علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی 🔴5دلیل مهم🔴رفع مشکل

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که پس از این مشکل افراد به دنبال پیدا کردن دلیل آن و علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی می گردد.رفع گرفتگی سینک آشپزخانه و جمع شدن آب در سینک ظرفشویی مشکلی است که تقریباً برای یک بار هم که شده با آن در آشپزخانه روبرو شده‌ اید.

در این مطلب به تمام دلایل و علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی میپردازیم در نهایت اگر سوالی برای شما باقی ماند میتوانید آن را در انتهای صفحه و در قسمت نظرات بپرسید و ما به آن جواب بدهیم.

چند علت برای جمع شدن آب در سینک ظرفشویی و سینک آشپزخانه وجود دارد که ما در این مقاله به تمامی دلایل اشاره می کنیم و روش های رفع این مشکل را برای شما بیان خواهیم کرد.لوله بازکنی غرب تهران

نشانه های گرفتگی سینک ظرفشویی

  •  عدم تخلیه آب از سینک
  • کند تخلیه شدن آب
  • بالا زدن آب از سینک آشپزخانه
  • بالا زدن کف از لگن های سینک
  • خیس شدن کف زمین آشپزخانه  
  •  برگشت آب داخل ماشین ظرفشویی یا لباسشویی
  • بوی بد فاضلاب درحوالی آشپزخانه  

قبل از اینکه بخواهیم با علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی و روشهای رفع گرفتگی لوله سینک آشپزخانه و همچنین علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه صحبت کنیم باید ببینیم که نشانه های گرفتگی لوله آشپزخانه یا نشانه های گرفتگی سینک آشپزخانه چیست؟

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

همانطور که متوجه شدید یکی از نشانه های گرفتگی سینک آشپزخانه عدم تخلیه آب از سیفون زیر آب ظرفشویی و جمع شدن آب در سینک ظرفشویی می باشد.

در گرفتگی های جزئی تخلیه آب به صورت کند انجام می‌شود و مدت زمان زیادی طول می کشد تا آب داخل سینک تخلیه شود.از نشانه های دیگر گرفتگی لوله فاضلاب سینک اشپزخانه بالا زدن آب از سینک آشپزخانه می باشد، این زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال استفاده از یکی از لگن های سینک میباشید و از لگن دیگر آب یا کف بالا میزند.

گاهی اوقات هم اگر سیستم لوله کشی فاضلاب آشپزخانه شما به یکدیگر مرتبط باشد با کار کردن ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی آب داخل سینک ظرفشویی برمی‌گردد و سینک ظرفشویی شما بالا می زند و یا هنگامی که شما از سینک ظرفشویی استفاده میکنید داخل ماشین لباسشویی شما یا ماشین ظرفشویی شما آب ورود پیدا می کند.

از نشانه های دیگر که شایع ترین نشانه گرفتگی لوله فاضلاب است این است که آب از لوله فاضلاب که زیر سینک ظرفشویی است پس می‌زند و زمین و کف آشپزخانه می شود.بوی بد سینک آشپزخانه و یا حوالی آن یکی از دلایل و نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه می باشد.خدمات لوله بازکنی شبانه روزی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی  

 همانطور که در بالا گفتیم یکی از دلایل بالا آمدن کف از سینک آشپزخانه می تواند گرفتگی لوله فاضلاب سینک آشپزخانه باشد. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که شما از یک طرف سینک یا از یک لگن سینک در حال استفاده باشید و آب و کف استفاده شده توسط شما از طرف دیگر و از لگن دیگر بالا بزند.

البته این مشکل ممکن است گاهی اوقات به دلیل پر شدن سیفون زیر ظرفشویی یا لوله های سفیدی که زیر سینک ظرفشویی شما وجود دارد باشد( به این مطلب هم میرسیم).

پس اگر آب  یا کف از سینک ظرفشویی شما برگشت داده شد و به بالا پس زده شد یکی از دلایل این اتفاق گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه شما می باشد دقت کنید که ما در اینجا می گوییم یکی از دلایل ممکن است که گرفتگی لوله فاضلاب باشد و این باید توسط استاد کار بررسی شود. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی

گاهی اوقات کثیفی و مسدود شدن سیفون ظرفشویی باعث بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی و برگشت آب خواهد شد. گاهی اوقات هم ممکن است که در زمانی که ماشین لباسشویی یا ظرفشویی در حال کارکردن و تخلیه است بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی به وجود بیاید.

