تعمیر لوله کشی شوفاژ

تعمیر لوله کشی شوفاژ و تعویض لوله کشی شوفاژ ✔️ فوری☎️

تعمیر لوله کشی شوفاژ غرب تهران

تعمیر لوله کشی شوفاژ

 تعمیر لوله کشی شوفاژ و تعویض لوله کشی شوفاژ یکی از اقداماتی است که در سیستم لوله کشی ساختمان صورت میگیرد . ارتباط مستقیمی بین لوله کشی شوفاژ و سیستم گرمایش موتورخانه وجود دارد. شوفاژ مانند یک پل ارتباطی مابین سیستم گرمایشی موتورخانه و رادیاتورهای داخل واحد می باشد. لوله کشی شوفاژ گاهی به دلیل فرسوده شدن و مشکلاتی مانند نشتی و یا ترکیدگی نیاز به تعویض و تعمیر دارد. با گذر زمان مشاهده برخی از مشکلات در سیستم لوله کشی شوفاژ نیاز به تعویض و تعمیر آن امری اجتناب ناپذیر است .در این مقاله می خواهیم با شما در مورد تعمیر لوله کشی و تعویض لوله کشی شوفاژ صحبت کنیم.

ثبت درخواست استادکار فوری : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093 ☎️

تعویض لوله کشی شوفاژ

از زمان قدیم تا امروز رادیاتور شوفاژ در منزل و دفتر کار ما به عنوان یکی از  محبوب ترین سیستم های گرمایشی ساختمان به حساب می آید . رادیاتور شوفاژ گاهی به دلیل فرسودگی و خرابی نیاز به تعمیر رادیاتور شوفاژ دارد همانطور که سیستم موتورخانه در اثر کارگر نیاز به تعمیر موتورخانه و شوفاژ دارد . تعمیر لوله کشی شوفاژ و یا تعویض لوله کشی شوفاژ نیز یکی از مهمترین اموری است که باید به آن توجه شود . عدم اهمیت به سلامت سیستم لوله کشی شوفاژ می تواند بسیار خطرناک باشد چرا که با پیش آمدن مشکل در این سیستم و یا نشتی و ترکیدگی ممکن است که خسارت های بسیار زیادی را به بار بیاورد.

پیشنهاد خواندن این مطلب : تعمیر و تعویض منبع انبساط

تعمیر لوله کشی شوفاژ

ثبت درخواست استادکار فوری : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093 ☎️

لوله کشی شوفاژ و جنس لوله

برای اینکه با سیستم لوله کشی شوفاژ بهتر آشنا شوید بهتر است که ابتدا در مورد جنس لوله مورد استفاده در لوله کشی شوفاژ بدانید.به طور کلی لوله کشی شوفاژ با 3 نوع لوله انجام میشود :

  1. لوله فلزی
  2.  لوله پنج لایه 
  3. لوله پلیمری

لوله کشی شوفاژ با لوله فلزی

 لوله های فلزی و یا گالوانیزه یا آهنی یکی از بیشترین لوله هایی هستند که در قدیم و سیستم لوله کشی های ساختمان به کار می رفته است. در واقع در تمامی خانه های قدیمی سیستم های لوله کشی ساختمان را می توان از جنس لوله های فلزی و آهنی دانست. لوله های فلزی  اغلب از جنس فلز با آهن است و استفاده از این لوله ها به دلیل سنگینی و وزن بالا و نحوه نصب لوله کشی و همچنین عمر کوتاه و رسوب و جرم بستن لوله ها در مدت زمان استفاده،کمتر شده است و امروزه برای لوله کشی واحد ها از لوله های آهنی استفاده نمی کنند.

 لوله کشی شوفاژ با لوله سبز

می توان گفت که لوله های پلیمری جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی و آهنی بودند و تا حد زیادی اشکالات و مشکلات لوله های فلزی را نداشتند و این یک مزیت برای این لوله ها به حساب می آمد. لوله های پلیمری لوله سبز به دلیل خاصیت ضد رسوب گیری و جنس پلاستیکی برای لوله کشی شوفاژ و لوله کشی ساختمان بسیار مناسب و کارآمد است . علاوه بر این مزیت ها قیمت لوله کشی شوفاژ با لوله سبز در مقایسه با لوله های فلزی بسیار کمتر است .

