تعمیر پمپ پکیج | سرویس پمپ پکیج | عیب یابی پمپ پکیج

تعمیر پمپ پکیج

تعمیر پمپ پکیج

تعمیر پمپ پکیج یا تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج یکی از خرابی هایی است که در تعمیر پکیج به آن بر میخوریم . خرابی پمپ پکیج میتواند باعث اختلال در سیستم و عملکرد پکیج شود .تعمیر پمپ پکیج یا تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج از جمله خرابی هایی است که در پکیج ها اتفاق می افتد و باید توسط استادکار مجاز تعمیر شود.

در این مطلب از خدمات تاسیسات غرب تهران به بررسی پمپ پکیج ، روش تعمیر پمپ پکیج ، آموزش تعمیر پمپ پکیج ، انواع پمپ پکیج ، قطعات پمپ پکیج ، وظیفه و کاربرد پمپ پکیج ، عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج و… میپردازیم تا در انتها به تمامی سوالات شما جواب بدهیم.

تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج

تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج که یکی از اصلی ترین قطعات پکیج است بسیار مهم است.تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج باید با دقت عیب یابی شود و سپس به تعمیر آن اقدام کنیم.تشخیص اشتباه خرابی های پکیج و تعمیر پکیج به صورت نادرست میتواند باعث خسارت بیشتر به دستگاه شود و یا باعث هدر رفتن هزینه های شما شود.

در تعمیر پمپ پکیج باید دقت کنیم که مشکل آن از کدام قطعه است و آیا علت عدم کارکرد درست دستگاه پکیج به پمپ پکیج مربوط میشود یا خیر؟

انواع پمپ پکیج دیواری

بر روی دستگاه های پکیج از سه مدل پمپ استفاده میشود :

  • پمپ پکیج مدل گراندفوس
  • پمپ پکیج مدل داب
  • پمپ پکیج مدل ویلو

مدل های مختلف این پمپ ها بر روی دستگاه های مختلفی نصب است.نکته مهم این است که اگر قصد تعویض پمپ پکیج را دارید بهتر است که همان پمپی که بر روی دستگاه نصب است را مجددا تهیه کنید و نصب کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید .

در برخی موارد توسط استادکار امکان تعویض مدل پمپ وجود دارد ، این کار اگر با مشورت استادکار باشد و توسط او صورت بگیرد مشکلی را به وجود نمی آورد.تعمیر پکیج بوتان

پمپ پکیج چه کاربردی دارد؟

همان طور که گفتیم پمپ پکیج از مهمترین قطعات پکیج است.وظیفه پمپ پکیج چرخش و جریان دادن آب درون مدار سیستم گرمایش است.هنگامی که آب مدار گرمایش یا همان شوفاژ درحال گردش است در اثر گردش حرارت مناسب خودش را از دست میدهد به همین جهت باید این آب مجددا به دستگاه برگردد تا دمای آن به دمای تنظیم شده برسد و مجددا وارد مدار شود.

پمپ سیرکولاتور پکیج چیست ؟

پمپ پکیج این وظیف را بر عهده دارد که آب را در این مدار به گردش درارد و پس از آن مجددا به دستگاه برگرداند و همچنین با وجود پمپ گردش آب و رساندن آب به رادیاتور ها سریع تر و بدون افت فشار انجام میشود.عملکرد پمپ پکیج در پکیج های تک مبدله و دو مبدله تفاوت دارد.تعمیر پکیج غرب تهران

کارکرد پمپ پکیج در حالت تابستانه و زمستانی

برخی از افراد نظرشان این است که پمپ پکیج تنها در حالتی کاربرد دارد که پکیج در حالت زمستانی فعال باشد اما باید در این مورد بین پکیج های تک مبدله و دو مبدله فرق بزاریم. در پکیج های تک مبدله از آنجایی که ما یک مبدل برای گرم شدن آب مصرفی و گرم شدن شوفاژ ها داریم ، عملکرد پمپ پکیج تنها در حالت زمستانی میباشد و زمانی که حالت تابستانی قرار بگیرد پمپ پکیج فعالیتی ندارد.