در هر صورت اصلی ترین دلیل بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی گرفتگی لوله فاضلاب است و باید بررسی شود. گاهی اوقات هم بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی در زمان کارکرد ماشین لباسشویی یا ظرفشویی به دلیل نصب اشتباه شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی است.

بهتر است شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی دارای شیبی رو به بالا باشد که آب از آن برگشت نداشته باشد.

 علت گرفتگی سینک ظرفشویی

وقتی که شما با گرفتگی لوله فاضلاب سینک آشپزخانه رو به رو می شوید برایتان سوال است که چرا این گرفتگی به وجود آمده است و یا در واقع علت گرفتگی سینک ظرفشویی چیست ؟

 گرفتگی سینک ظرفشویی را به دلایل مختلف پیش می‌آید اما  می توان گفت که چند دلیل اصلی برای گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه وجود دارد.می‌توان گفت که تمامی گرفته های لوله فاضلاب ساختمان و سینک آشپزخانه به همین دلایلی که در ادامه ما به شما می گوییم به وجود می آید:

  • روغن و چربی
  • لجن و رسوبات داخل لوله
  • موی بلند
  • پرز لباس
  • پسماندهای غذایی مانند تفاله چای
  • مسدود شدن سیفون زیر آب ظرفشویی
  • ریخته شدن مصالح ساختمانی
  • افتادن اشیا درون لوله فاضلاب

گرفتگی های لوله فاضلاب عمدتاً به دلایل بالا می باشند و خارج از این دلایل گرفتگی لوله فاضلاب به وجود نمی‌آید. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشوییب

علت برگشت آب از لوله فاضلاب

یکی از مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید برگشت آب از لوله فاضلاب است. گاهی اوقات شما میبینید که آب از لوله داخل دیوار پس میزند و برگشت میخورد و در اینجا به دنبال علت برگشت آب از لوله فاضلاب میگردید.

در اینجا دو علت بیشتر وجود ندارد که باعث برگشت اب از فاضلاب بشود. این دو علت را بررسی کنید که حتما مشکل شما بر طرف خواهد شد:

  • گرفتگی لوله فاضلاب داخل دیوار
  • درست جا نرفتن لوله خرطومی سیفون ظرفشویی

ممکن است که علت برگشت آب از لوله فاضلاب ، گرفتگی لوله فاضلاب باشد و به همین علت هر چقدر که آب استفاده میکنید از لوله فاضلاب عبور نمیکند و مجبور به برگشت آب و پس زدن آب میشود.در اینچا باید با استفاده از خدمات لوله بازکنی و با کمک فنر و ستگاه لوله بازکنی برقی مشکل را برطرف کنید.

گاهی اوقات ممکن است لوله خرطومی سفید رنگی که آب سیفون را به لوله فاضلاب انتقال میدهد در اثر ضربه جا به جا شده باشد و یا درست نصب نشده باشد که در این صورت بهتر است به نصب صحیح آن و رفع مشکل اقدام کنید.

سیفون ظرفشویی و خرطومی ان باید درست در داخل لوله فاضلاب جا بگیرد و آب به راحتی از ان خارج شود که در غیر این صورت باعث برگشت آب از فاضلاب خواهد شد.

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

 گرفتگی لوله فاضلاب به دلیل مشکلات ساختمان!!

یکی از دلایل دیگر گرفتگی لوله فاضلاب مشکلات ساختمان ها می باشد. دلیل زیاد شدن جمعیت مردم بیشتر از ساختمان هایی که دیده می‌شود به صورت آپارتمانی میباشد.

در موارد بسیار زیادی استادکاران ما با مشتریانی مواجه شدند که دلیل گرفتگی لوله فاضلاب آنها رعایت نکردن همسایه ها و طبقات دیگر و ریختن آشغال از طبقات دیگر در این لوله فاضلاب بوده است این مشکل به خصوص برای ساکنین طبقه اول بسیار زیاد به وجود می آید.

یکی از مواردی که استادکاران ما با آن روبرو شده بودند این بود که یکی از مشتریان ما با ما تماس گرفت و بیان کرد که چند روز پیش از شرکت های دیگر برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب اقدام کرده بودند.