تعمیر لوله کشی شوفاژ

ثبت درخواست استادکار فوری : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093 ☎️

لوله کشی شوفاژ با لوله های پنج لایه  

 لوله های پنج لایه نوع جدیدی از لوله‌ها هستند که چند سالی میشود که در سیستم های لوله کشی ساختمان کمورد استفاده قرار میگیرد. این لوله ها علاوه بر این که بسیار سبک و انعطاف پذیر و با صرفه و مقاوم هستند تمام خصوصیات های مورد نظر را در انتقال آب گرم در سیستم گرمایش ساختمان را دارند.

دلایل خرابی لوله کشی شوفاژ و تعویض آن

خرابی و تعویض لوله کشی شوفاژ به چند دلیل انجام میشود :

  • عدم انتقال گرما به شکل یکنواخت
  • نشتی و یا ترکیدگی لوله های شوفاژ
  • فرسوده شدن  و تمام شدن طول عمر سیستم لوله کشی
  • بازسازی ساختمان و جابجایی

 عدم انتقال گرما به شکل یکنواخت در رادیاتور شوفاژ

ی پیش می‌آید که بعد از استفاده از رادیاتور شوفاژ و گذر زمان متوجه می‌شوید که میزان حرارت دهی و بازدهی در رادیاتور شوفاژ به شکل متناسب و یکسان نیست.  این موضوع را از آنجایی که متوجه می شویم که برای مثال به سیستم گرمایشی موتورخانه یا پکیج نزدیک تر هستن گرمایش بیشتری دارندولی شوفاژ ها که آنها بیشتر است گرمایش کمتری را دارند. یکی از دلایل بروز این مشکل می شود فرسوده شدن و رسوب گرفتن لوله های شوفاژ باشد. این مشکل را گاهی با شستشوی سیستم لوله کشی شوفاژ و رسوب گیری آن می‌شود برطرف کرد اما این مشکل نشانه ای برای زمان تعویض سیستم لوله کشی شوفاژ میباشد.

نشتی و یا ترکیدگی لوله شوفاژ 

 نشتی در لوله های شوفاژ می‌تواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد. بیشترین دلیل نشتی و ترکیدگی لوله های شوفاژ مربوط به جنس لوله کشی شوفاژ می باشد . طبق تجربه این مشکل را بیشتر در ساختمان های قدیمی که دارای سیستم لوله کشی شوفاژ از نوع فلزی یا آهنی بودند  بیشتر رخ داده است.

ثبت درخواست استادکار فوری : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093 ☎️

استفاده طولانی مدت از سیستم لوله کشی شوفاژ و کاهش عمر مفید

میتوان گفت هر سیستم لوله کشی یک عمر مفید دارد. این سیستم بعد از مدتی خرابی و نشتی می‌شود .عمر مفید سیستم لوله کشی ساختمان شما تا حد زیادی وابسته به جنس لوله کشی ساختمان شما دارد . برای مثال اگر جنس لوله کشی شوفاژ شما از جنس فلزی یا آهنی باشد طول عمر کمتری را نسبت به لوله های پنج لایه و لوله های سبز دارد .

تغییرات و جابجایی و بازسازی ساختمان

گاهی اوقات دلیل تعویض سیستم لوله کشی شوفاژ می تواند تغییرات و بازسازی ساختمان باشد . این جابه‌جایی و تغییرات گاهی اوقات به دلیل فرسوده شدن سیستم لوله کشی امکان پذیر نمی باشد و شما مجبورید که برای تغییرات و بازسازی ساختمان  اقدام به لوله کشی و جایگزین کردن لوله کشی جدید با لوله کشی قدیم کنید. گاهی اوقات هم نیازمندیم که رادیاتورهای منزل یا دفتر کارمان را جابجا کنیم . در اینجا مجبوریم که لوله کشی شوفاژ را تغییر دهیم.این تغییرات و جابجایی‌ها  ممکن است با اضافه کردن لوله کشی به سیستم لوله کشی قبلی صورت بگیرد و یا نیاز به تعویض کلی سیستم لوله کشی باشد.

