاز شما باشد را چه برای تعمیرات و چه برای اجرا ارائه خواهیم داد. تعمیرات لوله کشی ساختمان نیز به صورت شبانه روزی است و میتوانید از خدمات لوله کشی ساختمان به صورت شبانه روزی بهره ببرید.برای ثبت درخواست با شماره های زیر تماس بگیرید.

لوله کشی ساختمان

انواع لوله کشی ساختمان

لوله کشی شوفاژ

لوله کشی شوفاژ یکی از بخش های تاسیسات ولوله کشی ساختمان است که اهمیت بسیار زیادی دارد.سیستم لوله کشی شوفاژ در تمامی ساختمان وجود دارد و مسیر آن در ساختمان هایی که دارای سیستم گرمایش مرکزی یا موتورخانه هستند ، از همان موتورخانه شروع میشود و تا اخرین طبقه یعنی پشت بام ادامه پیدا میکند تا با گردش آب شوفاژ درون واحد ها و برگشت آن به موتورخانه ، به واحد ها گرما را منتقل کند. لوله کشی شوفاژ به صورت توکار اجرا میشود چرا که اگر لوله کشی شوفاژ به صورت روکار باشد ممکن است مشکل زا باشد. لوله کشی ساختمان در بخش شوفاژ باید حساسیت زیادی را نسبت به تعمیرات و نگهداری اش داشت چرا که بسیار در معرض پوسیدگی و آسیب دیدگی قراردارد.

تعمیر لوله کشی شوفاژ

لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب ساختمان بخش دیگری از سیستم لوله کشی ساختمان است که مختص به سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه و حمام است.لوله کشی فاضلاب ساختمان کمتر دچار مشکل و خرابی میشوند و اگر زمانی برای آن مشکلی به وجود بیاید کمتر از باقی لوله کشی های ساختمان باعث ایجاد خسارت خواهد شد چرا که فشار آب درون لوله ها وجود ندارد. لوله کشی فاضلاب ساختمان بیشتر در اثر خوردگی و گوسیدگی چسب محل آببندی آن ها دچار خرابی خواهند شد و عموما نشتی های کوچکی دارد. لوله کشی فاضلاب و یکی از مواردی که به آن آسیب بسیار زیادی می رساند ، استفاده از اسید های لوله بازکنی است که باعث خوردگی و پوسیدگی این لوله کشی خواهد شد!

لوله کشی روکار آب ساختمان

لوله کشی آب مصرفی

لوله کشی ساختمان دارای بخش اصلی ای است که همان لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی است. این سیستم لوله کشی بخش و شریان اصلی لوله کشی ساختمان است و وظیفه آن انتقال آب گرم و سرد به واحد ها و تقسیم در سرویس بهداشتی ، حمام ، آشپزخانه و …. است. معمولا ترکیدگی های لوله که باعث تخریب و خسارت زیاد خواهد شد و باید سریعا اقدام به تعمیر و رفع عیب آن کرد ، مربوط به لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی است. لوله کشی آب مصرفی در قدیم با استفاده از لوله های آهنی انجام میگرفت که در اثر زمان بیشتر در معرض خوردگی قرار میگرفتن و مشکل زا میشدند.

لوله کشی توکار ساختمان

لوله کشی موتورخانه

بخش دیگر لوله کشی ساختمان مربوط به سیستم موتورخانه ، البته در ساختمان هایی که از سیستم گرمایش مرکزی استفاده میکنند ، است . لوله کشی موتورخانه یا همان لوله کشی های کلکتور موتورخانه نیز اهمیت بسیار زیادی دارند چرا که این سیستم لوله کشی نقش اصلی در تامین آب گرم مصرفی و حتی شوفاژ دارد . اگر این سیستم دچار مشکل شود قاعدتا موتورخانه بلا استفاده خواهد شد. یکی از مهمترین مواردی که در سرویس و تعمیر موتورخانه باید بررسی شود سلامت این بخش از لوله کشی ساختمان است. بهتر است اگر هر زمان متوجه خرابی کلکتور موتورخانه شدید اقدام به تعمیرات آن کنید.

