تعویض ترموستات موتورخانه

تنظیم ترموستات موتورخانه – پمپ و دیگ ✅24ساعته و فوری☎️

تنظیم ترموستات موتورخانه

تنظیم ترموستات موتورخانه

تنظیم ترموستات موتورخانه ، تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه و تنظیم ترموستات پمپ موتورخانه یکی از اموری است که در تعمیر و راه اندازی موتورخانه شوفاژ و با تغییر فصل باید انجام شود . تنظیم موتور خانه و تغییر فصل آن باعث می شود تا موتورخانه در بهترین و ایده آل ترین حالت کار کند و بهترین بازدهی را در اختیار شما قرار دارد.

دمای موتورخانه توسط ترموستات ها تنظیم می شود . امر تنظیم ترموستات موتورخانه یکی از امور مهمی است که در سرویس و تعمیر موتورخانه به صورت دوره ای و در فصل زمستان و تابستان انجام می شود . تنظیم ترموستات موتورخانه بیشتر در زمان تغییر فصل اتفاق می افتد .

در زمان آغاز فصل زمستان برای داشتن هوای گرم در درون منزل اقدام به تنظیم ترموستات موتورخانه می کنیم . تنظیم ترموستات موتورخانه (تعمیر موتورخانه و شوفاژ)

☎️ ثبت درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093☎️

تنظیم ترموستات موتورخانه

ترموستات چیست ؟

در سیستم های حرارت مرکزی برای تنظیم و کنترل درجه حرارت و دمای آب، از ترموستات ها در جهت اعمال کنترل آن ها استفاده میشود و تنظیم بودن آن ها بسیار در بازدهی موتورخانه اهمیت زیادی خواهد داشت.

ترموستات در واقع یک قطعه ای است که بیشتر بر روی دیگ موتورخانه و یا کلکتور موتورخانه نصب میشود و برای قطع و وصل کردن تغییر درجه حرارت و یا به عبارت دیگر وسیله‌ای برای کنترل درجه حرارت سیستم گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار می گیرد .(تعمیر رادیاتور شوفاژ)

تنظیم نبودن ترموستات ها میتواند آسیب و خسارت زیادی را به موتورخانه برساند و از طرف دیگر ممکن است که آب مصرفی گرم در ساختمان در حد مطلوب نباشد و یا حرارت سیستم شوفاژ و رادیاتور در حد رضایت ساکنین نباشد.

ترموستات موتورخانه چیست ؟

موتورخانه نیاز به تنظیم تنظیم ترموستات موتورخانه و دما و کنترل درجه حرارت دارد. به همین دلیل ما در موتورخانه نیز برای تنظیم و کنترل درجه از ترموستات استفاده میکنیم. ترموستات هایی که در موتورخانه استفاده می شود  دو نوع می باشند:

  •  ترموستات دیگ یا مشعل
  • ترموستات پمپ شوفاژ
تنظیم ترموستات موتورخانه

انواع ترموستات موتورخانه

در موتورخانه ها، پمپ های موتورخانه اعم از پمپ شوفاژ مانند مشعل موتورخانه با ترموستات کنترل خواهد شد و مستقل از شرایط آب و هوایی، کارکرد مشعل و نیاز ساکنین ساختمان، همواره به صورت اتومات و به کمک ترموستات ها کنترل می شوند.

یکی از موارد مهم در کنترل کارکرد پمپ، میزان تفاوت دما ای است که پمپ تا هنگام جبران این تفاوت درجه دما ، روشن و در حال کار کردن است. این تفاوت دما و درجه حرارت ناشی از دو دمای رفت و برگشت آب گرم یا آب دیگ است. 

ترموستات ها در واقع ، دستگاه حسگر و سنجش دما هستند که به صوت اتومات و طبق دمایی که برای آن ها تعیین شده است ، فرمان قطع در دمای معینی که روی آن تنظیم شده است را می دهد. در ادامه با انواع ترموستات های موتورخانه آشنا می شویم.

ترموستات جداری موتورخانه

در اين نوع ترموستات نصب آن ها معمولا روی جدار لوله برگشت موتورخانه است و البته باید به صورت صحیح نصب شود تا در تشخیص دمای حرارت آب و لوله اشتباهی رخ ندهد. نکته مهم در نصب این ترموستات ها این است که بهتر است قبل از نصب ابتدا روی لوله مورد نظرتان را تمیز کنید که این کار را میتوانید با فرچه سیمی و یا سمباده انجام دهید.

تنظیم این نوع از ترموستات ها بدین نحو استکه معمولا باید تا 10 الی 15 درجه از میزان حرارت ترموستات دیگ کمتر باشد.یعنی اگر ترموستات دیگ بر روی 70 تنظیم شده است ، ترموستات پمپ باید بر روی 55 الی 60 تنظیم شود.

