تعمیرات لوله کشی ساختمان

تعمیرات لوله کشی ساختمان

تعمیرات لوله کشی ساختمان

ثبت درخواست “تعمیرات لوله کشی

خدمات لوله کشی و تاسیسات ساختمان      تعمیرات و اجرای لوله کشی ساختمان با کادری مجرب     شبانه روزی با اعزام فوری سرویسکار سراسر تهران

تلفن : 09125001248     09334467449

تعمیرات لوله کشی ، نصب و تعویض و تعمیر شیرآلات و تاسیسات ساختمان یکی از امور مهم و تخصصی منازل و شرکت ها است و حتماً بایستی توسط متخصصان ماهر و زبردست انجام شود . تقریباً همه ی ساکنین منازل مسکونی به ویژه آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و منازل قدیمی با آن درگیر هستند. پوسیدگی ، نشتی و ترکیدگی لوله ها از متداول ترین نقص های ایجاد شده در تاسیسات لوله کشی ساختمان می باشد که در نتیجه ی استفاده طولانی مدت ، لوله کشی غیر اصولی ، یخ زدگی لوله ها ، عدم عایق بندی مناسب و غیره به وجود می آید . لوله کشی ساختمان انواع مختلفی دارد از لوله کشی آب گرفته تا لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی شوفاژ ، لوله کشی موتورخانه و غیره .
یکی از مهم ترین عللی که ضرورت بررسی و تعمیر دوره ای لوله ها را نشان می دهد ، جلوگیری از ترکیدگی یا نشتی لوله ها و در نتیجه ی آن افت فشار آب ، به وجود آمدن نم و رطوبت در سقف یا دیوارها و یا کف سرویس ها ، وارد آمدن خسارت یه اجزای مختلف داخلی و بیرونی ساختمان و غیره می باشد.
به غیر از مورد بالا دلایل دیگری نیز وجود دارد که به حداقل یکی از انواع تعمیرات لوله کشی نیاز پیدا می کنیم از جمله ی آن ها می توان به پوسیدگی و قدیمی بودن لوله ها ، لوله کشی غیر اصولی ساختمان ، زنگ زدگی و رسوب گرفتگی لوله ها و در نتیجه افت فشار آب به ویژه آب گرم ، افت فشار آب با وجود داشتن پمپ آب و غیره اشاره کرد.

مشکلات لوله کشی ساختمان

تعمیرلوله کشی ساختمان
تعمیرات لوله کشی ساختمان ,اجرای لوله کشی,لوله کشی فاضلاب,لوله کشی سرد و گرم, لوله کشی شوفاژ و موتورخانه , ترمیم و تعمیر لوله کشی ساختمان شبانه روزی 09125001248
گاهی مشکلات کوچک در بخشی از ساختمان موجب بروز خسارات بیشتر شده و هزینه تعمیرات هنگفتی را به همراه دارد. مشکلات مربوط به تاسیسات ساختمان ، لوله کشی ، نشتی لوله فاضلاب ، سیستم لوله کشی گرمایش از کف ، لوله کشی گاز ساختمان ، نشتی توالت فرنگی برخی از بدترین مشکلاتی است که موجب سلب آسایش خانواده ها می شود. سیستم لوله کشی ساختمان در اثر مرور زمان دچار فرسایش شده و ممکن است لوله ها نرک خورده و یا پوسیده شوند. خدمات لوله کشی تهران از مهم ترین سرویس های خدماتی برای خانواده هاست که از بروز خسارات جدی به ساختمان پیشگیری می کنند. آپارتمان نشینی در تهران موجب شده تا وجود ایراد در لوله کشی ساختمان و یا نشتی لوله فاضلاب برای دیگر ساکنین و طبقات زیرین آپارتمان نیز مشکلات زیادی را به وجود آورد.

لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی آب ساختمان را شاید مهمترین و ابتدایی ترین نیاز یک ساختمان به در زمینه تاسیسات دانست .
بدون آب حیات معنا ندارد, از همین رو هیچ ساختمان رانمیتوان بدون لوله کشی آب تصور نمود .
لوله کشی آب یک ساختمان بسته به منطقه و شهر برای مصارفی مانند نوشیدن و شستشو و استحمام مصرف میشود . البته به ندرت و درصد کمی برای آبیاری گیاهان در اماکن غیر کشاورزی نیز مصرف میشود که تاحد امکان بهترست دراین مورد صرفه جویی شود .
لوله اتصالات و تجهیزات اجرای لوله کشی آب را تقریبا میتوان باسایر لوله کشیها کمی متمایز خواند و نزدیکترین شباهت را به لوله کشی آب باید لوله کشی شوفاژ دانست .
لوله کشی آب ساختمان در گذشته بااستفاده از لوله اتصالات گالوانیزه صورت میگرفته که مصرف آن در سالهای اخیر بسیار کاهش پیدا کرده مگر در بخش لوله کشی رایزرهای اصلی ساختمان که به دلیل مناسب نبودن لوله های پلیمری در برخی ساختمانها فقط در لوله کشی اصلی آب از لوله های آهنی سفید یا گالوانیزه استفاده میشود .
سایزبندی و انشعاب گیری مناسب از نکاتی است که در لوله کشی ساختمان در بخش آب مصرفی باید مورد توجه قرار بگیرد.
لوله کشی آب ساختمانهای کنونی معمولا دارای دو بخش لوله کشی اب سرد و لوله کشی آب گرم مصرفی است که در بعضی از ساختمانها هنگام اجرای لوله کشی اولیه یک لوله کشی برگشت آبگرم نیز به آن اضافه میگردد.
لوله کشی برگشت آب گرم برای درسترس بودن آنی آب گرم در یک ساختمان تعبیه میشود که درحال حاضر خیلی رایج نیست. حسن وجود لوله کشی آب گرم برگشت این است که به محض بازکردن شیر آب , آب گرم دارید و منتظر نمیمانید تا آب گرم شود .
لوله کشی تک لایه و لوله کشی پنج لایه اینروزها از متداولترین انواع لوله اتصالات هستند که لوله کشی آب سرد و گرم با آنها انجام میشود .
لوله کشی آب همواره بایستی برای رساندن آب به مقصد بایستی از یک فشار حداقلی برخوردار باشد و سیستم لوله کشی آب معمولا تحت فشار و در یک سیستم لوله کشی بسته انجام میشود .

لوله کشی فاضلاب

لوله کشی آب و فاضلاب را میتوان در یک ساختمان لازم و ملزوم یکدیگر دانست . گرچه نیاز به لوله کشی آب را نمیتوان نادیده گرفت اما لوله کشی فاضلاب از جهت نیازهای انسانی و دفع پسابهای حاصل از شستشو و تولید فضولات و هدایت آن به خارج از محیط زندگی را نیز میتوان در اولویت بندی برای یک محیط با حداقل امکانات دانست.
در بین انواع لوله کشی ساختمان , میتوان تنها لوله کشی را که تحت فشار نیست را لوله کشی فاضلاب قلمداد نمود .
البته در برخی لوله کشیهای فاضلاب ساختمانهای بلند مرتبه لوله کشی سپتینگ فاضلاب تحت فشار نیز در بخشهایی از ساختمان اعمال میشود .
لوله کشی فاضلاب در گذشته با لوله های چدنی و بعضا با لوله اتصالات PVC انجام میشده است , اما درحال حاضر با پیشرفت در این زمینه علاوه بر تقویت بروزکردن لوله ای پی وی سی از لوله اتصالات پوش فیت و پلی اتیلن نیز استفاده میگردد.
در لوله کشی فاضلاب سایزبندی و شیب بندی از اصول اولیه این نوع لوله کشی ساختمان است که بایستی به آن توجه ویژه ای مبذول کرد.