اما گویا مشکل رفع گرفتگی لوله فاضلاب به صورت ظاهری بوده و چند روزی بیشتر این مشکل برطرف شده است و مجدداً مشتری ما با این مشکل روبرو شده است.

استادکار لوله باز کن که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب اعزام شده بود نتوانسته بودند که مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را به طور کامل ریشه یابی و برطرف کنند و همین باعث به وجود آمدن دوباره مشکل لوله فاضلاب شده بود. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

در بررسی‌هایی که استادکاران لوله بازکنی خدمات تاسیسات غرب تهران انجام داده بودند توانستیم که متوجه می شویم مشکل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی مشتری ما چیست و چرا این مشکل مجدداً به وجود آمده است ؟

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

دلیل گرفتگی لوله فاضلاب و به وجود آمدن دوباره مشکل این بوده است که در درون لوله فاضلاب افتاده بوده است و مسیر لوله آب فاضلاب را مسدود کرده بود. با فنر زدن اول مجموعه دیگر مشکل به صورت ظاهری و جزئی برطرف شده بود اما بعد از گذشت چند روز دوباره مشکل به وجود آمده بوده است که به دلیل همان شی درون لوله فاضلاب بوده است.

اشیایی که درون لوله فاضلاب می افتند باید به صورت کامل از لوله فاضلاب خارج شوند. این اشیا توسط دستگاه لوله باز کن و فنر باید از لوله فاضلاب به سمت فاضلاب شهری و هدایت شود.

خوشبختانه استادکاران رفع گرفتگی سینک آشپزخانه این مشکل را به صورت کامل بر طرف کردند و مشکل مشتری به صورت صد در صد تضمینی برطرف شد.

در این جور مواقع باید در نظر گرفت مشکل گرفتگی لوله فاضلاب و اشیای که درون لوله فاضلاب افتاده است به طور کامل از بین بروند حالیا این اشیا درون لوله فاضلاب و با ضربات دستگاه خود می شود و یا به درون فاضلاب شهری یا اگو وارد میشود.لوله بازکنی غرب تهران شبانه روزی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

ریختن روغن در سینک ظرفشویی 

یکی از عوامل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب سینک آشپزخانه روغن است! بهتر است که برای جلوگیری کردن از گرفتگی لوله فاضلاب روغن را درون سینک ظرفشویی تخلیه نکنید .

چرا که این روغن وارد لوله فاضلاب آشپزخانه شما می شود و به مرور زمان با مجاورت آب سرد به دیواره لوله فاضلاب شما می چسبد و در اثر زمان باعث می شود که هر چیزی که از لوله فاضلاب شما عبور کند را به خودش جذب کند و این باعث می شود تا قطر لوله فاضلاب شما کم شود و در گذر زمان لوله فاضلاب به طور کامل مسدود می‌شود .

بهتر است اگر می‌خواهید روغنی و چرب را درون سینک ظرفشویی بشویید ابتدا روغن درون ظرف را درون کیسه یا درون سطل زباله تخلیه کنید و سپس اقدام به شستشوی ظرف درون سینک ظرفشویی کنید. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

گرفتگی سینک ظرفشویی گاهی اوقات جزئی می باشد  و گاهی اوقات هم گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی شدید است. برای رفع گرفتگی های جزئی سینک ظرفشویی روش‌های را در ادامه به شما پیشنهاد می دهیم اما ممکن است که این روش ها برای رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه شما و یا سینک شما کار آمدن باشد و پاسخ ندهد.

در اینجا شما تنها راهی که دارید باید استفاده از خدمات لوله بازکنی را در نظر بگیرید. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

روش های باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه 

  1. باز کردن لوله ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه
  2. جوش شیرین و نمک
  3. آب جوش
  4. تلمبه پلاستیکی
  5. تمیز کردن زیر آب ظرفشویی
  6. محلول آب جوش  +تاید دستی+ جوش شیرین
  7.  استفاده از خدمات لوله بازکنی

 گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه اگر به صورت جزئی باشد قابلیت برطرف شدن با این مواردی که در بالا نام بردیم را دارند. اما اگر گرفتگی لوله فاضلاب شما با این روش ها برطرف نشد نگران نباشید چرا که مشکل به حدی شدید است که برای گرفتگی سینک ظرفشویی و رفع مشکل گرفتگی سینک ظرفشویی نیاز است از دستگاه لوله بازکنی و فنر برقی استفاده کنید.