در این شرایط زمانی که دما و حرارت آب برگشت از لوله های شوفاژ کمتر از 55 الی 60 درجه باشد ترموستات روشن خواهد شد و به پمپ اجازه کارکردن و چرخش آب را خواهد داد. و پس از این که دمای آب به بالای 60 درجه رسید ترموستات قطع و پمپ خاموش خواهد شد.

اگر دمای تنظیم شده برای ترموستات پمپ کمتر از حد استاندارد باشد ، پمپ بیشتر از حد استاندارد روشن و کار خواهد کرد و باعث افزایش صرف برق موتورخانه و فرسودگی زود هنگام پمپ خواهد شد. اما اگر دمای آن با دمای ترموستات دیگ یکسان باشد چه پیش می آید؟

اگر دمای این دو ترموستات به یک اندازه باشد به دلیل اینکه اختلاف دمایی دیگر وجود نخواهد داشت پمپ باید به صورت یکسره و بدون خاموشی کار کند تا دمای دیگ و آب در حال چرخش هیچ اختلافی نداشته باشد. اگر باز هم فرض کنیم که دمای ترموستات پمپ بیشتر از ترموستات دیگ است در این صورت باز هم پمپ به صورت یکسره روشن خواهد ماند.

تنظیم ترموستات موتورخانه

ترموستات دیگ

ترموستات دیگ که به ترموستات مستغرق هم معروف است به جهت تنظیم میزان درجه و دمای آب ومایع طراحی شده است. این ترموستات بر روی دیگ و در تاسیسات مرکزی موتورخانه نصب خواهد شد. وظیفه این ترموستات اندازه گیری دمای آب دیگ و فرمان دادن به مشعل برای کارکردن و روشن شدن است.

این ترموستات دارای حسگری است که داخل دیگ قرار میگیرد و از طریق آن حسگر دمای آب داخل دیگ را اندازه گیری میکند و در صورت کاهش دمای آن و کمتر شدن دمای آب از میزان تعیین شده برای ترموستات ،اقدام به روشن کردن مشعل و جبران دمای از دست رفته میکند.

تنظیم دمای ترموستات دیگ باید به صورت استاندارد انجام شود و هرگز نباید برای به دست آوردن بازدهی بیشتر از موتورخانه اقدام به زیاد کردن خودسر و بیش از حد دمای دیگ کرد چرا که حرارت بالای آن باعث ترکیدن و آسیب به دیگ خواهد شد.


نحوه کارکرد ترموستات مشعل موتورخانه

فرض کنید که تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه خود را روی ۵۰ درجه گذاشته اید. در این حالت مشعل موتورخانه شروع به کار کرد و آب درون دیگ را گرم میکند . با رسیدن آب به درجه ای که مشخص کردید یا همان ۵۰ درجه تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه به مشعل دستور خاموشی می دهد.

در زمان مصرف مجددا دمای آب موتورخانه کاهش پیدا می‌کند و در اینجا مجدد تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه در این حالت به مشعل دستور روشن شدن میدهد تا مجدداً آب درون دیگ به دمای ۵۰ درجه برسد .

☎️ ثبت درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093☎️

نحوه کار کردن ترموستات پمپ شوفاژ

در ترموستات های جداری یا ترموستات هایی که روی لوله آب برگشت از رادیاتورها نصب شده است، نحوه کار ترموستات جداری یا همان ترموستات پمپ شوفاژ این‌گونه است که زمانی که دمای آب برگشتی شوفاژاز دمای مشخص کمتر باشد

به پمپ سیرکولاتور دستور میدهد که روشن شود و آب درون دیگ را که گرم است به رادیاتور ها و سیستم گرمایش انتقال دهد تا آب شوفاژ ها و رادیاتور ها به حد مشخص و تنظیم شده برسد. تنظیم ترموستات موتورخانه

لزوم تنظیم درست و استفاده از ترموستات در موتورخانه

باید گفت که به طور کل برای تنظیم درجه حرارت در سیستم های گرمایشی مرکزی مانند موتورخانه باید از تجهیزات و ملزومات کاربردی و بهینه استفاده کرد .بر همین اساس است که استفاده از ترموستات موتورخانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

چرا که یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای اعمال کنترل و مدیریت دما و تنظیم حرارت آب شوفاژ و موتورخانه می باشد .علاوه بر این تنظیم و عملکرد صحیح ترموستات موتورخانه چه برای قطع همانند مشعل و چه برای پمپ شوفاژ بسیار مهم است . عملکرد صحیح ترموستات ها و تنظیم درجه آب و حرارت موتورخانه باعث افزایش بازدهی موتورخانه و کاهش مصرف در خانه می شود .


