تعمیر مشعل موتورخانه

تعمیر مشعل موتورخانه در تهران |سرویس24ساعته +عیب یابی تخصصی

تعمیر مشعل موتورخانه در تهران

تعمیر مشعل موتورخانه

تعمیر مشعل موتورخانه و سرویس مشعل موتورخانه یکی از اقداماتی است که در جهت رفع مشکلات مختلفی است که برای مشعل موتورخانه به وجود می آید و عملکرد و انجام وظایف مشعل که برای گرم کردن و تامین آب گرم داخل بویلر استفاده میشود ، انجام میشود.

سرویس و تعمیر مشعل موتورخانه از اقدامات مهمی است که در تاسیسات موتورخانه باید در نظر بگیریم ، با اینکه سرویس مشعل موتورخانه باید به طور منظم در جهت عملکرد درست انجام شود اما گاهی اوقات با وجود انجام سرویس های منظم باز هم ممکن است مشعل دچار خرابی و مشکل بشود.

پیشنهاد ما این است که همیشه برای جلوگیری از خرابی مشعل موتورخانه سرویس به موقع انجام بدهید و در سرویس مشعل موتورخانه(گازی وگازوئیلی )از یک استادکار ماهر تعمیر موتورخانه شوفاژ کمک بگیرید.

تعمیر مشعل موتورخانه در تهران

تعمیر مشعل موتورخانه در تهران ، سرویس مشعل موتورخانه در تهران و یا نصب مشعل موتورخانه از خدماتی است که توسط مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران ارائه میشود. این خدمات توسط استادکاران ماهر و با تجربه انجام میشود ،

دلیل این امر که ما از استادکاران متخصص تعمیر موتورخانه کمک میگیریم این است که تعمیر مشعل موتورخانه و یا سرویس مشعل موتورخانه از جمله کارها و خدماتی است که باید با دقت بالا و توسط فردی انجام شود که ماهر و حاذق باشد و بتوند به خوبی عیب این سیستم پیچیده را پیدا کند و با یک بار تعمیر مشکل آن را از بین ببرد.

برای تعمیر مشعل موتورخانه در تهران و یا سرویس مشعل موتورخانه در تهران میتوانید با ما تماس بگیرید ، کلیه خدمات ما به صورت شبانه روزی خواهد بود تا در مواقع ضروری بتوانیم کمک حال مشتریان عزیزمان باشیم.

قیمت و هزینه تعمیر مشعل موتورخانه

خدمات مربوط به تعمیر ، سرویس و نصب مشعل موتورخانه به دلیل وجود مشکلات متنوعی که برای آن به وجود می آید و به دلیل داشتن مدل ها و برند های مختلفی که دارد و همچنین برای خدمات نصب ، با توجه به تفاوت محل نصب آن ها ، میتواند هزینه های مختلفی داشته باشد و نمیتوان برای آن نرخ معینی را در نظر بگیریم و قیمت دقیقی برای نصب و تعمیر و سرویس مشعل اعلام کنیم.

شما مشتریان عزیز میتوانید با تماس با کارشناسان مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران با شماره های 09125001248 / 09354042093 / 09334467449 مشکل خود را توضیح بدهید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند.مجموعه ما و استادکاران ما تمامی خدمات را با هترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما ارائه خواهند داد.

چنانچه نیاز به ثبت درخواست برای تعمیرات و یا سرویس داشتید و یا اگر در مورد خدمات ما سوالی داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید.

تعمیر مشعل موتورخانه

مشعل موتورخانه چیست؟

مشعل موتورخانه یکی از قطعات و اجزای مهم در موتورخانه است ، وظیفه این قطعه مهم در تاسیسات ساختمان ، گرم کردن و تامین آب گرم مورد نیاز سیستم گرمایش است.این قطعه بسیار مهم بر روی دیگ یا بویلر نصب میشود و به همراه ان یک ترموستات نیز روی دیگ نصب خواهد شد که مشعل از طریق آن ترموستات روشن و خاموش خواهد شد.

ترموستات مشعل برای تعیین دمای مد نظر شماست و در زمانی که ترموستات تشخیص دمای پایین تر از آنچه که شما تعیین کردید را بدهد ، مشعل روشن خواهد شد و مجددا دما به همان دمایی میرسد که شما توسط ترموستات تنظیم کرده اید.ما نمونه این سیستم را درون پکیج نیز داریم و در تعمیر پکیج نیز ممکن است مشعل پکیج دچار خرابی باشد.