اما در پکیج های دو مبدله ، پمپ پکیج هم در حالت زمستانی و هم در حالت تابستانی فعالیت دارد.علت کارکرد پمپ در حالت تابستانه این است که باید برای گرم شدن آب مصرفی ، پمپ پکیج آب سیستم گرمایشی را در مبدل جریان دهد و اگر پمپ شما در پکیج های دو مبدله خراب شود باعث گرم نشدن آب مصرفی خواهد شد.

قطعات پمپ پکیج دیواری

پمپ پکیج از قطعات زیر تشکیل شده است :

  • کیسینگ

کیسینگ قسمت بیرونی و پوسته پمپ است .

  • یاتاقان ها

یاتاقان ها بخشی از پمپ هستند که تمامی پمپ ها از آن برای چرخش استفاده میکنند.

  • روتور پمپ

روتور پمپ یکی از مهمترین قسمت های پمپ است که عمده خرابی های پمپ از همین قسمت است و اگر خرابی پمپ از این قسمت باشد با تعویض روتور تعمیر پمپ پکیج انجام میشود و دیگر نیاز به تعویض کامل پمپ پکیج برای تعمیر پمپ پکیج نمیباشد.روتور پمپ پکیج وظیفه چرخش آب را بر عهده دارد.

  • استاتور

استاتور بخش الکتریکی پمپ پکیج است و در واقع همان بخش سیم پیچ ها است.

  • هوزینگ چرخش آب

هوزیرپ قسمتی است که پروانه روتور در آن قرار میگیرد و آب از آن جا وارد پمپ و از همان قسمت پخش میشود.

تعمیر پمپ پکیج

عیب یابی پمپ پکیج

برخی از عیوبی که ممکن است درون پمپ پکیج به وجود بیاید و نیاز به تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج باشد :

  • نشتی آب از پمپ پکیج

یکی از مشکلاتی که در پمپ ها وجود دارد همین مشکل نشتی است. نشتی از پمپ پکیج ممکن است به دلیل خرابی اورینگ ها ، پوسدگی قطعات ، نصب نادرست و غلط پمپ ، خرابی کاسه نمد پمپ پکیج باشد.ممکن است نشتی پکیج از محل اتصالات آن باشد که بایدبه صورت دقیق بررسی شود.

  • خاموش بودن کامل پمپ پکیج

خاموشی پمپ به طور کامل یعنی پمپ در هیچ مرحله ای شروع به کار و استارت نداشته باشد. این مورد از عوامل مختلفی میتواند باشد و باید مورد بررسی توسط استادکار قرار بگیرد.

  • کاهش دما

کاهش دما ممکن است به دلیل جرم گرفتن و عدم سرویس پمپ باشد بهتر است که اقدام به سرویس و تعمیر پکیج کنید تا دستگاه در حالت ایده آل و صحیح عمل کند و اینگونه فشار بر روی دستگاه نمی آید.

  • سر و صدای زیاد پمپ پکیج

خرابی روتور پمپ پکیج ، هواگرفتن پمپ پکیج ، وجود جرم و رسوبات در پمپ از دلایل سر و صدای غیر عادی پمپ پکیج باشد. بهتر است در زمان وجود سر و صدای پکیج آن را خاموش کنید و از ادامه فعالیت دستگاه جلوگیری کنید.

تعمیر پمپ پکیج

علل خرابی پمپ سیرکولاتور پکیج

  • بسته شدن و مسدود شدن مسیر رفت و برگشت پمپ

در صورتی که مسیر رفت پمپ مسدود شده باشد پمپ باید فشار زیادی را به خود بیاورد تا آب را به جریان بیندازد و همچنین این مورد باعث میشود که آب به پکیج نرسد و پمپ دستگاه فشار زیادی را تحمل میکند و به همین دلیل دچار خرابی میشود.

  • عدم استفاده از فیلتر در مسیر برگشت به پمپ

در مطالب قبلی اشاره کردیم که برای پکیج باید حتما از فیلتر های مناسب در مسیر برگشت شوفاژ به پمپ استفاده کنیم و با این کار از ورود رسوبات و جرم به درون پمپ جلوگیری کنیم.