تعمیر لوله کشی شبانه روزی

روش های لوله کشی ساختمان

با انواع لوله کشی ساختمان آشنا شدیم و به اهمیت هر کدام پی بردیم . بهتر است با روش های لوله کشی ساختمان نیز آشنایی پیدا کنیم تا بدانیم کدام روش و نحوه لوله کشی بهتراست ؟

با به روز شدن ابزار و تجهیزات روش های جدیدی از لوله کشی نیز به وجود آمده است که باعث پیشرفت سیستم لوله کشی ساختمان شده است.

برخی از این روش ها عبارتند از : لوله کشی کلکتوری ، لوله کشی انشعابی ، لوله کشی سنتی و قدیمی.

در ادامه به تمامی این روش ها ، هزینه آن ها ، دوام مصرفی آن ، مدت زمان اجرا و میزان تخریب هر کدام اشاره میکنیم .

شما مشتریان عزیز میتوانید برای اجرا و یا تعمیر لوله کشی ساختمان خود از ما و استادکاران ما کمک بگیرید و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید.

لوله کشی ساختمان

لوله کشی انشعابی ساختمان

در لوله کشی انشعابی لوله ها در تمام ساختمان از رایزر اصلی ساختمان بالا می آیند و در هر طبقه به واحد ها منشعب می شوند و تفاوتی نوع لوله کشی آب نیست. در این روش لوله اصلی از بعد از کنتور  وارد ساختمان میشود و با ورود به لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد.در این نوع لوله کشی ساختمان لوله های اصلی در رایزر قرار میگیرد و تا پشت بام میروند و انشعاب واحد ها در سر مسیر وارد ساختمان و واحد ها میشوند و بعد از آن در داخل واحد تقسیم میشوند. به همین دلیل است که نام این نوع از لوله کشی، انشعابی است. لوله کشی انشعابی جزو لوله کشی هایی است که از قدیم مورد استفاده قرار میگرفته است.

لوله کشی به روش قدیمی

لوله کشی آب در روش قدیمی در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد و می توان گفت بیشتر ساختمان ها را در گذشته به این روش لوله کشی می کردند. در قدیم بیشتر از لوله های فلزی و قلاویزی برای انجام لوله کشی آب و حتی شوفاز ساختمان استفاده می شد.

اما با توجه به دلایلی از جمله : اجرت بالای نصب به دلیل سختی کار و مدت زمان زیاد اجرای آن، پوسیدگی سریع لوله ها امروزه دیگر از این نوع لوله کشی در لوله کشی ساختمان استفاده نمی شود.

لوله کشی کلکتوری ساختمان

لوله کشی کلکتوری ساختمان از جمله روش های نوین کلکتوری است که امروزه در ساختمان های مدرن استفاده میشود. در این مدل از لوله کشی ساختمان لوله های اصلی وارد واحد و به یک کلکتور برای تقسیم به تمام نقاط واحد وصل میشوند. در این نوع لوله کشی ساختمان بر خلاف لوله کشی انشعابی ، لوله های اصلی وارد واحد میشوند و از بعد کلکتور تقسیم خواهند شد. 

در لوله کشی کلکتوری ساختمان معمولا یک کلکتور برای آب سرد و یک کلکتور برای آب گرم مورد مصرف قرار میگیرد و بنابر نوع نقشه واحد لوله ها به هر قسمت از واحد منشعب خواهند شد. خوبی این سیستم لوله کشی این است که میتوانید آب هر قسمت را جداگانه ببندید.

کلکتور چیست؟

کلکتور در سیستم لوله کشی ساختمان ، یک تقسیم کننده است که انشعاب های مختلفی برای نقاط مختلف واحد ارائه میدهد.در روی کلکتور تعدادی انشعاب وجود دارد که از هر یک از آن ها لوله مجزا خارج میشود.