انواع مشعل موتورخانه

مشعل ها به صورت کلی در دو نوع وجود دارد :

  • مشعل گازی
  • مشعل گازوئیلی

تفاوتی که باعث به وجود آمدن انواع مشعل شده است در وقاع نوع سوخت مورد استفاده آن ها خواهد بود ، همانطور که در بالا دسته بندی کردیم ، مشعل در دو نوع گازی و گازوئیلی مورد استفاده قرار میگیرد.امروزه بیشترین نوع مشعل مورد استفاده مشعل گازی است به همین دلیل در کنار تعمیر پمپ موتورخانه ، تعمیر مشعل گازی و سرویس مشعل گازی به مراتب پر تقاضا تر است.

تعمیر مشعل گازسوز

مشعل گازی یا مشعل گازسوز یکی از انواع مشعل ها است که امروزه به دلیل ورود لوله کشی گاز در اکثر نقاط ، از این نوع مشعل استفاده میشود.مشعل گازی با استفاده از گاز طبیعی لوله کشی شده کار میکند.

مشعل های گاز سوز با عبور گاز از فیلتر گاز توسط شیر برقی گاز کنترل خواهند شد و به وسیله دمنده ای که روی آن نصب شده است هوای مورد نیاز نیز تامین میشود و اینگونه مشعل روشن و شروع به کار میکند.

سرویس مشعل موتورخانه در تهران

تعمیر مشعل گازوئیلی

مشعل گازوئیلی در مناطقی نصب میشود که در آنجا لوله کشی گاز انجام نشده باشد، با توجه به گسترش شبکه لوله کشی گاز امروزه دیگر کمتر از این نوع مشعل ها استفاده میشود.همانطور که از اسم این نوع مشعل مشخص است ، از سوخت گازوئیل برای احتراق بهره میبرد.

مزیت این نوع از مشعل ها این است که به دلیل بهره بردن از سوخت گازوئیل ، حرارت و بازدهی بسیار بالاتری نسبت به مشعل های گازی دارند اما عیب آن نوع سوخت مورد استفاده آن است.

قطعات مشعل موتورخانه

مشعل موتورخانه از قطعات مختلفی تشکیل شده است تا فرایند تشکیل شعله و تامین آب گرم مصرفی انجام شود ، مشعل گازی از اجزای مختلفی مانند :

  • الکترود جرقه
  • یون
  • الکتروموتور
  • رله و ترانس
  • ونتیلاتور
  • شیر مغناطیسی
  • و…

تشکیل شده است. همانطور که گفتیم در مشعل ها نوع سوخت آن ها باعث ایجاد تفاوت در انواع مشعل ها میشود به همین جهت تفاوت در نوع سوخت باعث میشود که قطعات مشعل گازسوز و قطعات مشعل گزوئیلی با هم تفاوت داشته باشند.

در مشعل گازی به دلیل نیاز به هوا برای احتراق ، هوای مورد نیاز از طریق یک ونتیلاتور تامین میشود. هوا توسط یک دمپر کنترل میشود و میزان سوخت نیز توسط یک شیر برقی کنترل میشود. مشعل های گازوئیلی نیز از اجزای مختلفی تشکیل شدند ، این اجزا مانند فن ، پمپ گازوئیل ، فتوسل ، منبع گازوئیل و… هستند.

عیب یابی و تعمیر مشعل موتورخانه

برای تعمیر مشعل موتورخانه اولین کار قبل از هر چیزی ، عیب یابی مشعل موتورخانه است.عیب یابی مشعل موتورخانه باید به صورت دقیق و درست باشد چرا که مشکلاتی وجود دارد که میتواند دلایل متنوعی داشته باشد به همین دلیل باید علت اصلی مشخص شود.

خرابی های مشعل میتواند به کلی باعث خرابی و خاموشی مشعل باشد و هم میتواند باعث بد کار کردن و ناقص کار کردن مشعل بشوند.پیشنهاد ما این است که حتما به دلیل حساسیت بالای مشعل موتورخانه ، قبل از هر اقدامی با یک استادکار ماهر تماس بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

در زیر برخی از موارد و خرابی های شایع در خرابی مشعل موتورخانه و عیب یابی آن را مشاهده میکنید :

ردیفخرابی و مشکلعلت خرابیرفع خرابی
1ناقص بودن شعله مشعل گازوئیلی1- کم بودن فشار گاز
2- کیپ شدن نازل سوخت
بررسی بخش های مربوط به نازل و تامین سوخت
2ناقص بودن شعله مشعل گازی1- مشکل فیلتر
2- مشکل نازل سوخت
3- مشکل لوله کشی گاز
پس از بررسی و سرویس نازل سوخت و باقی موارد مرتبط اگر مشکل برطرف نشد فشار گاز ورودی به ساختمان را بررسی کنید.
3خاموشی مشعل پس از مدت کوتاهی روشن شدن1- وجود نشتی
2- مشکل در سوخت رسانی
مشعل را از نظر وجود سوخت کافی بررسی کنید.
4خاموش شدن مشعل گازی1-خرابی جرقه زن
2- خرابی شیر مغناطیسی
3- خرابی الکترود مشعل
4- خرابی و تنظیم نبودن شعله
1- تنظیم نسبت هوا و سوخت
2-تنظیم الکترود
3-بررسی سایر قطعات
سرویس مشعل موتورخانه

تعمیر یون مشعل موتورخانه

خرابی یون مشعل و تعمیر یون مشعل یکی از شایع ترین دلایل خرابی مشعل موتورخانه است که در مراجعه استادکاران ما برای تعمیر مشعل موتورخانه ، مشخص میشود که خرابی مشعل مربوط به خرابی یون است.