  • عدم سرویس درست و به موقع پمپ و دستگاه پکیج

عدم سرویس دستگاه پکیج باعث میشود که به مرور زمان فشار زیادی به ستگاه بیاید تا بخواهد آب را گرم کند و یا وظیفه خود را انجام دهد . بهتر است سرویس درست و به موقع و اصولی را در نظر داشته باشیم و آن را پشت گوش نیندازیم .

  • کارکرد بدون آب دستگاه پکیج

همیشه دقت کنید که دستگاه پکیج باید درون آن آب وجود داشته باشد ، کارکرد بدون آب پکیج باعث میشود پمپ دستگاه اغ کند و دچار خرابی و مشکل شود.

  • عدم استفاده از جنس مرغوب

در تعویض و تعمیر پمپ پکیج دقت کنید از قطعات با کیفیت و اورجینال استفاده کنید و عدم استفاده از قطعات با کیفیت منجر به خرابی دستگاه در مدت زمان کوتاهی میشود.

با خرابی پمپ سیرکولاتور چه کنیم ؟

در بسیاری از اوقات تشخیص درست خرابی پمپ پکیج میتواند به تعمیر پمپ پکیج کمک کند در برخی موارد مانند سوختن پمپ پکیج دیگر تعمیر پکیج امکان ندارد و باید اقدام به تعویض پم پکیج با همان نمونه کنید. تقریبا تنها مواردی که نشان دهنده سوختگی پمپ پکیج است ، پریدن فیوز با روشن شدن دستگاه ، ورود آب به قسمت استاتور پمپ و بوی سوختگی شدید پمپ پکیج است. استادکاران ما تا حد امکان به تعمیرات قطعات میپردازند اما اگر زمانی به شما توصی کردند که اقدام به تعویض قطعه ای کنید بهتر است که حتما به فکر تعویض پمپ پکیج خود باشید.

هزینه تعمیر پمپ پکیج

هزینه تعمیر پمپ پکیج به خرابی آن بستگی دارد و باید پس از بررسی و کارشناسی توسط استادکار اعلام هزینه شود. ما در خدمات تاسیسات غرب تهران ، همواره هوای مشتریان خودمان را داریم و تا حد امکان از هزینه های زیادی برای مشتریان جلوگیری میکنیم و اگر قطعه ای با تعمیرات مشکل آن حل میشود حتما اقدام به تعمیرات خواهیم کرد که هزینه کمتری را برای مشتریان به وجود بیاوریم.

تعمیر پمپ پکیج

نکات مهم در خرید و تعمیرات پمپ پکیج

  • حتما از برند های معتبر و با کیفیت برای خرید پمپ پکیج و یا تعویض قطعات آن استفاده کنید.
  • جهت خرید پمپ پکیج حتما دقتن کنید که مشخصات پمپ خریداری شده با پمپ موجود روی دستگاه یکسان باشد تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.
  • حتما پمپی که خریداری میکنید به یاد داشته باشید که دارای گارانتی باشد.
  • بهتر است بعد از خرید پمپ برای تعویض آن از یک استادکار مجاز و ماهر کمک بگیرید.
  • پیشنهاد ما این است که حتما همان برند و همان مشخصات پمپ را برای پکیج خود تهیه کنید.
  • اگر تجربه و یا مهارتی در زمینه های فنی و یا تعمیرات ندارید بهتر است خرید پمپ پکیج را به یک استادکار ماهر بسپارید تا بهترین پمپ را برای شما تهیه کند.
  • در بازار پمپ هایی با قیمت پایین موجود است که شما را با مشکلات مجدد رو به رو میکند بهتر است از این پمپ ها استفاده نکنید.
تعمیر پمپ پکیج

تنظیم پمپ پکیج

پمپ های پکیج دارای سه دور هستند . دکمه مشخص شده روی پمپ وظیفه تنظیم پمپ را بر عهده دارد و اگر روی سه باشد در واقع پمپ در بالاترین سرعت خود کار میکند. به صورت عادی و درست باید پمپ بر روی درجه سه فعال باشد ولی در برخی مواقع در صورت تایید استادکار ماهر میتوان پمپ را بر روی درجه 2 تنظیم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)