تعمیر لوله کشی شوفاژ

نحوه تعویض سیستم لوله کشی شوفاژ

با توجه به دلایلی که  در بالا به آن اشاره کردیم می توان در صورت بروز مشکل اقدام به تعمیر سیستم لوله کشی شوفاژ کنیم . در برخی اوقات نیز تعمیرات لوله کشی شوفاژ به دلیل پوسیدگی و از بین رفتن مقاومت لوله های شوفاژ امکان پذیر نمی باشد .نحوه تعویض سیستم لوله کشی شوفاژ به نحوه لوله کشی شوفاژ وابسته است .در برخی اوقات سیستم لوله کشی شوفاژ از ورودی ساختمان و فلکه های شوفاز کور میشود و سیستم لوله کشی جدید به صورت رو کار و یا توکار جایگزین آن میشود.در برخی اوقات نیز سیستم لوله کشی شوفاژ از محلی که سلامت و مقاومت بیشتری دارد به سیستم لوله کشی جدید متصل میشود.لوله کشی شوفاژ را هم به صورت روکار و هم به صورت توکار انجام میدهند.به طور کلی لوله کشی شوفاژ و تعویض آن به دو صورت است :

  • لوله کشی روکار
  • لوله کشی توکار

ثبت درخواست استادکار فوری : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093 ☎️

لوله کشی روکار برای شوفاژ

سیستم لوله کشی شوفاژ  اگر به صورت رو کار انجام شود هزینه و اجرت کمتری نسبت به لوله کشی توکار برای شما دارد. سیستم لوله کشی شوفاژ به صورت روکار به این صورت است که از محل ورودی شوفاژ ساختمان شما یا محلی که لوله های شوفاژ شما و شیر فلکه شوفاژ ساختمان شما وجود دارد،سیستم لوله کشی شوفاژ توکار یا قدیمی شما از آن محل قطع می شود و سیستم لوله کشی شوفاژ به فلکه های شوفاژ شما متصل میشود. سیستم لوله کشی شوفاژ قدیمی شما در اون کار می ماند و نیازی به کنده کاری و درآوردن این سیستم لولهکشی قدیمی ندارید.یکی از از مواردی که در لوله کشی روکار باید در نظر گرفت مشخص بودن و در نظر بودن لوله های شوفاژ است. برخی از افراد به دلیل اهمیت زیبایی منزل یا دفتر کارشان از انجام لوله کشی روکار شوفاژ صرف نظر می‌کنند.جا می توانید پس از اتمام لوله کشی به صورت روکار از داکت های لوله برای پوشاندن لوله های روکار استفاده کنید.

لوله کشی شوفاژ به صورت توکار

لوله کشی شوفاژ به صورت توکار همانطور که از اسمش مشخص است نیاز به تخریب و کنده کاری مسیر لوله کشی شوفاژ دارد. مسیر کنده کاری لوله کشی شوفاژ میتواند از مسیر لوله کشی قبلی متفاوت باشد . مانند روش لوله کشی روکار از جایی که فلکه های شوفاژ شما و ورودی شوفاژ شما قرار دارد باید کنده کاری شود و لوله کشی جدید را به ورودی واحد شما متصل کرد. بعد از مشخص شدن ورودی شوفاژ شما باید استاد کار لوله کش بهترین مسیر را برای کنده کاری و انجام روده کشی توکار انتخاب کند. مسیر هر چقدر  سر راست تر باشد مقدار کنده کاری برای انجام لوله کشی توکار نیز کمتر می‌شود. پس از اتمام روی کشی توکار و متصل کردن سیستم لوله کشی به ورودی شوفاژ و نصب رادیاتور ها ، مسیر کنده کاری شده توسط استاد کار باید پوشیده شود و مانند روز اول به مشتری تحویل داده شود .

ثبت درخواست استادکار فوری : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093 ☎️

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر لوله کشی شوفاژ و تعویض لوله کشی شوفاژ ✔️ فوری☎️»

  1. سلام بسیار ممنون از مطلب عالیتون بابت تعمیر لوله کشی شوفاژ از خدماتتون استفاده کردیم خوب و تمیز کار کردن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)