برای تعویض یون باید مشعل باز بشود و یون تعویض شود ، بهتر است در زمان تعویض یون مشعل ، سایر قطعات نیز بررسی شود که اگر نیاز به تعمیر و یا سرویس دارند انجام شود.

برای تعویض یون مشعل باید ابتدا توسط تعمیرکار تعمیر مشعل موتورخانه ، جریان ورودی سوخت مشعل بسته شود و از برق جدا شود ، پس از آن باید شروع بع باز کردن مشعل کند تا به محل نصب یون دسترسی پیدا کند.

تعمیر رله مشعل موتورخانه

یکی دیگر از قطعاتی که مانند یون مشعل است و دچار خرابی مکرر میشود ، رله مشعل است.رله مشعل بهتر است در صورت خرابی تعویض شود و اقدام به تعمیر و دستکاری آن نکنید ، برای تست خرابی مشعل باید ان را با یک نمونه سالم تعویض کنید .

از نشانه های خرابی رله ، ریست کردن مداوم و بدون دلیل است. رله کنترلی مشعل در نوع گازسوز باعث میشود تا بر روی فرایند کار مشعل نظارت داشته باشد و با کاهش فشار ورودی هوا یا تغییر در مقدار سوخت دستگاه ، مشعل را خاموش خواهد کرد.

در مشعل های بروز تر فرایند تشکیل شعله و ترکیب هوا و سوخت به صورت یک نواخت انجام خواهد شد و باعث تشکیل شعله ای یکنواخت خواهد شد.

تعمیر مشعل گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از برند های پر استفاده در تاسیسات ساختمان است که یکی از محصولات ان مشعل موتورخانه است که تقاضاهای بسیاری برای تعمیر مشعل گازی ایران رادیاتور توسط کارشناسان ما ثبت میشود.تعمیر مشعل در برند های متفاوت ، اختلاف چندانی در نحوه کار و تعمیر ایجاد نمیکند و اکثرا به دلیل یکسان بودن سیکل کاری مشعل های گازی ، نحوه تعمیرات و سرویس مشعل یکسان است.

تعمیر مشعل گازی ایران رادیاتور توسط استادکاران ما انجام خواهد شد ، در کنار تعمیر مشعل گازی ایران رادیاتور ، ما خدمات تعمیر و سرویس را برای تمامی برند های دیگر مانند اخگر ، ایران شرق و… ارائه خواهیم داد.

تعمیر مشعل موتورخانه

علت روشن نشدن مشعل موتورخانه

روشن نشدن مشعل موتورخانه میتواند علل مختلفی داشته باشد ، گاهی اوقات ممکن است به دلیل خرابی و ریست کردن دائمی رله ی مشعل میتواند علت روشن نشدن مشعل موتورخانه باشد ، گاهی اوقات خرابی الکترود و جرقه نزدن میتواند باعث روشن نشدن مشعل باشد و علل دیگر مانند تنظیم نبودن سوخت و هوا ، قطع بودن گاز و سوخت ، عدم ورود هوا و… از مشکلاتی باشد که منجر به روشن نشدن مشعل بشود.

در واقع باید در این مواقع عیب یابی مشعل به صورت تخصصی انجام شود چرا که ما نمیتوانیم تمامی این قطعات را تعویض کنیم تا مشکل را پیدا کنیم و اینجاست که نیاز به تخصص و مهارت مشخص میشود.

علت جرقه نزدن مشعل گازی

جرقه نزدن مشعل گازی موتورخانه ، میتواند به دلیل خرابی الکترود مشعل باشد اما این تنها دلیل ان نیست و ممکن است مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد. عموما یکی از مشکلاتی که باعث روشن نشدن مشعل میشود جرقه نزدن است که به دلیل خرابی الکترود است.

زمانی که مشعل ترکیب هوا و سوخت را برای احتراق آماده میکند اگر در مرحله جرقه الکترود عمل نکند احتراق شکل نمیگیرد و مشعل روشن نخواهد شد.