قیمت ترموستات پمپ موتورخانه

قیمت ترموستات موتورخانه بسته به نوع آن ، کیفیت و برند آن تغییر خواهد کرد و باید دید که نیاز موتورخانه شما به چه نوعی از ترموستات است و همان را استفاده کرد.استفاده از ترموستات های متفرقه ممکن است باعث به هم ریختن دمای موتورخانه ، افزایش مصرف برق و گاز و کاهش بازدهی موتورخانه شود.

پیشنهاد میکنیم اگر نیاز به تعویض ترموستات موتورخانه دارید حتما از برند های معتبر و برند هایی مانند برند ایتالیایی استفاده کنید تا از درد سر های خرابی ترموستات را نداشته باشید.

تفاضل درجه دیگ شوفاژ با درجه پمپ

در بالا به این مورد اشاره کردیم که میزان تفاوت دما در ترموستات های موتورخانه باید بین 10 الی 15 درجه باشد که همیشه دمای ترموستات پمپ باید کمتر از دمای ترموستات دیگ باشد در زیر به مواردی که در تنظیم و تغییر فصل موتورخانه لازم است بدانید را اشاره خواهیم کرد.

نحوه تنظیم ترموستات موتورخانه

 همانطور که گفتیم به طور کل برای تغییر فصل باید موتورخانه نیز تنظیم شود تا بهترین حالت کارکرد خود را داشته باشد . دمای دیگ موتورخانه در فصل پاییز بهتر از برای درجه شوفاژ بین ۶۰ تا ۷۰ درجه تنظیم شود برای پمپ سیرکولاتور نیز باید همیشه ۱۰ الی ۱۵ درجه از دمای دیگ و مشعل پایین‌تر باشد . 

با سرد شدن هوا و تغییر فصل به فصل زمستان باید درجه دمای موتورخانه بین ۷۰ تا ۸۵ تنظیم شود . اگر موتورخانه شما در این بازه دمایی بازدهی خوبی ندارد باید به کارکرد صحیح موتورخانه شک کرد.

برای مثال اگر در فصل زمستان آب گرم مصرفی شما زمان زیادی را طول میکشد تا گرم شود باید بررسی کرد که اگر ساختمان به لوله  برگشت آبگرم مادر حزب باشد احتمالاً پمپ سیرکولاتور موتورخانه خراب است و باید تعمیر یا تعویض کرد. تنظیم ترموستات موتورخانه

اختلاف دما بین ترموستات پمپ و مشعل همیشه باید وجود داشته باشد . دمای پمپ سیرکولاتور باید ۱۰ الی ۱۵ درجه از دمای مشعل کمتر باشد.

تنظیم ترموستات موتورخانه

  محل نصب ترموستات موتورخانه کجاست؟

در موتورخانه محل نصب ترموستات ها مشخص است.ترموستات مستغرق که مربوط به تنظیم دمای دیگ است باید روی دیگ نصب شود.ترموستات جداری نیز باید بر روی لوله برگشتی شوفاژ نصب گردد. تنظیم ترموستات موتورخانه

☎️ ثبت درخواست استادکار تعمیر موتورخانه و شوفاژ : ☎️ 09125001248 ☎️ 09334467449 ☎️ 09354042093☎️

تعمیر و سرویس موتورخانه شوفاژ

اگر برای رفع خرابی موتورخانه شوفاژ خود نیاز به استادکاران ماهر در زمینه تعمیرات موتورخانه و شوفاژ دارید میتواننید از خدمات تاسیسات غرب تهران و استادکاران ما کمک بگیرید.خدمات تعمیر موتورخانه و شوفاژ توسط استادکاران با تجربه و ماهر سبب شده است تا مشتریان ما از نحوه عملکرد ما رضایت داشته باشند.

سعی استادکاران ما در خدمات ارائه شده توسط ان ها کم کردن هزینه های تعمیرات تا حد ممکن می باشد.خدمات ارائه شده در زمینه تعمیرات موتورخانه و شوفاژ به صورت کامل می باشد و برای رفع تمامی مشکلات خود میتوانید روی ما حساب بازکنید.

برخی از خدمات تعمیر موتورخانه و شوفاژ

  • تعمیر موتورخانه
  • سرویس موتورخانه
  • راه اندازی شوفاژ و سیستم گرمایش
  • عیب یابی سیستم موتورخانه و شوفاژ
  • خدمات مشعل
  • خدمات پمپ سیرکولاتور
  • منبع دوحداره و منبع کویل دار
  • و تمامی خدمات مورد نیاز در موتورخانه و شوفاژ
تنظیم ترموستات موتورخانه
تعمیر و نگهداری موتورخانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)