رفع شوره کولر آبی ✅

رفع شوره کولر آبی

چگونه شوره کولر آبی را پاک کنیم؟

 با نزدیک شدن به فصل گرما باید به فکر سرویس و راه اندازی کولر آبی بود.یکی از مواردی که در کولرهای آبی در اکثر آنها دیده می شود شور بستن کولر آبی است. در سرویس و تعمیر کولر آبی یکی از مراحل رفع شوره های روی پوشال ها و یا پرده های سلولزی و قطعات و بدنه کولر آبی است. در اینجا علت شوره بستن کولر آبی و روش های رفع شوره ها را با یکدیگر بررسی می کنیم. (سرویس کار کولر آبی غرب تهران)

 علت شوره بستن کولر آبی چیست ؟

کولرهای آبی روزانه حجم زیادی از آب را مصرف می‌کند و بخشی از این آب تبخیر می شود با وجود املاح زیادی که در آب وجود دارد در گذر زمان شاهد رسوب بستن و شوره بر روی بدنه کولر آبی و حتی قطعات داخلی کولر آبی مانند پمپ کولر آبی می باشیم حتی بعد از یک کولر جدید را خریداری کنیم بعد از گذشت مدت زمان و کارکرد کوتاه، شوره زده و روی بدنه آن رسوب تشکیل می شود.عمده‌ترین دلیل برای شوره زدن کولر آبی تقریباً همان املاح موجود در آب کولر است. یکی از دلایل دیگر عدم سرویس به موقع و یا عدم تمیزکاری اصولی و درست کولر آبی است که در نهایت منجر به شوره زدن و رسوب بستن قطعات کولر آبی میشود.

روش های از بین بردن شوره کولر آبی

دلیل و علت شوره بستن کولر آبی را فهمیدیم ،باید به سراغ روش های رفع شوره کولر آبی برویم. روش های از بین بردن شوره کولر آبی:

  • سرویس و شستن کولر آبی با آب و مواد شوینده
  • پاک کردن با سرکه و جوش شیرین
  • تعویض مداوم آب کولر
رفع شوره کولر آبی

شستن کولر با آب و مواد شوینده

زمانی که شوره کولر بسیار کم است و به راحتی می توانیم با مقداری آب و مواد شوینده شوره ها را از بین ببریم. به آرامی تمامی قطعات کولر را که قابلیت شستشو دارند با محلول آب و مواد شوینده بشویید، و سپس پس از اتمام کارتان آب کف کولر را تخلیه کنید و پس از آن کولر را به خوبی بشویید و مجدداً داخل آنرا آب بریزید.(خدمات کولر آبی غرب تهران)

 شستن کولر با سرکه

سرکه یکی از موادی است که می‌تواند قدرت پاک کنندگی بالایی را داشته باشد و برای تمیز کردن جرم روی لوازم و سطوح فلزی مانند بدنه کولر آبی مناسب است .آیا شما جزو افرادی هستید که سرویس کولر خود را به طور منظم انجام نمی دهید و یا کولر شما بسیار دچار شوره و رسوب شده است می توانید از سرکه و مقداری جوش شیرین برای پاک کردن کولر خودتان استفاده کنید. استفاده از این محلول به دو شکل صورت می‌گیرد :

  1. مقداری از محلول سرکه و جوش شیرین را درون آب کف کولر بریزید. سپس با روشن کردن پمپ آب کولر آبی اجازه دهید که این محلول همراه با آب کف کولر در سیستم آبرسانی کولر گردش پیدا کند و بر روی پوشال ها و درب های کولر ریخته شود.
  2. محلول سرکه و جوش شیرین را بر روی قطعاتی که می خواهید رسوب گیری شود بریزید. بعد از آن منتظر بمانید که سرکه و جوش شیرین به خوبی رسوبات کولر را از بین ببرد.سپس قطعات را با آب مجدداً بشویید و برروی آنها با فرچه نرم بکشید.