تنظیم مشعل موتورخانه

تنظیم مشعل موتورخانه در سرویس مشعل باید در نظر گرفته شود ، تنظیم مشعل از مواردی است که کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف انرژی سوخت ، افزایش بازدهی و بازدهی مشعل ، رفع خام سوزی و بوی بد گاز و … میشود.

در تنظیم مشعل ممکن است قطعاتی وجود داشته باشد که به دلیل معیوب شدن ان ها در روند کاری مشعل اختلال ایجاد کرده باشند که با سرویس کردن ان ها و یا در صورت نیاز تعویض آن ها مشکل مشعل برطرف شود.پیشنهاد ما این است که حتما تنظیم مشعل موتورخانه را در زمان سرویس مشعل در نظر بگیرید.

سرویس مشعل موتورخانه

سرویس مشعل موتورخانه از جمله خدماتی است که اهمیت زیادی دارد و باید به صورت دقیق و منظم انجام شود . بدیهی است که هر دستگاهی که سرویس و نگهداری منظمی داشته باشد دیر تر دچار خرابی میشود ، استهلاک کمتری دارد ، عمر بالاتری نیز دارد و در نتیجه بهینه تر و بهتر عمل میکند.

سرویس مشعل موتورخانه باید در بازه زمانی منظم انجام شود ، سرویس مشعل به این شکل است که استادکار ماهر تعمیر موتورخانه شوفاژ با بررسی نحوه کارکرد مشعل اگر مشکلی وجود داشه باشد اقدام به رفع آن خواهد کرد ، در سرویس مشعل موتورخانه ممکن است که تنظیم مشعل از حالت استاندارد خارج شده باشد که در این صورت بعد از تشخیص توسط استادکار ،برای تنظیم آن اقدام میشود.

سرویس مشعل موتورخانه در تهران

تمامی مشعل ها چه گازی و چه گازوئیلی باید حداقل سالی یک بار توسط استادکار ، سرویس و بازدید شوند ، از جمله مزیت های رویس بهینه تر کار کردن مشعل ، کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی مشعل ، افزایش عمر مفید دستگاه است.

همانطور که گفتیم بهتر است مشعل های گازوئیلی و مشعل های گازسوز به صورت سالانه سرویس مشعل را دریافت کنند و این کار بهتر است توسط استادکار سرویس مشعل موتورخانه انجام شود.افرادی که کار تعمیر مشعل موتورخانه را انجام میدهند و در ان تجربه و مهارت دارند بسیار کم هستند پس مطمئن باشید که از یک فرد ماهر کمک میگیرید.

نحوه نگهداری مشعل موتورخانه

معمولا نگهداری درست و اصولی از مشعل موتورخانه باعث میشود که دیر تر دچار خرابی بشود ، به جز سرویس منظم مشعل که جزوی از نگه داری اصولی است ، موارد و کارهای دیگری هم هست که در سلامت ماندن مشعل تاثیر داشته باشد. در ادامه برخی نکت مهم در مورد روش نگهداری مشعل موتورخانه را ذکر میکنیم.

  • دمای بالا باعث استهلاک مشعل میشود پس بهتر است از زیاد کردن بی جهت دما ترموستات مشعل خودداری کنید ، پیشنهاد ما حاکثر دما 70 الی 75 است و بالاتر از آن نه!
  • برای نگهداری از مشعل بهتر است ان را در جایی مناسب نصب کنید و دور از نور مستقیم خورشید و آب و باران و یا گرد و غبار باشد.
  • مشعل باید تخلیه مناسبی داشته باشد پس به دودکش مناسب آن توجه کنید.
  • سرویس و تعمیرات را منظم انجام دهید و اگر متوجه خرابی ای شدید حتما در اولین فرصت آن را انجام دهید.
  • حتما برای سرویس و تعمیر مشعل موتورخانه از استادکاران ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس مشعل موتورخانه

در این مقاله ما شما را با سرویس و تعمیر مشعل موتورخانه آشنا کردیم ، تعمیر و یا سرویس مشعل از خدمات تخصصی در تعمیر موتورخانه است و هرگز ان را به دست افراد بی تجربه و غیر متخصص نسپارید. شما مشتریان عزیز میتوانید جهت تعمیرات و سرویس مشعل موتورخانه در تهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

سرویس دهی ما به صورت شبانه روزی در تمام نقاط تهران می باشد . اعزام استادکاران ما به صورت فوری انجام خواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن استادکاران کما مشکل مشعل موتورخانه شما را عیب یابی و رفع خواهند کرد. شماره های ما جهت تماس با کارشناسان ما برای ثبت درخواست تعمیر مشعل و سرویس مشعل 09125001248 / 09334467449 / 09354042093 میباشد.

موارد مرتبط:

تعمیر موتورخانه غرب تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)