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه

بازکردن لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه یکی از روشهایی است که استادکاران ما برای پیشگیری کردن از گرفتگی لوله فاضلاب نیز پیشنهاد می دهند.

بازکردن لوله فاضلاب با استفاده از جوش شیرین و سرکه به این شکل است که یک سوم فنجان جوش‌شیرین و یک سوم فنجان سرکه را آماده کنید و تمامی این دو را درون لوله بریزید.

این محلول پس از ترکیب شدن یک محلول شیمیایی بدون خطر و بدون ضرر را تشکیل می دهند که واکنش آنها باعث رفع گرفتگی لوله فاضلاب شما میشود. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین 

از ترکیبات دیگری که موثر است استفاده از جوش شیرین و نمک است بین شرکتی شما یک دوم فنجان از هر دو ماده را با همدیگر ترکیب می کنید و آن را درون لوله سینک ظرفشویی تون می ریزید حدود ۱۵ و ۲۰ دقیقه منتظر می مانید و پس از آن آب جوش آماده شده را درون لوله فاضلاب و درون سینک تان می ریزید.  علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

تمیز کردن سیفون یا زیر آب زیر سینک ظرفشویی  

 یکی دیگر از دلایلی که گفتیم در گرفتگی لوله سینک اشپزخانه موثر است پر شدن سیفون زیر ظرفشویی و یا گرفتگی این سیفون می باشد. اگر کابینت زیر سینک ظرفشویی خود را باز کنید درون لوله هایی به رنگ سفید و یا طوسی رنگ می بینید که این لوله ها از سینک ظرفشویی شما به لوله فاضلاب داخل دیوار وصل شدند و آب داخل سینک را به فاضلاب درون دیوار انتقال می دهند گاهی اوقات به دلیل استفاده دچار گرفتگی می شود . مشکل گرفتگی سینک ظرفشویی شما اگر از این مورد باشد با باز کردن و تمیز کردن داخل لوله ها این مشکل برطرف میشود. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که در سینک ظرفشویی به وجود می آید جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی است. اما علت جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی چیست؟چرا آب در پشت شیر ظرفشویی جمع میشود؟

جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی ممکن است دلایل مختلفی دارد و باید بررسی شود اما مهمترین دلیلی که میشود به آن اشاره کرد نشتی علمک شیر ظرفشویی است.

وقتی که علمک شیر ظرفشویی نشتی داشته باشد آب به پشت سینک ظرفشویی ریخته میشود و در نتیجه علت جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی میشود.

بهتر است برای پیدا کردن علت جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی ابتدا از یک استادکار کمک بگیرید چرا که این مورد تنها با بازدید و کارشناسی استادکار ممکن است.

 توجه: در بسیاری از موارد استادکاران ما با مشتریان برخورد کردند که اقدام به تمیز کردن و باز کردن سیفون یا زیر آب ظرفشویی کرده بودند اما پس از بازکردن دیگر نتوانسته بودند که سیفون را مانند قبل ببندند ایا در هنگام بستن سیفون باعث آسیب رساندن به آن و شکستن آن شدند. بهتر است که اگر تخصصی در این زمینه ندارید از یک استادکار ماهر کمک بگیرید. علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

4 دیدگاه دربارهٔ «علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی 🔴5دلیل مهم🔴رفع مشکل»

    1. خدمات تاسیسات غرب تهران

      سلام امیر جان ، میتونید لوله ظرفشویی رو یک خم رو به بالا بدید تا آب بر نگرده و میتونید از استادکاران ما کمک بگیرید تا اصولی مشکل رو برطرف کنند.

  1. درود برشما.. سینک ظرفشویی ما آب را به هیچ وجه عبور نمی‌دهد.. لوله های زیر سینک کاملا تمیز است ، فنر ۵ متری زدم و کاملا باز است ، از تلمبه استفاده کردم و همچنین محلول های موجود در بازار .. تمام مسیر باز است ولی باز هم آب خارج نمی‌شود.. شدیدا گیج شدم .. لطفا راهنمایی کنید

    1. خدمات تاسیسات غرب تهران

      سلام و درود خدمت شما شاهین عزیز/ مشکل شما به نظر گرفتگی لوله میادو احتمال زیاد در ادامه مسیر مشکل گرفتگی 100 درصد داربد.برای رفع مشکل با شماره های کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)