 ممکن است که بخاطر بوی تند سرکه فکر کنید که این بو وارد کانال کولر شما می شود و باعث آزار و اذیت شما است . اما اگر سرکه بماند و مدتی از استفاده آن بگذرد و قطعاتی که آن را با سرکه شستید خشک شود بوی سرکه از بین خواهد رفت.

رفع شوره کولر آبی

تعویض مداوم آب کولر

یکی از راههای جلوگیری از شوره زدن آب کولر تعویض آب کولر می باشد .بهتر از هر چند وقت یکبار در زمان استفاده از کولر آبی آب کولر آبی را تخلیه کنید و مجدداً کف کولر آبی را پر کنیم این کار باعث می شود که آبی که در کولر شما جریان پیدا می‌کند تمیز باشد و دیگر مشکلات شوره زدن را نداشته باشید . بهتر است هنگام تعویض آب کولر کف کولر را نیز تمیز کنید  و هنگام پر شدن آب کف کولر نیز مقدار کمی سرکه و آب آن اضافه کنیم .

 راه های جلوگیری از شوره زدن کولر آبی

 قبل از اینکه خودتان را برای تمیز کردن شوره کولر آبی به زحمت بیندازید. بهتر است با انجام چند کار از شوره و رسوب و بستن بدنه کولر آبی جلوگیری کنید . اگر تمامی مراحل ای که در زیر نام می بریم به خوبی انجام شود و به آنها عمل کنید دیگر کولر آبی شما دچار روسوب و سوره نخواهد شد. 

  • قرار دادن فیلتر رسوب گیر در مسیر آب ورودی کولر
  • سرویس و تعویض کاری به موقع و اصولی کولر آبی
  • استفاده از شوره گیر کولر آبی

قرار دادن فیلتر رسوب گیر در مسیر آب کولر

برای این که وارد کولر می‌شود رسوب گیری شود و آب تمیزی وارد کولر شما به شود بهتر است که یک فیلتر رسوب گیر سوختگی در مسیر ورودی آب کولر نصب شود . به واسطه عملکرد مفید شام باعث می‌شود و شوره کمتری روی بدنه کولر شما ایجاد شود .

استفاده از شوره گیر کولر آبی

شوره گیر کولر آبی های کوچک و قرمز رنگ است که عمدتاً به این شکل در بازار وجود دارد . استفاده از شوره گیر ها کمک می کند که شوره و رسوب روی بدنه کولر از بین برود .این توپ ها در داخل کف کولر و داخل آب قرار می گیرد و باعث می شود که شوره کولر آبی گرفته شود.

 قیمت شوره گیر کولر آبی

شوره گیر کولر آبی قیمت چندانی ندارد.این توپ های شوره گیر را در بازار میتوانید بین قیمت 15 تا 20 هزار تومان پیدا کنید.استفاده از این شوره گیر ها میتواند تا حد زیادی از رسوبات را بگیرد.

از صابون استفاده نکنید!

یکی از روش ها برای رسوب گیری کولر آبی استفاده از صابون است.اما بهتر است که از صابوان در کولر آبی استفاده نکنید.بهترین روش ها برای رفع شوره کولر آبی استفاده از صابون نیست و این به اشتباه بین افراد جا افتاده است.شما استفاده نکنید!!

رفع شوره کولر آبی

بهترین روش رسوب گیری کولر آبی و جلوگیری از آن

تمامی راه های بالا برای رفع رسوب کولر آبی جوابگو هستند.طبق تجربه کارشناسان و استادکاران ما میتوان بهترین روش قطعی و مناسب را استفاده از روش سرکه و جوش شیرین نام برد.ریختن مقداری از محلول سرکه و جوش شیرین در آب کولر آبی و تخلیه آب کولر آبی بعد از مدتی میتواند یکی از بهترین روش های رسوب گیری کولر آبی و حتی روش پیشگیری از رسوب بستن کولر آبی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما (09125001248)