تعویض و تعمیر منبع انبساط ✅ با یک تماس 📞

تعویض و تعمیر منبع انبساط غرب تهران

تعویض و تعمیر منبع انبساط

تعویض و تعمیر منبع انبساط از کارهایی است که در تعمیر موتورخانه و شوفاژ و عیب‌یابی موتورخانه به آن پرداخته می‌شود. اگر به خدمات تعمیرات موتورخانه غرب تهران و یا تعمیر رادیاتور شوفاژ نیازمندی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین مدت زمانی مشکل شما رفع شود.تعویض و تعمیر منبع انبساط

درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : 📞 09125001248 📞 09334467449 📞 09354042093 📞

منبع انبساط چیست ؟

همان طور که می دانید انواع منبع انبساط در جهت جلوگیری از ترکیدگی و فشارهای اضافی به سیستم های گرمایشی استفاده می شود . منبع انبساط را بیشتر با نصب شدن در محلی مانند پشت بام می شناسیم . نصب منبع انبساط در پشت بام نیز  یکی از مهمترین اقدامات در نصب و راه اندازی موتورخانه می باشد . نیاز به تعمیر و تعویض لوله کشی رفت و برگشت در منبع انبساط و انسداد لوله کشی منبع انبساط و یا خرابی آن یکی از عوامل مهم و دلایل برای کاهش بازدهی گرمایش در موتورخانه و شوفاژ و در نتیجه آن باعث سرد شدن برخی از رادیاتورها در ساختمان یا تمامی آن ها می شود و در انتها با افزایش فشار بر روی سیستم موتورخانه باعث آسیب به آن و حتی آسیب به دیگ شوفاژ موتورخانه خواهد شد.

منبع انبساط چگونه کار میکند؟

آب موجود در سیستم موتورخانه و یا سیستم شوفاژ تقریباً باید یک میزان ثابت و استاندارد باشد . آب نباید از حد مجازش کمتر شود چرا که در صورت کم کردن آب و نبود آب در سیستم موتورخانه شوفاژ باعث می شود که آسیب های جدی مانند سوراخ شدن دیگ موتورخانه به وجود بیاید .منبع انبساط در موتورخانه وظیفه جبران کمبود آب در سیستم شوفاژ را بر عهده دارد . زمانی که آب سیستم موتورخانه شما از حد مجازش کمتر شود منبع انبساط وظیفه دارد آب کم شده را جایگزین کند . در واقع منبع انبساط برای جلوگیری از فشار به دیگ موتورخانه استفاده می شود . 

لوله کشی و نصب منبع انبساط

لوله کشی منبع انبساط جزئی از خدماتی است که در تعمیرات موتورخانه و شوفاژ باید ارائه شود . معمولاً منبع انبساط در موتورخانه از نوع منبع انبساط باز است که این منبع در پشت بام منزل شما نصب می شود. در منبع انبساط موتورخانه شما از نوع منبع انبساط بسته باشد لوله کشی و نصب آن پول زیادی نداشته و این کار در خود موتورخانه نیز انجام می‌شود و منبع انبساط بسته شما در موتورخانه نصب می شود .پس بطور کل منع های انبساط موتورخانه به دو صورت وجود دارند.

  •  منبع انبساط باز
  • منبع انبساط بسته  

 همانطور که گفتیم منبع انبساط باز در پشت بام نصب می‌شود و باید از موتورخانه تا پشت بام منزل شما لوله کشی شود ولی منبع انبساط بسته در داخل موتورخانه نصب می شود و لوله کشی آن چنانی ندارد .تعویض و تعمیر منبع انبساط

مطلب پیشنهادی خدمات تاسیسات غرب تهران : سرویس و تعمیر منبع کویل دار موتورخانه

تعویض و تعمیر منبع انبساط

نحوه لوله کشی منبع انبساط

لوله کشی منبع انبساط شامل لوله رفت و برگشت و لوله پرکن منبع انبساط می باشد . لوله رفت و برگشت برای منبع انبساط در بسیاری از اوقات از طریق رایزر ساختمان به پشت بام کشیده می شود .برای لوله کشی آب منبع انبساط یا همان پرکن، از آب که در پشت بام قرار دارد یک انشعاب برای منبع انبساط گرفته میشود.لوله کشی منبع انبساط باید توسط لوله های پنج لایه اجرا شود چرا که در عین حال که اجرای آسان تری دارند و قیمت مناسبی دارد باید بگوییم که این دوره ها مقاومت بیشتری در برابر درجه حرارت آب شوفاژ دارد که این یک نوع مزیت و طول عمر بالاتر برای سیستم لوله کشی منبع انبساط به حساب می‌آید.

درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : 📞 09125001248 📞 09334467449 📞 09354042093 📞

روش نصب منبع انبساط

منبع انبساط باز سه سوراخ ورودی و خروجی آب دارند.رفت و برگشت و پرکن انبساط به سوراخ های رفت و برگشت لوله های رفت و برگشت انبساط متصل میشود میزان انبساط آب منبع را کنترل میکند.انشعاب پرکن منبع انبساط نیز به فلوتر یا شناور منبع انبساط متصل می شود تا زمانی که آب منبع انبساط کاهش پیدا میکند شناور منبع عمل کرده و آب از دست رفته را جایگزین کند. بهتر است در هنگام نصب منبع انبساط از یک فرد ماهر با استاد کار در زمینه تعمیر موتورخانه و شوفاژ کمک بگیرید.تعویض و تعمیر منبع انبساط

نصب و تعمیر منبع انبساط

محل نصب منبع انبساط باز ممکن است درخت پمپ موتورخانه در صورت وجود داشتن پمپ باشد. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر در منبع انبساط دو لوله ای پمپ موتورخانه در جهت لوله رفت باشد محل قرارگیری هر دو لوله رفت و برگشت منبع انبساط باید قبل از پمپ نصب شده باشد . اما اگر پمپ موتورخانه در لوله کشی برگشت و منبع انبساط باشد هر دو لوله باید پس از پمپ قرار بگیرند .

 در بسیاری از موارد دیده شده است که به دلیل گرفتگی لوله منبع انبساط، خسارت های بسیار جدی و زیادی را به موتورخانه وارد کرده است. بهتر است در زمان گرفتگی لوله منبع انبساط ، که در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت لوله کشی را تعویض کنید. مسدود شدن مسیر منبع انبساط باعث آسیب به موتورخانه و حتی ترکیدن دیگ موتورخانه می شود .بهتر از منبع انبساط پشت بام را و سیستم لوله کشی آن را عایق بندی کنید.تعویض و تعمیر منبع انبساط

در برخی از سیستم های موتورخانه به جای انتقال منبع انبساط پشت بام و انجام لوله کشی رفت و برگشت برای منبع انبساط در پشت بام منبع انبساط بسته استفاده میشود . منبع انبساط بسته در داخل موتورخانه قرار می گیرد . آب شوفاژ موجود در منبع انبساط بسته که در داخل موتورخانه قرار می گیرد کاملاً تحت فشار می باشد .

درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : 📞 09125001248 📞 09334467449 📞 09354042093 📞

طریقه محاسبه و خرید منبع انبساط مناسب

 بهتر است در زمان سرویس و تعمیر موتورخانه از منبع انبساط موتورخانه نیز بازدید شود.طریقه محاسبه و نصب منبع انبساط برای موتورخانه به اندازه و تعداد دیگهای موتورخانه بستگی دارد. اما نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که بهتر است برای هر دیگ که در موتورخانه وجود دارد یک منبع انبساط اختصاصی در نظر بگیریم چراکه اگر زمانی برای موتورخانه و برای منبع انبساط مشکلی پیش بیاید ، ما مجبور نباشیم تا کل موتورخانه را برای تعمیر و یا تعویض منبع انبساط موتورخانه از کار بیاندازیم . 

 نشانه های مهم در منبع انبساط

در منبع انبساط نشانه های وجود دارد که اگر با آنها مواجه شدید سریعاً این موارد را با یک استاد کار تعمیر موتورخانه و شوفاژ در میان بگذارید چرا که بسیار مهم هستند. یکی از نشانه هایی که باید سریعاً به آن توجه کرد و برای تعمیر آن اقدام کرد و سرریز شدن آب از منبع  انبساط می باشد . یکی دیگر از نشانه ها سرد شدن تدریجی رادیاتورهای شوفاژ می باشد .در زمستان بهتر است که منبع  انبساط موتورخانه را که در پشت بام نصب شده است هر چند وقت یکبار بازدید کنید . معمولاً به  دلایل مختلف ممکن است که منبع انبساط شما دچار خراب شده باشد برای مثال به دلیل سرمای بیش از حد دچار ترکیدگی شده باشد و یا شناور منبع انبساط دچار ایراد شده باشد . هرگاه آب منبع انبساط سرریز کند , احتمالا به خاطر سوراخ شدن منبع موتورخانه میباشد.تعویض و تعمیر منبع انبساط

تعویض و تعمیر منبع انبساط غرب تهران

نکات مهم در مورد منبع انبساط

  • منبع انبساط معمولاً در حجم های متفاوت از ۸۰ لیتر تا ۲۰۰ لیتر موجود است
  • برای سیستم های بزرگ موتورخانه از منبع انبساط با حجم بزرگتر استفاده میشود
  • گرفتگی لوله های منبع انبساط بسیار مهم است . در صورت گرفتگی لوله منبع انبساط لوله قدیمی با جایگزین لوله جدید تعویض شود .
  • هر منبع انبساط برای یک دیگ موتورخانه در نظر گرفته شود .
  • منبع انبساط از جنس ورق گالوانیزه آلومینیوم و یا جنس پلیمر در بازار موجود است .

بهتر است هر چند وقت یک بار منبع انبساط را چک کنید. ممکن است بدون اینکه بدانید که منبع انبساط موتورخانه شما دچار ایراد شده باشد . بی منبع انبساط می‌تواند آسیب‌های جدی به موتور خانه وارد کند .

درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : 📞 09125001248 📞 09334467449 📞 09354042093 📞

برای تعمیر و سرویس موتورخانه و شوفاژ و تعمیر و تعویض منبع انبساط و نصب منبع انبساط می توانید با ما تماس بگیرید  . 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)