لوله کشی شوفاژ

بصورت کلی میتوان لوله کشی شوفاژ را بخشی از لوله کشی سیستم گرمایشی لوله کشی ساختمان دانست اما بدلیل تداول استفاده از شوفاژها این نوع لوله کشی بیشتر به این نام شناخته شده میباشد.

انواع لوله کشی آب

در چند سال گذشته با توسعه شهرها و ساخت و سازهای کنترل نشده و غیر اصولی و سازندگانی که هیچ گونه تخصص و مهارتی در رابطه با ساخت و ساز ندارند و اکثرا به آپارتمان سازی تنها به عنوان یک کار پول ساز نگاه میکنند, موجب شده ساختمان های نوساز کشور با مشکلات متعددی در رابطه با تاسیسات و آب رسانی مواجه باشند .
راههای گوناگونی برای سیستم آبرسانی و لوله کشی ساختمان وجود دارد که برای یک ساختمان یک روش مناسب است .
این روش لوله کشی آبرسانی ثقلی نامیده میشود که علاوه بر بهتر بودن کم هزینه ترین هم هست.
در این سیستم هیچ یک از انواع پمپی اعم از دیجیتال – مکانیکی و اینورتر به کار نرفته است این مساله موجب کاهش اصطحلاک و فشار وارد شده به سیستم میشود.
لوله کشی آب با استفاده از فشار ایجاد شده توسط نیروی جاذبه ,  یکی ازمناسبترین آب رسانی این است که آب را به بالای ساختمان برسانیم و آب بوسیله نیروی جاذبه بین واحدها و انشعابات مختلف توزیع میشد.
ضمنا در سیستم آبرسانی ثقلی نوسان فشار آب به کمترین میزان ممکن می رسد. سیستم مخزن و پمپ تحت فشار به هیچ وجه با آبرسانی ثقلی و اینورتر قابل مقایسه نیست. زیرا در لوله کشی تحت فشار پمپ آب با نوسان حدود 2 بار توزیع میشود. خصوصیات لوله کشی آب ثقلی اولین خصوصیت توزیع آب از بالا میباشد.

آموزش لوله کشی آب ساختمان

مزایای آبرسانی ثقلی نسبت به اینورتر و بقیه سیستم های پمپاژ مستقیم
1 -بدون برق آب قطع نخواهد شد.
2 – در زمان قطع آب میزان قابل توجهی آب قابل دسترسی میباشد.
3 – هزینه ابتدایی لوله کشی ثقلی بسیار از سایر سیستم ها کمتر است. اگر در تمام ساختمانهای یک شهر این سیستم اجرا شود صرفه جویی آن به میزان قابل توجهی میباشد.
4 -هزینه های نگهداری , تعمیرات راه اندازی لوله کشی ثقلی نسبت به سایر سیستم ها بسیار پایینتر است و از عهده یک لوله کشی معمولی نیز برخواهد آمد.
5 – فشار آب تمام واحدها و شیرها یک میزان ثابتی میباشد. این در حالی است که در سایر روشهای لوله کشی به میزان قابل توجهی تغییر نوسان را شاهد خواهیم بود.
6 -در لوله کشی آب رسانی ثقلی مصرف و اندازه پمپ به شدت کاهش می یابد و این مساله در ساختمانهای بزرگ مزیت بزرگی محسوب می شود. به عنوان نمونه در ساختمانی که سیستم پمپاژ مستقیم آن نیاز به پمپ 15 کیلووات داشته باشد ,می توان با تبدیل آن به لوله کشی  ثقلی قدرت پمپ ها را به 5 کیلو وات کاهش داد.
که این مساله در کاهش مصرف و اصطحلاک پمپ نیز به ما کمک میکند.
تعمیرات لوله کشی ساختمان
تعمیرات لوله کشی ساختمان ,اجرای لوله کشی,لوله کشی فاضلاب,لوله کشی سرد و گرم, لوله کشی شوفاژ و موتورخانه , ترمیم و تعمیر لوله کشی ساختمان شبانه روزی 09125001248

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)