کلکتور ها بسته به میزان و تعداد خروجی مورد نیاز مختلف هستند و در سایز های مختلفی وجود دارند. خوبی کلکتور ها این است که شما میتوانید ورودی آب هر انشعاب را به صورت جداگانه کنترل کنید و در زمانی که یکی از قسمت های واحد دچار مشکل شد تنها اقدام به قطع کردن آب همان قسمت کنید و سایر نقاط منزل شما آب داشته باشد. 

لوله کشی ساختمان

بهترین نوع لوله کشی ساختمان

اما بهترین نوع لوله کشی ساختمان کدام نوع است؟ باید در بررسی این موضوع به نوع ساختمان ، میزان هزینه ای که میخواهید کنید ، مقدار تخریب ، مدت زمان اجرا و کیفیت و میزان طول عمر آن سیستم لوله کشی است. در زمانی که میخواهید لوله کشی ساختمان خود را انجام دهید و ساختمان در حال ساخت است با زمانی که ساختمان ساخته شده است تفاوت بسیار زیادی میکند.

بهترین نوع لوله کشی آن است که با بهترین هزینه ، در مدت زمان مناسب ، با بهترین کیفیت و طول عمر بالا است. در ساختمان های مدرن و ساختمان هایی که بازسازی اساسی میکنند بهتر است که از نوع سیستم لوله کشی کلکتوری استفاده شود.

اجرای سریع لوله کشی

اگر به دنبال اجرای سریع لوله کشی ساختمان خود هستید و میخواهید با کمترین کنده کااری سیستم لوله کشی خخود را تعویض کنید بهتر است از ” سیستم لوله کشی ساختمان به صورت انشعابی ” بهره ببرید و اگر ساختمان شما در حال ساخت است و یا بازسازی اساسی دارید حتما از لوله کشی ” کلکتوری بهره مند شوید.

لوله کشی ساختمان

هزینه لوله کشی

بحث هزینه یک مورد قابل توجه و مهم است. به طور کلی لوله کشی انشعابی به صورت روکار هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. چرا که هم اجناس آن ارزان تر از سایر سیستم های لوله کشی است وهمچنین نیازی به کنده کاری کمتری دارد و بنابراین هزینه کلی کمتری نیز دارد.

اهمیت کیفیت کار لوله کشی ساختمان

قطعا در هر کاری کیفیت حرف اول را میزند. در انجام لوله کشی ساختمان نیز این مورد را باید در نظر بگیریم.اگر کار لوله کشی ساختمان بدون کیفیت انجام شود قطعا بعد از پایان کار خواهیم دید که بعد از مدتی مشکلات آن شروع خواهد شد

کیفیت کار لوله کشی در بخش های مختلفی مد نظر قرار میگیرد که باید یک لوله کشی ساختمان مناسب از تمامی لحاظ مانند : انتقال و سرعت لوله کشی ، جنس لوازم و اتصالات ، طول عمر مفید و …

مورد بعدی این است که آیا ساختمان شما در حال ساخت است یا ساخته شده است؟ اینگونه میتوان بهترین شرایط برای لوله کشی ساختمان را در نظر بگیریم . اگر در حال ساخت است بهتر است با سیستم لوله کشی کلکتوری و با لوله های پنچ لایه لوله کشی ساختمان خود را انجام دهید.

این نوع از سیستم لوله کشی  ساختمان به دلیل استفاده از لوله های پنج لایه و با کیفیت بالاهزینه بیشتری میبرد اما بر روی سرعت و فشار آب تاثیری منفی ندارد و هوای کمتری نیز داخل لوله ها می افتد.

همچنین به دلیل اینکه این نوع سیستم لوله کشی میتواند از زیر سقف انجام شود به دلیل اینکه با مصالح ساختمانی در تماس نیست و در دل خاک دفن نمیشود ، پوسیدگی کمتری دارد و در نتیجه طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)